vader wil zijn kind niet meer zien na relatiebreuk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: vader wil zijn kind niet meer zien na relatiebreuk

#16 , 22 mar 2012 23:49

In deze fase is wat ook wet meetelt naar de rechtbank toe Alle voorstellen die u in goed vertrouwen en bedoeld om een goede relatie tss vader en zoon te bewerkstelligen door de vader NIET worden beantwoord.
Achteraf kan hij dus nooit meer zeggen ..... maar ik wist niet wat de moeder wilde edelachtbare. Ik heb steeds getracht een oplossing te zoeken maar ze wilde niet.
Dan zal de rechter vragen... beste man, ik heb hier X AS en Y gewone brieven van de moeder, Ik heb hier een bemiddelingsvoorstel, ik heb nogmaals een voorstel van haar advocaat .... maar ik heb geen enkel ik herhaal GEEN ENKEL voorstel van u in het dossier zitten...
Kan U mij alsnog uw voorstellen overmaken die u zou gestuurd hebben naar de moeder en of uw antwoorden op haar schrijven.....
Snap je de bedoeling ....u doet alle moeite .... hij doet..... niets?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marsupilami
Topic Starter

#17 , 23 mar 2012 11:04

Ik snap inderdaad de bedoeling nu. Hartelijk dank voor alle goede raad en tips! Ik zie tenminste het bos door de bomen weer en weet wat mij te doen staat.

marsupilami
Topic Starter

#18 , 27 mar 2012 10:47

Gisteren (bijna twee weken nà het verzenden van het AS van de advocaat...) een reactie gekregen van de papa. Een sms waarin hij me bedankt om hem zo in de stront te steken.

Dat hij de laatste maanden niets anders doet dan betalen (hij stort idd elke maand 100 euro uit zichzelf sinds december), en dat ik nu afkom met een bedrag van 175 euro én dan nog eens wil dat hij de helft doet in alle andere bijkomende kosten. (Wat niet zo is, die 175 is alles inbegrepen volgens de nieuwe wetgeving, slecht de uitzonderlijke medische kosten zoals bij een opname of operatie ed, daar wordt dan de helft in gevraagd).

Hoe hij dat in godsnaam moet doen, dat hij voor zijn twee kinderen samen dus elke maand zo'n 500 euro mag neertellen...(sla me dood hoe hij daaraan komt, voor zover ik weet betaald hij zijn ex ook maar 100 euro.) Laat ik er volledigheidshalve bij vermelden dat hij op het vlak van alles dramatiseren en overdrijven een meester is...

En voor de zoveelste keer, dat zijn leven nu zeker voorbij is, etc etc...

Nadat hij me voor de zevende keer had willen bellen heb ik hem een bericht gestuurd en laten weten dat hij mijn advocaat moest contacteren betreffende het voorstel dat hij had gekregen, niet mij.

Krijg ik als antwoord dat ik zielig bezig ben en het zelf niet besef, hoe ik nu plotseling wel een regeling kan treffen nadat ik een advocaat heb genomen, en ik blijf tegenwerken... (???)

"mij kapot maken?" was de afsluiter...

Ja zeg, weer niets anders dan zelfbeklag en gezaag over "al dat geld".. echter geen woord weer over zijn zoontje .

hij doet alsof hij het niet snapt dat, al komt het voorstel via een brief van de advocaat, het toch nog steeds een voorstel is! En de advocaat bellen, daar twijfel ik sterk aan. We zullen zien, ik vind het in ieder geval heel jammer dat hij (na 2 weken pas) zo reageert.

Ondertussen gaat de tijd zo snel voorbij en heeft de kleinen zijn papa weer al een maand niet meer gezien, en daarvoor was het ook al een maand geleden, en daarvoor ook...

Als hij zelf niets voorstelt qua regeling om zijn zoon te zien, dan getuigt dat dat hij geen interesse heeft in dat manneke en dus vind ik dat het laatste wat er dan moet gebeuren is hem een regeling opleggen. Dat kind zou er niks aan hebben om bij iemand te moeten zijn die daar eigenlijk geen zin in heeft...

