Beste forumleden,
Vorige posts van mij hebben ook betrekking tot dit maar zal proberen duidelijk te zijn.
Sociale huisvestingmaatschappij verhuurt nieuwbouwwoning.
Nieuwbouwwoning blijkt niet op tijd klaar te zijn.
Opzeg in privé wordt gegeven en huurder moet er uit na opzegperiode.
Maatschappij biedt noodwoning aan.
Ze komen overeen dat er geen huur, electriciteit en andere kosten dienen betaald te worden omdat zij in de fout gegaan zijn.
Als huurder had geweten dat woning niet klaar zou zijn, had hij opzeg nooit gegeven.
Nu vind huurder die de nieuwbouwwoning gaat betrekken, in zijn tijdelijk geplaatste brievenbus voor de gevel, een tussentijdse factuur van Pidpa voor een bedrag van 52 euro voor de periode van 9 februari tot en met 26 maart.
Ook buur heeft deze factuur ontvangen.
De afspraak met de sociale huisvestingsmaatschappij was dat alle meterstanden pas werden doorgegeven op het moment dat de huurders effectief de sleutels zouden krijgen en het huis dus ook echt werd opgeleverd.
De laatste berichten melden dat de huurders er in zouden kunnen vanaf 1 mei.
Na telefonisch onderhoud met de maatschappij vinden zij dat de toekomstige huurder dit maar moet betalen want dat hij nu ook niets betaald.
Het verbruik zou wel verrekend worden op de eindfactuur.
Huurder had al sleutels sinds 9 februari.
Vorige week werd er eindelijk verder gewerkt in dit gebouw, na 3 maand niets gedaan te hebben.
Huurder gaat een kijkje nemen binnen en ziet dat er ondertussen wel al 2 kubuub water verbruikt is door de werkmannen.
Hij meld dit ook aan huisvestingsmaatschappij en zegt tevens dat het aantal gratis kuub inderdaad een feit is maar dat hij dit niet verbruikt heeft.
Na dit bezoekje vorige week maandag, kan toekomstige huurder plots niet meer in de woning omdat het slot veranderd is.
Kan deze huurder en tevens de buur, eisen dat de sociale huisvestingsmaatschappij, het contract van pidpa terug op hun naam nemen tot zij effectief de (nieuwe) sleutels krijgen en de woning effectief is opgeleverd?
Alvast bedankt,