verkoop 2dehands wagen

shagger
Topic Starter

Re: verkoop 2dehands wagen

#16 , 02 apr 2012 19:44

Niet verzekerd en niet ingeschreven voertuig waar dan nog een vals document wordt voorgelegd ... voor reden een met beslag en vermoedelijk voor reden twee en drie niet meer vrij te geven zonder toestemming van het parket.
Heel raar.
ik vind het ook raar, waarschijnlijk hadden deze agenten er ook weer bang van?

sheepie; met alles wat al met de wagen gebeurt is, is het toch onmogelijk
dat ik deze moet terug nemen? zo zou het altijd simpel kunnen zijn eerst er een jaar mee rondrijden
en als ik hem beu ben of er kosten aankomen algauw terug laten kopen?

en dan nog als de verkoop ontbonden word wil ik de auto terug zoals hij vertrokken is
waar veel getuigen van zijn, wat logish is natuurlijk!
en ik denk dat hij alles moet maken de prijs over de aankoopprijs van de wagen gaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lousia

#17 , 02 apr 2012 21:05

Ik zou graag weten hoe dit af loopt.
Wij hebben een 3 jaar terug een wagen gekocht met een carpass en gekeurd bij een handelaar.
Alleen waren het geen km maar mills en dit werd zo niet genoteerd op de carpass.
Als antwoord kregen we van de rechtbank hier op dat de verkoper, garagist, in goed vertrouwen de wagen zelf aangekocht had met de vermelding dat het km was en geen mills.
Hij kon dit bewijzen via zijn aankoopfactuur.
Ze zouden gewoon de carpass dan wel aanpassen naar mills bij de keuring met gevolg dat het voerutig geen 50.000 km had maar 80.000 km.
De wagen zelf, die daar voor gekeurd was als lichte vracht in belgie met homologatie, werd door ons aangekocht als licht vracht en op de keuring stond ook lichte vracht maar blijkbaar voldeed dit niet volgens de normen van belgie.
Gevolg inschrijvingtaks 4850 euro ipv 125 euro.
Dit hebben we direct laten vaststellen door een deurwaarder.
Ook was het voertuig helemaal niet in orde maar toch wel gekeurd ???.
We hebben dan een gerechtelijke expert moeten aanstellen en betalen ( 750 euro ) om dit te laten vast stellen binnende 6 maand.
Na 2 jaar hebben we via een minnelijk schikking de auto kunnen terug geven maar hebben er toch in totaal met ereloon advocaat enz 15.00 euro op verloren.
Dus mij moet je niet meer van een carpass spreken.
Wij hebben er in elk geval een zeer slecht ervaring.We hadden er ééntej gekregen bij aankoop van geen enkel waarde.
Alles moet door een expert en deurwaarder vast gesteld worden binnen de 6 maand anders heb je zeker geen been om op te staan.
Ik besluit hier me als de koper er van overtuigd is dat het voertuig niet voldeed dan moest hij veel vroeger met een officiele vaststelling af gekomen zijn en geen vijgen achter pasen.
en er zeker niet mee blijven rijden hebben.
Wij hebben de wagen aan de kant gesteld en de mills laten noteren door de deurwaarder.

shagger
Topic Starter

#18 , 03 apr 2012 11:36

Bedankt voor je mening en uitleg Lousia,
het was zeker niet mijn bedoeling iemand te benadelen ik wou hem toen zelfs niet helemaal verkopen
omdat ik er zelf nog graag mee reed maar door het aandringen had ik hem toch maar verkocht aan hem!

Reclame

shagger
Topic Starter

#19 , 20 mei 2012 01:26

om deze topic even aan te zuiveren,
hij heeft er inmiddels een advocaat op gezet heb ik deze week ontvangen in mijn bus,
ik ga er dan ook maar langs mijn advocate mee gaan,
volgens mijn advocaat mocht hij er niet mee verder gereden hebben en ik heb het bewijs dat dit wel het geval is
omdat hij tegen was gehouden door de politie zonder keuring,verzekering en inschrijving van de wagen!!
hopelijk draait dit goed uit heb er al zoveel last mee gehad :(

Terug naar “Consumenten Koop”