Reclame

Franciscus

#19 , 27 mar 2012 18:59

Laat dat aan de rechter over om die conclusie te treffen.... stel wel zo ruim mogelijk voor.
Elke maal dat vader dan kind NIET komt halen doe je melding van dat feit bij de politie.
Zorg dat in het voorstel staat dat hij moet komen halen en jij vb terugbrengen zo sta je niet nodeloos voor de deur.
Dat er (ruim) op tijd door hem ook de vakantieregeling moet bekrachtigd worden. Dus duidelijke afspraak van op die dag en uur kind komen halen voor 14 dagen/3 weken/maand datgene wat in vonnis staat. Eens de afspraakdatum voorbij en geen reactie weet je dat hij niet zal komen en weet je ook dat je het kind X dagen/weken extra hebt. Zorg dat in het vonnis daar duidelijk een geldelijke compensatie voor staat ( vb € 250 of de prijs van een zomerkamp of zo).
Doe elke keer als hij geen alimentatie betaald aangifte van niet betalen ( familieverlating in de wet).
Dit alleen al om de rechten van uw kind te vrijwaren.
Uw advocaat kan idd ook nog eens vragen om te gaan samenzitten met ene (door beide betaalde bemiddelaar) ...indien geen reactie .... zie mijn vorige post.
Laat in elke brief ook termijnen zetten waartegen zijn antwoord verwacht word en idd bij uw advocaat.

Wat je/men dus moet doen is het juridisch dossier zo waterdicht maken dat er geen open deuren meer zijn en dat tegenpartij geen enkele uitvlucht meer kan bedenken om uitstel te krijgen/vragen...
Maar dat het een procedure is die lange tijd duurt dat weet ik ook wel.

roderidder
Contacteer: Website

#20 , 28 mar 2012 00:15

Ik denk dat ik met deze voorstellen toch wel duidelijk blijk geef van zeer flexibel te zijn en dat de tegenpartij net het tegendeel bewijst door hierop zelfs niet te reageren...
mijn voorspelling = rechtbank
uit nieuwsgierigheid: Hoe zou U reageren mocht hij Uw voorstel naar U sturen alleen hij eist nu geld, de hoofdverblijfplaats ?

Het wordt dringend tijd dat jullie beiden wat meer gaan denken aan het jonge kind en bedoel daarmee dat je moet ophouden met ruzies als
Hij moet maar met de bus komen want ik vertik het om de kleine te brengen.

Nu pin U niet vast om mij hier aan het kruis te nagelen door trachten aan te tonen dat U gelijk hebt in het auto-bus verhaal.

Wat in het belang is van jullie kleine spruit is dat het een veilige hechtingsband met TWEE ouderS kan opbouwen.
Wat op dit moment gebeurt is juist het tegenovergestelde. Jarenlange ervaringen leert mij dat dit soort conflicten een kweekvijver voor langdurig ongenoegen en ongeluk is.

Mijn advies: Je stuurt een sms met de vraag of hij volgende week kan instaan voor het kind.

RR

marsupilami
Topic Starter

#21 , 30 mar 2012 11:15

uit nieuwsgierigheid: Hoe zou U reageren mocht hij Uw voorstel naar U sturen alleen hij eist nu geld, de hoofdverblijfplaats ?
Ik zou om te beginnen ingaan op de vraag over hoe en wanneer ik het secundair verblijfsrecht zie ipv mijn kop in het zand te steken en met geen enkel voorstel af te komen maar ondertussen wel de zieligaard uit te hangen bij iedereen dat ik mijn kind niet zie!
Hij heeft verdorie carte blanche gekregen in het voorstel wat betreft het hoe en wanneer hij zijn kind zou willen zien, en nog reageert hij niet, wat wil hij nog meer?
Ik kan het U zeggen, het gaat hem enkel over het bedrag van de alimentatie waar hij nooit van zijn leven mee akkoord zal gaan.

[/quote]Het wordt dringend tijd dat jullie beiden wat meer gaan denken aan het jonge kind en bedoel daarmee dat je moet ophouden met ruzies als
Hij moet maar met de bus komen want ik vertik het om de kleine te brengen.[/quote]

Ik wil gerust mijn kind zelf brengen en halen, niet voor zijn gemak maar om mijn zoontje aan die leeftijd dat gezeul met het openbaar vervoer te besparen. Dat ik door dat te doen weer toegeef aan de gemakzucht van zijn vader (hij heeft nu zijn eigen wagen gekocht, rijdt nog met een L, en vertikt het om zijn rijbewijs af te leggen want dat kost weer geld...), tot daar aan toe.

