huurwoning

heike28
Topic Starter

huurwoning

#1 , 06 apr 2012 06:17

graag advies aub

ik ben in 2009 weg gegaan van mijn echtgenoot uit de huurwoning, ik heb dit onmiddellijk laten weten telefonisch aan de verhuurster
van de woning zelf, zij ging zelf informatie inwinnen bij haar advocaat ivm het huurcontract
ik had er niets meer van gehoord, vorig jaar had ik haar nogmaals opgebelt met de vraag hoe het nu eindelijk zat, zij bevestigde mij dat
ze nog wist dat ik op dat adres al niet meer woonde sinds 2009
nu heb ik een dagvaardiging in de bus gekregen van het vredegerecht ivm met dat huurhuis omdat mijn ex 1 maand zou achterstaan ( het betreft de maand juli 2011) en ze eist een schadevergoeding van 3 maand en een som van 2500 euro voor de zogezegd schade
wat kan ik hier tegen beginnen, ik woon niet meer in dat huis en toen ik ben vertrokken was er niets van schade in dat huis, ook het feit dat ik haar wel degelijk op de hoogte heb gebracht van mijn verhuis

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 06 apr 2012 08:05

U heeft niet op een bewijsbare manier (dus AS) uw vertrek laten weten, en bovendien bent u nog medehuurder.
U kan dus nog steeds aangesproken worden om eventuele huurachterstand en schade mee te vergoeden.

Aan u om te bewijzen dat u vertrokken bent met toestemming van de verhuurder, en dat eventuele schade pas na uw vertrek is ontstaan.

Vandebos

#3 , 06 apr 2012 08:06

U had dit aan de verhuurster aangetekend dienen te laten weten en haar voor te stellen ofwel een verbreking voor u op te stellen of het contract in zijn geheel te laten verbreken middels een procedure voor het vredegerecht.

Nu zit u ernstig in de problemen aangezien u geen enkel bewijs heeft van het verbreken van het contract en dient u te berusten op woord tegen woord. Wat u eventueel kan aanhalen op dit geding is de een afschrift van de dienst bevolking met daarop de datum waarop u zich heeft ingeschreven op uw nieuwe adres, betalingsbewijzen huur die in 2009 van rekeningnr veranderen en, indien u aan het uit de echt aan het scheiden bent de gegevens uit dat dossier om uw bewering dat u het pand in 2009 reeds verlaten had te ondersteunen. U zal echter dienen te rekenen op het begrip van de vrederechter.

Reclame

bosprocureur

#4 , 06 apr 2012 09:20

Daarenboven bent u nog gehuwd - nog uit de echt aan het scheiden- maar dus in de praktijk nog gehuwd. de verhuurder is gewoon verplicht beide echtgenoten aan te spreken in geval van huurgeschil.

Terug naar “Huren”