aanstelling bewindvoerder

Logis
Topic Starter

aanstelling bewindvoerder

#1 , 07 apr 2012 14:03

Betreft verzoekschrift tot aanstelling bewindvoerder.
De te beschermen persoon is weduwe, kinderloos, samenwonend met een vriend zonder samenlevingscontract (feitelijk gezin) en heeft enkel nog 1 broer in leven waar zij reeds 40 jaar in onmin mee is.
Het verzoekschrift zou aangevraagd worden door een neef.
Nu is mijn vraag: moeten naast de aanvrager (neef) ook nog alle andere neven en nichten vermeld worden op het verzoekschrift en ook de broer waar zij in onmin mee is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Logis
Topic Starter

#2 , 10 apr 2012 12:25

Niemand?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 apr 2012 12:44

Mijn, nu bijna ex-huurster van 92 jaar heeft haar neef als bewindvoerder. Een vonnis van amper 15 lijntjes, na een korte zitting van 15 minuten. Zelf had ze geen andere familie meer.
Informeer eens op de grifie van het vredegerecht.

Reclame

wanton

#4 , 10 apr 2012 15:09

Sorry , ben enkele dagen afwezig geweest!
Vraag op uw vredegerecht een 'verzoekschrift aanstelling voorlopige bewindvoerder'. Ieder familielid kan zo'n formulier invullen maar moet zijn verwantschap melden. De identiteit van familieleden in eerste en tweede graad moeten vermeld worden. Een recent doktersattest dient bijgevoegd te worden.
De vrederechter kan een familielid of een ander persoon vb advocaat aanduiden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Logis
Topic Starter

#5 , 10 apr 2012 19:36

Bedankt voor uw antwoord Wanton en sorry dat ik een beetje ongeduldig werd.

Terug naar “Andere”