[/quote]Nu pin U niet vast om mij hier aan het kruis te nagelen door trachten aan te tonen dat U gelijk hebt in het auto-bus verhaal.

Wat in het belang is van jullie kleine spruit is dat het een veilige hechtingsband met TWEE ouderS kan opbouwen.
Wat op dit moment gebeurt is juist het tegenovergestelde. Jarenlange ervaringen leert mij dat dit soort conflicten een kweekvijver voor langdurig ongenoegen en ongeluk is.

Mijn advies: Je stuurt een sms met de vraag of hij volgende week kan instaan voor het kind. [/quote]

Inderdaad, ik wil ook dat onze zoon kan opgroeien met een papa als mama die overeenkomen en zelfs dingen samen doen met hem.
Ik ben de laatste die weer naar een advocaat wilde lopen nadat ik jarenlang met lede ogen heb moeten staan toekijken hoe "het gerecht" ipv "recht" te spreken, de boel volledig om zeep heeft geholpen, vandaar dat jeugdrechtbank echt het laatste van het laatste is voor mij.

De advocaat heeft enkel een heel schappelijk voorstel gedaan, das al, er werd hem niks opgedrongen, integendeel. Waarom via de advocaat? Omdat ik na maanden vruchteloos heb geprobeerd om onderling overeen te komen. Elke poging mondde uit in kletterende ruzie en ik was het beu, zo gingen we er nooit uitraken en ondertussen bleef alles gaan zoals de papa het wilde.. Zijn zoon zien wanneer het hem uitkwam en ik die me weer moest aanpassen, opvang afzeggen, etc...

Ik wil gewoon een gestructureerde regeling voor onze zoon, een regeling waarbij iedereen zich goed bij voelt, is dat teveel gevraagd?

RR[/quote]

marsupilami
Topic Starter

#22 , 31 mar 2012 07:58

Laat dat aan de rechter over om die conclusie te treffen.... stel wel zo ruim mogelijk voor.
Elke maal dat vader dan kind NIET komt halen doe je melding van dat feit bij de politie.
Zorg dat in het voorstel staat dat hij moet komen halen en jij vb terugbrengen zo sta je niet nodeloos voor de deur.
Dat er (ruim) op tijd door hem ook de vakantieregeling moet bekrachtigd worden. Dus duidelijke afspraak van op die dag en uur kind komen halen voor 14 dagen/3 weken/maand datgene wat in vonnis staat. Eens de afspraakdatum voorbij en geen reactie weet je dat hij niet zal komen en weet je ook dat je het kind X dagen/weken extra hebt. Zorg dat in het vonnis daar duidelijk een geldelijke compensatie voor staat ( vb € 250 of de prijs van een zomerkamp of zo).
Doe elke keer als hij geen alimentatie betaald aangifte van niet betalen ( familieverlating in de wet).
Dit alleen al om de rechten van uw kind te vrijwaren.
Uw advocaat kan idd ook nog eens vragen om te gaan samenzitten met ene (door beide betaalde bemiddelaar) ...indien geen reactie .... zie mijn vorige post.
Laat in elke brief ook termijnen zetten waartegen zijn antwoord verwacht word en idd bij uw advocaat.

Wat je/men dus moet doen is het juridisch dossier zo waterdicht maken dat er geen open deuren meer zijn en dat tegenpartij geen enkele uitvlucht meer kan bedenken om uitstel te krijgen/vragen...
Maar dat het een procedure is die lange tijd duurt dat weet ik ook wel.
Mijn zenuwen staan op springen, ik kan niet meer.

Gisteren is hij weer beginnen bellen en berichten inspreken, of hij eens kon praten met me... Het maakt totaal niet uit of ik hem nu 3x of 36x laat weten dat hij niet MIJ maar mijn advocaat moet contacteren en hem zijn voorstellen overmaken zoals telefonisch afgesproken vorige dinsdag met de advocaat...

Hij blijft mij gewoon bellen en berichten zenden en de advocaat heeft nog steeds niets ontvangen van voorstel. Wat heel typerend is voor mijn ex en heel frustrerend voor mij want weer is hij bezig met zich aan niks te houden, tijd te rekken en ondertussen steeds blijven vragen om zijn zoon eens te zien.

Gisteren heeft mijn vader me opgebeld om me het gesprek te vertellen. Het enige waar mijn ex bleef over doordrammen was het betalen van alimentatie, dat was zijn grote zorg. Over ons zoontje heeft hij geen woord gerept. De indruk die het gesprek mijn vader heeft gegeven was dat mijn ex spartelde als een vis op het droge, enkel en alleen door die alimentatie. Voor de rest (enige blijk geven dat hij bezig was met een voorstel voor het uitoefenen van het secundair verblijfsrecht), NADA.

Voor de zoveelste keer heb ik weer een advocaat vast waar ik zelf constant moet achter zitten, zelf bellen, terugbellen en blijven bellen, tot ik hem aan de lijn heb want mails beantwoord hij niet, en een boodschap laten bij zijn medewerker om terug te bellen heeft geen enkele zin. Spreek uit ondervinden, ik word nooit terug opgebeld.

Heb hem dan uiteindelijk gisteren toch aan de lijn gehad en laten weten dat mijn ex donderdag serieus door de neus (hij stonk naar de drank) naar mijn vader is geweest met die brief van de advocaat, die op de tafel smeet en riep:" en wat is dat hier in feite weer!!" en of hij eens kon praten met mijn vader.

Ook gevraag hoe ik moest reageren op dat eeuwige bellen van hem naar mij, ondanks het feit dat hij wel weet dat het de advocaat is die hij moet contacteren. Zijn antwoord was. "Bericht sturen en zeggen dat hij mij moet contacteren".

Vroeg hem ook of hij eigenlijk wel een bepaalde termijn had afgesproken met mijn ex wat betreft het overmaken van zijn voorstellen, "Nee" was het antwoord... :evil: en daar gaan we weer..IK ALS LEEK BEN WEER VERPLICHT OM MIJN EIGEN ADVOCAAT TE ZEGGEN WAT HIJ MOET DOEN!!! Heb dan zelf gezegd dat aanstaande woensdag de uiterste termijn is! Drie weken tijd is genoeg.
En wat daarna moest gebeuren? Zijn antwoord was simpel:" dan is het jeugdrechtbank hé mevrouw"..

Nu, ik doe wat hij zegt en stuur een bericht naar mijn ex en zeg dat hij de advocaat moet opbellen. Krijg ik opeens dit bericht als antwoord:

"Ik had hem al gebeld en één en ander gemeld. Maar via myn loon nu voor dat hele hoop loopwerk. Heb vlg.week bemiddelaar en iemand op andere dienst acv wat t financieel voorstel aangaat en voorleggen bewysstukken van loon en onderhou van 2kinderen nu. Had liever alles anders opgelost,maar ja..."

ok, schrijven is dus zijn sterkste punt niet..maar wat hij in dat bericht schrijft, daar maak ik me zorgen over want dit is iets dat hij niet heeft laten weten aan de advocaat. Hij zegt dat hij volgende week een bemiddelaar heeft én iemand op een andere dienst van het ACV die zich buigt over het financiële voorstel, en die zal zorgen voor de nodige bewijsstukken wat betreft zijn inkomen en het feit dat hij nu 2 kinderen moet onderhouden

Hij is kind aan huis bij het ACV, wat wil je na 26 jaar stempelen en foefelen...hij kent daar zijn weg en blijkbaar heeft hij via die weg toch stappen ondernomen, dit echter in alle stilte, zonder iemand daar iets van te laten weten.

Nu begin ik aardig te panikeren. Dinsdag zou hij een bemiddelaar hebben (via het ACV???) en op een andere juridische dienst zijn ze bezig met het vergaren van de bewijzen van zijn zogezegde hele lage inkomen (en dat terwijl hij donderdag zelfs tegen mijn vader heeft gezegd dat hij 6 nachten op zeven werkt en per maand tussen de 2500 en 3000 euro verdiend (waaronder nog eens 450 euro stempelgeld...)

Wat is hier aan de hand? Waar is hij mee bezig?? Hij laat niets van dit alles weten aan de advocaat, wat mij zeer grote zorgen baart! Een bemiddelaar van het ACV?? Wat is de bedoeling hiervan? Bemiddelen met wie over wat? Het secundair verblijfsrecht???

Weer is het aan mij om dit zsm te laten weten aan mijn advocaat aangezien mijn ex totaal niets laat weten maar blijkbaar bezig is met zaken die aan geen kanten blijk geven dat het snel tot een overeenkomst zal komen.

Tegen het advies van mijn advocaat in, heb ik hem, na het lezen van dit bericht, toch zelf gebeld. Ik wilde weten waar hij mee bezig was, waarom hij de advocaat daar niets van liet weten.

Lang verhaal kort: wat de 175 alimentatie betreft, daar zou hij mee akkoord gaan als ik hem garandeer dat dit incl de onvoorzienbare kosten zijn, anders no deal. En voor de rest, zolang hij de kleinen af en toe eens ziet is het ok.

?????

ja en nu? Daarmee heeft de advocaat nog geen voorstel gekregen hé, hij zegt wel dat hij dat in orde zal brengen, maar ik geloof hem niet gezien het bovenstaande (bemiddelaar etc volgende week)

En zelfs, "af en toe", hoe in godsnaam zet je zoiets op papier als overeenkomst??? Hij sprak van mss 2 namiddagen in de week, of het weekend. Wat voor mij ok is, ik breng en haal de kleinen zelf wel.

Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht, ik weet hoe hij is, tussen zeggen en effectief het op papier zetten...

Ik kan het in zijn plaats doen en als hij akkoord is het zelf geven aan de advocaat, maar ik ben in alle staten omdat ik aanvoel dat hij iets van plan is met die bemiddelaar etc, vooral door het feit dat hij mijn advocaat dit niet heeft laten weten...

Help mij aub, wat moet ik doen? Ik weet niet wat er mij te wachten staat en ben doodsbang...

marsupilami
Topic Starter

#23 , 06 apr 2012 16:00

Korte update: ik heb de papa zelf opgebeld, heb hem zover gekregen akkoord te gaan met een voorstel, voorstel gisteren in de bus gestopt bij advocaat, die zal er verzoekschrift van maken en opsturen naar JRB.

Voorstel was, wat betreft alimentatie en hoofdverblijf, idem aan voorstel advocaat (hebben we gewoon overgenomen), qua secundair verblijfsrecht: elke woensdag en zondagnamiddag van 13 u tem 19 u, papa haalt af, mama gaat zoontje terug afhalen. En elke tweede zaterdag van de maand verblijft hij bij papa van zaterdag 13u tem zondag 19u.

Het is nu paasvakantie, papa moet geen dj gaan spelen in Gent tijdens de week, dus begin deze week hadden we afgesproken dat onze zoon afgelopen woensdag voor de eerste keer ging komen, zoals in het voorstel beschreven. Ook was het ok om hem morgennamiddag te brengen en de zondag terug af te halen.

Wat gebeurd er: opeens staat de papa dinsdagavond onaangekondigd en ongevraagd aan de deur, alsof er niets aan de hand was en dit ondanks het feit dat er de twee dagen voordien weer heel wat verwijten heen en weer waren geslingerd... Voor de minste miserie laat ik hem binnen, hij verveelde zich en had besloten eens binnen te springen om ons te zien...

Papa trekt het tot in de late uurtjes, blijft in de zetel slapen, (dacht ook nog eventjes er een sexbeurt uit te sleuren), om dan woensdagochtend bij het opstaan, te klagen en te zagen van de pijn in de borststreek, met weer de nodige en gekende cinema van iemand die amper nog kan ademen van de pijn, etc etc.

Gevolg, papa beslist dat hij absoluut naar de dokter moet want hij is zeker dat zijn hart het elk ogenblik zal begeven, maw, de geplande namiddag met onze zoon bij hem thuis gaat niet door, ik had daags voordien de opvang afgezegd, en ik stond daar weer voor een voldongen feit (wat ik wel verwacht had)

Dan kreeg ik te horen dat, wat betreft de afspraak voor het weekend, dit niet kon doorgaan want de papa moest opeens dj gaan spelen in een zaak. Hij wist dit eigenlijk al langer, maar "durfde" het nu pas te zeggen...

Papa dan vertrokken naar de dokter (weer na de nodige discussies en ruzie door het feit dat hij beide afspraken niet (kon)/wilde nakomen.

Vanmorgen bericht van de papa: weer alsof er niets gebeurd was: "hoe gaat het met jullie? mag ons zoontje dan komen zondagnamiddag? Ik hoop van wel" Ik antwoord:" ok, ik zal hem brengen, is 13u ok?

