U moest voorrang verlenen aan de fietser.
Ja, als de fietser rechtdoor wou. Maar als die nu ook eens R-af wou slaan ? In elk geval en daar kijk ik even op de google link zou die fietser indien hij R-door wou gaan en de auto van de TS er niet was geweest nogal met een vaart over die voorrangsweg gevlogen zijn denk ik ? Er staan haaientanden aan het einde van dat fietspad en die komt daar in volle vaart aan zonder te vertragen (neem ik aan gezien de schade). Ik zeg het maar en kan het niet weten maar die had gewoon over dat kruispunt gereden (gevlogen) zonder vertragen en misschien in extremis zelfs alles moeten dichtgooien in het midden van het kruispunt. De voorrang door die fietser te respecteren geld trouwens over het volledige kruispunt. Totaal onverantwoord.
De fietser moest er zich niet aan verwachten dat u voor hem gaat indraaien en dan stopt en hem de weg verspert.
Klopt, maar zoals ik zei heeft die waarschijnlijk bijna zelfs niet vertraagd. Wat niet kan gezegd worden van de automobilist die traag zijn maneuver uitvoerde en wachtte op de voetganger.
Nee, sorry maar als ik het zo op Google bekijk hebben we hier met een kamikaze fietser te doen. Als ik van
lewis was zou ik toch zeggen of proberen aan te tonen dat die fietser met een onverantwoorde snelheid en zonder te vertragen (zoals de wet voorschrijft trouwens ) dat kruispunt wou oversteken. Een kruispunt waar hij voorrang diende te verlenen !!! Misschien word er dan 50-50% geoordeeld.
Om te besluiten: er had waarschijnlijk nooit een aanrijding van die fietser tegen de achterkant of koffer van die auto van
lewis geweest als die fietser sterk vertraagd had vooraleer hij het kruispunt wou oversteken, wat hij volgens alle geldende verkeersregels verplicht was.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard