Huurder betaalt contract volledig op voorhand

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Huurder betaalt contract volledig op voorhand

#16 , 02 apr 2012 14:14

Verleden week hebben wij wegens verhuis naar het buitenland onze villa verhuurd aan 3400 euro per maand, contract 3-6-9, de huurder is een buitenlandse zakenman. Tot onze verbazing merkten wij dit weekend dat hij de volledige 9 jaar vooraf heeft gestort, namelijk 367.200 euro. We merken wel dat hij de borg van 2 maanden niet heeft overgemaakt, zoals afgesproken in het contract. Lijkt het gepast hem hierover aangetekend aan te schrijven of maken we hier gezien zijn voorschot best geen opmerking over? Dank voor advies.
Wat een verhaal, zeg! Ik zou het ook zo laten. Zet dat geld op een spaarboekje bij een deftige bank, en op het einde van het jaar heb je die waarborg uit de intresten die dat bedrag opgebracht heeft. En het jaar daarna heb je nog eens die waarborg, en het jaar daarna nog eens en... op het einde van de rit hoef je ze niet terug te betalen, want het zijn uw intresten ;-).

Moet wel een serieuze villa zijn, voor 3400€ per maand! Eerder een kasteel, dan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#17 , 02 apr 2012 15:09

Die huurder verwacht hoge inflatie in België. Hoger dan rente op bedrag dat hij nu vooruitbetaalt. Zo doet hij winst.
Vraag me dus af of verhuurder in dit geval nog wel kan na-indexeren?
Indien u het geld op een spaarrekening zet, dekken de interesten van de spaarrekening de inflatie (of zouden toch moeten). Dus nee, u kan niet na-indexeren in dit geval.

Geef het geld in ieder geval niet in een keer uit: zoals eerder gezegd, kan hij de huur misschien vervroeg opzeggen (na 3 jaar bv), waarna u zal moeten terugbetalen. Spreek af met uw bank wat de meest efficiente manier is om dat geld te beleggen.

Vandebos

#18 , 02 apr 2012 18:25

Dat bedrag kan jaarlijks op een stabiele wijze € 10.0000 opbrengen zonder noemenswaardig risico. Dat lijkt me voldoende om alle indexeringen, inflatie en waarborg aan te kunnen.

Reclame

Terug naar “Huren”