Wat krijg ik terug:" Is het goed als ik eens kom, al was het maar voor een kwartiertje? Gewoon om wat bij jou te zijn en wat te babbelen, allé, niet voor wat anders hé, je weet wel" Dat laatste slaat op zijn poging van dinsdagavond en mijn scherpe reactie daarop!

Ik kan weer mijn advocaat niet bereiken om te vragen wat ik hiermee moet aanvangen! Er is nu enkel nog maar een voorstel waar de papa mee akkoord gaat, das al. Tussen nu en de tijd dat het vonnis uitgesproken is zitten er nog ettelijke maanden.

Ik wilde proberen om vanaf nu al de regeling qua omgang na te leven zoals in het voorstel beschreven, in het belang van mijn zoontje. Ik stel echter vast dat dit toch weer een onmogelijke zaak zal worden daar de papa (zoals verwacht) op het laatste moment afzegt, én er daarbovenop een zeer bedenkelijke manier van doen/berichten op nahoudt. Ipv te bevestigen dat 13u ok is of niet, rept hij daar geen woord over maar vraagt hij of hij een kwartier kan komen om efkes bij me te zijn...

Ik heb ondertussen al een heel arsenaal van dat soort berichten, verwijten, uitschijten, etc, dan twee dagen later geen vuiltje aan de lucht, vragen naar zijn zoon, en als ik dan vraag of dit of dat ok is, dan krijg ik berichten die er totaal niets mee te zien hebben.

Eerlijk gezegd stel ik mij de vraag wat er precies in zijn hoofd omgaat, wat zijn bedoeling is, het is zorgwekkend en ik heb geen zin om mijn zoon te brengen zondag want ik heb echt het gevoel dat er serieus iets verkeerd is met het gedrag van de papa en vertrouw het niet.

Elke keer gebruikt hij onze zoon als excuus om het bij mij nog eens te proberen, elke keer stel ik vast dat het hem alleen maar daarom te doen is en dat ons zoontje voor hem van geen belang is, hij is enkel een manier om andere zaken te bekomen.

Kan ver gezocht zijn, maar ik vind dit absoluut geen gezonde situatie.

Turaki

#24 , 06 apr 2012 17:07

Om problemen in de toekomst te vermijden (en die gaan er komen, wees maar zeker), dwing uw ex om zich aan te afspraken te houden:
-Volgende keer dat hij langskomt de afspraken laten tekenen voor akkoord (en dit in 2-voud, en u tekent ook, waarna hij een kopie meekrijgt).
-Enkel nog laten langskomen om, volgens de afspraken, uw zoon op te halen (dus al de rest afblokken, eventueel zelfs de politie bellen als hij onverwacht aan de deur staat en niet weg wil).
-Indien hij niet opdaagt, en dit niet tijdig heeft laten weten (zorg dat in uw afspraken duidelijk staat wat 'tijdig' is, dus bv minstens 24 uur op voorhand), laat dit vaststellen door de politie.

Dit lijkt misschien wat hard, maar dit is wel in het belang van uw zoon: uw ex moet verplicht worden om zijn verantwoordelijkheid op te nemen, uw zoon mag niet 'gebruikt' worden.

Franciscus

#25 , 06 apr 2012 18:40

Klopt niet toegeven, doen wat Turaki schrijft en ik iets vroeger ook.
Afspraken zijn er om nageleefd te worden, komt hij op andere momenten niet binnenlaten en evenmin op ingaan.
Tijd voorbij pech.
Elke maar als hij niet is geweest na het academisch kwartiertje aangifte bij politie. Deze maken er een melding van.
U hoeft NIET thuis te blijven NOCH open te doen.

marsupilami
Topic Starter

#26 , 09 apr 2012 17:03

Ik heb het ontwerp van verzoekschrift ontvangen van mijn advocaat.

Daarin staat, wat het omgangsrecht betreft het volgende:

- te zeggen voor recht dat het kind ook bij verzoekster zal verblijven, waarbij een secundair verblijfsrecht kan bepaald worden bij verwerende partij, te bepalen op twee namiddagen per week, zijnde telkens op woensdagnamiddag en zondagnamiddag;

- te zeggen voor recht dat Dhr. X het kind dient op te halen omstreeks 13u, waarbij het omgangsrecht komt te vervallen zo hij na ½ uur nog niet is opgedaagd;

- dat Mevr. X het kind omstreeks 19u terug dient op te halen bij de vader;

Zou er niet beter staan afhalen om 13u ipv omstreeks? En als hij na een half uur niet is komen opdagen (wat wellicht schering en inslag zal zijn daar hij zich nog NOOIT aan een uur heeft kunnen houden), dan vervalt dat recht. Dan zit ik wel met de gebakken peren want dan is het te laat voor opvang te zoeken als ik of naar het werk moet of een andere afspraak heb!

