Opzegdatum huurovereenkomst

koen13
Topic Starter

Opzegdatum huurovereenkomst

#1 , 28 mar 2012 14:37

Kort vraagje:

Ik zit in mijn zesde jaar huur van een appartement.

Ik moet dus 3 maanden op voorhand opzeggen volgens contract.

Nu de vraag, als ik morgen de brief verstuur, is het dan ok als ik er in zet: Deze gaat in op 01/04/2012 om te eindigen op 01/07/2012 ?

Of moet dit 30/06/2012 zijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nachtuil

#2 , 28 mar 2012 14:49

30/06, anders moet je nog betalen voor juli.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2012 19:07

Moet wel aankomen VOOR 1.4.2012

Reclame

koen13
Topic Starter

#4 , 28 mar 2012 20:35

Aangetekend schrijven ligt klaar, gaat morgenvroeg naar de post. Dat zal toch nog op tijd zijn ?

krisje1973

#5 , 31 mar 2012 18:31

Postdatum geldt als bewijs, niet wanneer het aankomt bij verhuurder want die kan afwezig zijn en het nog 10 dagen laten liggen op de post.

Vandebos

#6 , 01 apr 2012 18:50

Bij een aangetekend schrijven wordt de dag van de eerste aanbieding ervan aan de bestemminling beschouwd als de de datum van kennisname. Vandaar dat ik steeds opnieuw en opnieuw huurders verwittig geen spelletje ervan te maken om de opzegbrief zo laat mogelijk toch nog op tijd te laten aankomen.

Normaliter komt uw schrijven op tijd aan maar voor hetzelfde geld hebt u een extra maand aan het been...

koen13
Topic Starter

#7 , 26 apr 2012 10:15

Beste,

ik heb mijn aangetekend schrijven online gevolgd en dit is het resultaat:

29/03 zending verstuurd
30/03 zending aangeboden - bestemmeling afwezig - bericht gelaten
17/04 zending niet afgehaald door bestemmeling
18/04 zending "terug naar afzender"

Ik heb dus de enveloppe ongeopend terug ontvangen.

Welke stappen dien ik verder te ondernemen?

Turaki

#8 , 26 apr 2012 11:59

Ongeopende enveloppe bijhouden, en tegen einde van opzegtermijn uw verhuurder contacteren om voor PB en sleuteloverdracht af te spreken.

Uw verhuurder wordt verondersteld op de hoogte te zijn vanaf aanbieding, dat hij die brief niet gaat afhalen is niet uw probleem. Uw opzeg is geldig.

Oude Belg

#9 , 26 apr 2012 13:03

Als u nog een kopie van de brief hebt, of u hebt hem nog op de computer, zou ik die nog versturen met de gewone post, met een briefje erbij waarin staat dat deze brief aangetekend verzonden werd op 29/03, aangeboden op 30/03, niet afgehaald op het postkantoor/postpunt en dus op 18/04 werd teruggestuurd. "Ik hou de ongeopende enveloppe bij als bewijs dat de opzeg volledig volgens de wettelijke regels is gebeurd. Volgens de wet hebt u deze aangetekende zending ontvangen op 29/3."

Met -zoals een eminent lid steeds schrijft- vriendelijke groeten. Dat spreekt vanzelf.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 apr 2012 16:11

Als u nog een kopie van de brief hebt, of u hebt hem nog op de computer, zou ik die nog versturen met de gewone post, met een briefje erbij waarin staat dat deze brief aangetekend verzonden werd op 29/03, aangeboden op 30/03, niet afgehaald op het postkantoor/postpunt en dus op 18/04 werd teruggestuurd. "Ik hou de ongeopende enveloppe bij als bewijs dat de opzeg volledig volgens de wettelijke regels is gebeurd. Volgens de wet hebt u deze aangetekende zending ontvangen op 29/3."

Met -zoals een eminent lid steeds schrijft- vriendelijke groeten. Dat spreekt vanzelf.
En vraag hem gelijk ook de terugbetaling van de extra postzegel van 0.75 € :lol:
Heb dat ooit gedaan voor een andere zaak, en nog terugbetaald gekregen ook. Vele kleintjes maken immers een groot.

koen13
Topic Starter

#11 , 03 mei 2012 10:11

Nu vraag ik me het volgende af: Zou de verhuurder de brief niet hebben aangenomen vanwege volgende:

Ik heb de brief verstuurd naar het adres dat ik op 1207 heb bekomen. zijnde bvb:
Jans Jan
Janstraat 10
2000 Antwerpen

Nu is de brief dus teruggekomen (niet afgehaald)

De postbode heeft op de enveloppe b2.03 bijgeschreven:

Jans Jan
Janstraat 10 b2.03
2000 Antwerpen

Is mijn huuropzeg nu ongeldig???

Ik heb namelijk het adres gebruikt via de website 1207 aangezien ik geen ander adres heb van de verhuurder (het huurcontract staat nog op de vorige eigenaar (nieuwe verhuurder heeft dit overgenomen)

Vandebos

#12 , 03 mei 2012 12:25

Lijkt me niet, de postbode heeft de juiste bus gevonden en het verwittigingsbericht in de juiste bus achtergelaten. Er is dus wettelijk sprake van kennisname. De ontvanger kan pas bij het afhalen vaststellen dat het busnummer niet op de zending stond. Bovendien is het adres wel correct, enkel de bus ontbrak.

Als de verhuurder de zending had geweigerd vanwege foutief adres was het een ander verhaal....

Terug naar “Huren”