huurder buitenzetten

veroniquel
Topic Starter

huurder buitenzetten

#1 , 31 mar 2012 20:05

Hallo

Wij verhuren een appartement, een contract voor 1 jaar. Huidige huurder heeft onlangs zijn contract verlengd, we hebben gewoon een addendum opgemaakt dat zijn contract voor één jaar verlengd word aan dezelfde voorwaarden. Sinds het nieuw contract begint te lopen heeft hij echter nog niet betaald, hij zegt zijn werk kwijt te zijn en zo vlug mogelijk te zullen betalen. Aangezien we bang zijn dat zijn achterstal zal oplopen hebben we hem geschreven dat we de verlenging als ongeldig zouden beschouwen. Hierop antwoorde hij foto's te nemen van alles wat van hem was in het appartement, en als we hem buitenzetten hij terug met een slotenmaker zal binnenkomen.

Kan dit zomaar, hij respecteert namelijk het nieuwe contract (de verlenging van één jaar) niet. Ondertussen staat hij een maand achter. Ik en mijn man willen hem er zelf uitzetten daar hij dus duidelijk de verlenging niet nakomt door niet te betalen en volgens ons het contract daardoor ongeldig is. Graag advies, dank u.
Laatst gewijzigd door veroniquel op 31 mar 2012 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Departed

#2 , 31 mar 2012 21:10

Hallo

Wij verhuren een appartement, een contract voor 1 jaar. Huidige huurder heeft onlangs zijn contract verlengd, we hebben gewoon een addendum opgemaakt dat zijn contract voor één jaar verlengd word aan dezelfde voorwaarden. Sinds het nieuw contract begint te lopen heeft hij echter nog niet betaald, hij zegt zijn werk kwijt te zijn en zo vlug mogelijk te zullen betalen. Aangezien we bang zijn dat zijn achterstal zal oplopen hebben we hem geschreven dat we de verlenging als ongeldig zouden beschouwen. Hierop antwoorde hij foto's te nemen van alles wat van hem was in het appartement, en als we hem buitenzetten hij terug met een slotenmaker zal binnenkomen.

Kan dit zomaar, hij respecteert namelijk het nieuwe contract (de verlenging van één jaar) niet. Ondertussen staat hij een maand achter. Ik en mijn man willen hem er zelf uitzetten daar hij dus duidelijk de verlenging niet nakomt door niet te betalen en volgens ons het contract daardoor ongeldig is. Graag advies, dank u.
Afleidend uit uw beschrijving kan ik vaststellen dat er een nieuwe overeenkomst tot stand is gekomen. Deze overeenkomst behoudt de voorwaarden van het oude contract.

Aangezien een nieuwe overeenkomst tot stand is gekomen, kan u niet zomaar het bestaan hiervan ontkennen.

Indien de huurder zijn huur niet betaald dient u hem in gebreke te stellen. Dit kan door een aangetekend schrijven (kostprijs: +- 5 euro). Wanneer de huurder na aandringen nog steeds niet betaald heeft moet u naar de vrederechter gaan. Deze zal hem dan verplichten zijn huur te betalen, of desnoods een bevel geven om het goed te verlaten binnen 1 maand.

Deze procedure kan via een verzoekschrift (goedkoop) of via een dagvaarding (125-150 euro). Het is echter aangeraden een advocaat te raadplegen wanneer u naar de vrederechter zou stappen. Het gaat u geld kosten maar een hele tijd besparen. Het opstellen van juridische teksten vergt veel tijd wanneer u hier geen kennis over heeft. Uiteraard kan u steeds een verzoeningsprocedure aanvragen bij de vrederechter.
Dit is maar mijn onprofessionele mening, louter een poging om mensen te helpen -> zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561. Indien u 100% zeker wil zijn dient u een raadsman/raadsvrouw te raadplegen.

Vandebos

#3 , 01 apr 2012 18:55

Huurder middels as in gebreke stellen, hem in het schrijven tien kalenderdagenngeven om de achterstallen. Hem in het schrijven verwittigen dat bij gebrek aan betaling in de gestelde periode u op zijn kosten een middels het vredegerecht een uitzetting zal vorderen.

Tien dagen na kennisname geen geld? Verzoekschrift art 1344bis/ev ger w met bewijs van woonst naar griffie vanlokaal vredegerecht. Als u op dit forum zoekt onder deze worden vindt u de gehele procedure in detail uitgelegd.

Reclame

Terug naar “Huren”