Hij heeft dit ontwerp getekend voor akkoord, zonder het zelfs te lezen... Jammer dat de advocaat vergeten is van in het ontwerp te zetten dat onze zoon elke tweede zaterdag van de maand bij zijn vader verblijft van 13u tot de zondag 19u... ondanks het feit dat ik hem dat duidelijk had laten weten. Tja, het ontwerp zal hij maar moeten aanpassen en zo naar de rechtbank sturen.

Wat ik ook zou willen weten is het volgende: moet ik wachten op het vonnis voordat ik kan melden bij de politie dat de papa weer de afspraak niet is nagekomen of kan ik dit nu al aangezien het de bedoeling is dat de regeling nu al gevolgd wordt, maar ik vandaag alweer te horen kreeg van de papa dat hij "me wel ging laten weten hoe het zat met de woensdag- en zondagnamiddagen eenmaal de paasvakantie voorbij was"...laat staan dat hij nu al wist of die ene zaterdagavond per maand paste voor april, mei en juni...

Als ik dacht dat ik hem weer ging opjagen en doen! En hup, de telefoon toe...

Zoals verwacht zal hij zich dus nu nog niet aan de regeling houden, en zal het weer zijn op het laatste moment van:" komt hij nu morgen? Ik hoop van wel...", zoals hij het me zaterdag geflikt heeft...

Ik heb onze zoon gisteren gebracht én terug opgehaald, papa lag nog te slapen toen we daar aankwamen, niets in orde voor de kleinen, twas een ramp.

Dus, nog eens de vraag: kan ik reeds meldingen doen of kan dit pas vanaf dat er een vonnis is?

Turaki

#27 , 09 apr 2012 21:45

Papa heeft afspraken getekend? Melding kan dan.

Franciscus

#28 , 09 apr 2012 22:14

Ook een authentieke akte is goed.

marsupilami
Topic Starter

#29 , 11 apr 2012 23:51

Ik denk dat ik met deze voorstellen toch wel duidelijk blijk geef van zeer flexibel te zijn en dat de tegenpartij net het tegendeel bewijst door hierop zelfs niet te reageren...

Het wordt dringend tijd dat jullie beiden wat meer gaan denken aan het jonge kind en bedoel daarmee dat je moet ophouden met ruzies als
Hij moet maar met de bus komen want ik vertik het om de kleine te brengen.

Nu pin U niet vast om mij hier aan het kruis te nagelen door trachten aan te tonen dat U gelijk hebt in het auto-bus verhaal.

Mijn advies: Je stuurt een sms met de vraag of hij volgende week kan instaan voor het kind.

RR
Ik heb tot nu toe alles gedaan om de zaken te regelen "in het belang van ons kind", zodat hij, zoals U zei, een veilige hechtingsband met ons beiden zou kunnen opbouwen.

Wat heb ik gedaan: daar de papa uit zichzelf niks voorstelde wat betreft wanneer het voor hem paste om onze zoon te zien, heb ik zelf een voorstel opgemaakt in zijn plaats, hem dit laten lezen en gevraagd of hij zich daarin kon vinden.

Het voorstel was dat hij onze zoon 2 namiddagen in de week, nl op woensdag en op zondag, kon ophalen om 13u, ik ging hem terug afhalen om 19u.

Dat vond hij goed en dat voorstel hebben we beiden voor akkoord ondertekend en aan de advocaat bezorgd, die het verzoekschrift ook zo ging opmaken.

Ontwerp van het verzoekschrift dit weekend ontvangen, papa gevraagd of hij wilde komen, zo zag hij nog eens onze zoon, zo kon hij het ontwerp van het verzoekschrift ook nog eens nalezen, en ik had terwijl gezorgd voor het avondmaal zodat hij gegeten had voordat hij "in het zwart" ging gaan werken.

Ontwerp verzoekschrift ook getekend voor akkoord, dit allemaal zonder enige discussie want we waren beiden akkoord.

