huisdieren

ambereaux
Topic Starter

huisdieren

#1 , 14 apr 2012 10:27

hoi,
ik heb een probleem met men huisbaas ik woon hier nu 4 maand en huisdieren waren niet toegelaten maar ik heb een hond al 7 jaar eerst was het de bedoeling dat die bij men schoonmoeder zou blijven maar dat systeem werkt niet dus heb ik aan de huisbaas gevraagd of we de hond mochten meenemen naar huis en haar reactie was op de koer mag ze maar niet binnen maar ze is nu 7jaar en heeft nog nooit buiten geslapen dus hebben wij beslist om haar binnen te laten nu is de huisbaas daar achter gekomen omdat ze hier prakties om de hoek woont en ze heeft mij al herhaaldelijke keren gebeld dat ze niet wilt dat er een hond loopt in huis een kat mag volgens haar stinken honden meer dan katten en ze wil niet als zij ooit in het huis zou komen wonen dat er voor haar een hond in huis heeft gewoond maar ik heb een contract getekend van 9jaar nu wat kan ik doen om duidelijk te maken dat onze hond helemaal niets kapot maakt er is altijd iemand thuis ik savonds en snachts men vriend overdag hij werkt snachts ik overdag dus is niet zo dat ze verveeld zou geraken of eenzaam en ergens aan zou knagen of scharten en stinken zal ze wel een beetje doen ma ze word om de 3maand zeker 2 keer gewassen wie kan me helpen want ik wil niet op straat terecht komen met 2 kindjes voor onze hond wegdoen zou ik niet willen maar soms denk je daar dan over na maar we hebben haar van puppy af en ze is een deel van ons gezinnetje dat zet je toch niet zomaar uit je huis :cry: ? alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 14 apr 2012 11:55

Wat staat er in uw huurcontract betreffende het houden van dieren in uw huurwoning ? Indien niets zal het voor uw huisbaas moeilijk zijn om dat te verbieden.

Er is ook nog zoiets als het schenden van uw privacy en een inbreuk op het EVRM. Het discrimineren van dieren is in feite ook onaanvaardbaar (ik bedoel bvb wel een kat maar bvb geen hond), zeker als het om kleine dieren gaat. Schuif anders volgend artikel eens onder uw huisbaas zijn neus, zelfs als het contractueel verboden is huisdieren te houden. Het betreft een uitspraak in beroep, wat toch al iets meer waarde heeft dan een uitspraak v/e VR dacht ik.

Het kan dus tot een rechtszaak komen en afhankelijk met welk been de vrederechter van uw kanton 's morgens uit bed gestapt is kan de uitspraak in uw voordeel of nadeel zijn. Uw dier wegdoen is geen optie. U kan ook trachten contact op te nemen met GAIA die U zullen zeggen wat U best kan doen.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ght=#28236" onclick="window.open(this.href);return false;
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”