Tot daar alles goed.

Dan begint het. Aangezien de papa akkoord was voor die 2 namiddagen, was ik bereid om dit vanaf nu dan ook al zo uit te voeren en niet te wachten tot het vonnis er was. Ook weer zodat het contact tussen de papa en zijn zoon tussen nu en het effectieve vonnis niet stil zou vallen.

Zodus spreken we af dat onze zoon vorige zondagnamiddag ging gaan naar papa (ik had de zaterdag alleen een bedje uit elkaar gehaald en klaargezet om mee te nemen, wipper, deken, laken, slaapzak, pampers tot aan het fruit toe voor zijn fruitpap...) Papa hoefde het enkel in te laden en thuis op te stellen voor 's anderendaags.

Het is zondag, volgens de overeenkomst is het papa die komt halen, maar aangezien die nog met een L rijdt, ben ik de kleinen gaan brengen (ipv te zeggen dat hij maar het openbaar vervoer moest gebruiken...) Ook daar denk ik dat ik doe wat ik kan om het hem niet te moeilijk te maken... (ik weet echter dat ik, door dit te doen, hem elke moeite bespaar en dat hij daar misbruik van zal maken, maar goed, ik deed het in hoofdzaak voor mijn zoontje)

Daar toegekomen: papa lag nog in zijn bed... kwam verdwaasd naar beneden en was boos want "het was laat geworden, het bed had hij niet opgezet, etc".

Ik ben met een klein hartje naar huis vertrokken. Twee uur laten 5 oproepen op een half uur tijd. Grote paniek, de fruitpap lukte niet want (rara) zijn mixer had het begeven (ondertussen hoorde ik mijn kind schruwelen in de achtergrond), pletten met een vork ging ook niet, "wat moet ik doen, ik sla tilt, ik zal hem een fles melk geven! Waar zit die fles, hoeveel moet daarin? " en klak, gsm dicht...

Ben mijn zoon gaan halen, dat kind zag er afgeleefd uit, oogjes dik van te huilen, doodmoe want had niet geslapen (logisch, zijn bed stond er niet...)

Volgende afspraak was vandaag. Uit voorzorgen stuur ik een bericht vanmorgen met de vraag of hij deze keer vers fruit in huis had gehaald én een mixer die werkte. Krijg ik als antwoord:" NEE! En vermits mij geen rust gegund wordt zal ik maar opstaan en een mixer gaan kopen zeker!" Het was toen negen uur...

Na zo'n antwoord was het duidelijk dat onze zoon verre van welkom was, heb dan laten weten dat hij maar verder moest rusten en dat ik onze zoon naar de opvang ging doen. Zonder er ruzie over te maken.

Om 14 u krijg ik opeens weer bericht:"Ik ben aan het wachten! Wanneer kom je met X? Zal anders van die Olvarit potjes halen dak dat ook in huis heb"

Ik heb daar niet meer op gereageerd...

Ik weet niet of U begrijpt waar ik hiermee naartoe wil, wat ik hiermee wil aantonen...

Ik denk dat ik niet meer kan doen als wat ik nu geprobeerd heb qua toegevingen in het belang van onze zoon en de "hechtingsband"...

Als ik echter zie op welke manier de papa berichten stuurt, om daarna te vragen waar we blijven, terwijl hij heel goed wist dat onze zoon naar de opvang was, aangezien de papa verweet dat we hem zelfs zijn rust niet gunden, dan stel ik de vraag of het nu duidelijk genoeg is op welke manier de papa te werk gaat en ook of het duidelijk genoeg is dat ik van mijn kant zoveel mogelijk alles zelf doe ipv mijn been stijf te houden en te zeggen: jij komt halen, punt. Het is me gelijk hoe, en kom je niet, dan..."

Ik zie dat het gedrag van mijn zoontje al veranderd is, hij huilt veel meer dan anders, is vanavond al schreeuwend wakker geworden en was ontroostbaar, ook de onthaalmoeder zei dat hij zich vreemd gedragen had vandaag, veel huilen, angstig zijn,...

RR, wat is uw mening of raad nu na het lezen van bovenstaande?

Franciscus

#30 , 12 apr 2012 15:17

UItvoeren wat de al getekende afspraak is.
Niets meer maar ook niets minder.

Terug naar “Andere”