Aarding - boiler

armehuurder
Topic Starter

Re: Aarding - boiler

#16 , 29 mar 2012 18:13

Ik woon er sinds 1 juli 2011 en ze geeft nu mijn opzeg op (voor) 31 maart 2012, dus binnen het jaar. Woon er wel langer dan zes maand natuurlijk, maar niet dan een jaar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pukje

#17 , 29 mar 2012 19:07

oeps datums niet goed gelezen , trek mijn woorden in
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

pukje

#18 , 29 mar 2012 19:23

huurcontract is afgesloten voor 3 jaar ,tussentijds niet opzegbaar en opzeg van minimaal 3 maanden.

Die regel met 1 jaar kan ik niet plaatsen

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 mar 2012 19:45

De aangetekende opzegbrief moet dan in ieder geval uiterlijk morgen, vrijdag, in uw bezit zijn. Hopelijk werkt de post hier wat trager (zoals gewoonlijk) , en is dit weer een maand gewonnen.

armehuurder
Topic Starter

#20 , 29 mar 2012 20:22

Ze gaan - volgens hun laatste communicatie - de brief morgen opsturen, zodat ik hem maandag heb. Telt de datum van verzending niet? En is ze dan niet in het geheel te laat, niet alleen een maand?

Ik probeer hun nu al sinds gisteren te bellen op vaste lijn en gsm maar ze nemen niet op/drukken af/zetten gsm uit. Misschien gaat ze zo nog klacht indienen dat ik hun teveel probeer te contacteren..wat ik wel normaal vind na een opzeg via sms.

bosprocureur

#21 , 30 mar 2012 08:19

De aangetekende opzegbrief moet dan in ieder geval uiterlijk morgen, vrijdag, in uw bezit zijn. Hopelijk werkt de post hier wat trager (zoals gewoonlijk) , en is dit weer een maand gewonnen.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Armehuurder heeft in zijn/haar contract een begindatum van 1 juli 2011, en een einddatum van 30 juni 2014. Dus een huurcontract met een vaste termijn, dat niet eenzijdig voortijdig kan opgezegd worden.

Of de verhuurder nu vandaag of volgende week opzegt, doet weinig ter zake, hij heeft een trouwe huurder tot 30 juni 2014 aan zijn been. :twisted:

armehuurder
Topic Starter

#22 , 30 mar 2012 14:29

Ik heb een aangetekende brief ontvangen, maar hij ligt bij de post dus nog niet kunnen lezen.
Telt de clausule van per jaar opzegbaar niet?

pukje

#23 , 30 mar 2012 19:28

§ 6. (In afwijking van § 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar.
Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de §§ 2 tot 5.
Zij kan slechts eenmaal, enkel schriftelijk en onder dezelfde voorwaarden, worden verlengd zonder dat de totale duur van de huur langer dan drie jaar mag zijn.
Zij wordt beëindigd mits een van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent.

Dus alleen aan einde overeengekomen huur periode mag opgezegd worden
Tussentijdse opzegging ook indien overeengekomen werkt niet ,huurder kan nietigheid/ongeldigheid opzeg
inroepen
§ 6 is dwingend recht

armehuurder
Topic Starter

#24 , 30 mar 2012 19:58

§ 6. (In afwijking van § 1 kan de huurovereenkomst schriftelijk worden gesloten voor een duur die korter is dan of gelijk aan drie jaar.
Die huurovereenkomst is niet onderworpen aan de bepalingen van de §§ 2 tot 5.
Zij kan slechts eenmaal, enkel schriftelijk en onder dezelfde voorwaarden, worden verlengd zonder dat de totale duur van de huur langer dan drie jaar mag zijn.
Zij wordt beëindigd mits een van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent.

Dus alleen aan einde overeengekomen huur periode mag opgezegd worden
Tussentijdse opzegging ook indien overeengekomen werkt niet ,huurder kan nietigheid/ongeldigheid opzeg
inroepen
§ 6 is dwingend recht
Nu kan ik niet meer volgen.
Is mijn contract nu van korte of lange duur? Of een beetje van alle twee (volgens hun).

Volgende week zal ik er sowieso mee naar de huurderbond gaan.

mava105
Juridisch actief: Nee

#25 , 30 mar 2012 20:16

Een kontrakt van 3 jaar of minder is er één van korte duur.

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Lees vooral blz 26 (2.hurovereenkomst met korte duur) en blz 27 (bovenaan in oranjekleurig vakje)

armehuurder
Topic Starter

#26 , 30 mar 2012 20:34

Dus helaas pech voor mij.

Toch bedankt allemaal

pukje

#27 , 31 mar 2012 11:49

Toch bedankt allemaal
Ik denk dat je goede zin hebt als je bij
woonbond geweest bent

armehuurder
Topic Starter

#28 , 02 apr 2012 16:28

Toch bedankt allemaal
Ik denk dat je goede zin hebt als je bij
woonbond geweest bent
Kan donderdag pas gaan maar heb nu wel de brief ontvangen. Reden van opzeg: omdat dit mogelijk is volgens het contract. Staat er zo in. :evil:

patjebrussel

#29 , 03 apr 2012 15:03

Je kan testen of er een aarding is met een goedkope tester uit de doe het zelver. Steek één pin in een gaatje van het stopkontakt en hou de andere pin tegen de aardingspin van het stopkontakt. Probeer zo de 2 gaatjes. Bij minstens één poging moet het lampje oplichten.
Als het peertje oplicht, is het zeker niet in orde Mava, de dif. zou moeten afslaan ja.
Het eerste wat je zegt klopt wel. Maar je kan ook de aarding gaan meten met diezelfde goedkope Ohm-meter. Een pin ergens in de aarde, de andere aan de aarding. Die meting is niet zo zuiver, maar geeft toch een idee. Zo heb ik dat gemeten bij mijn installatie van mijn vorige woning en zat rond de 28 Ohm, bij de keuring zat ie op 21 Ohm. Perfect dus.

pukje

#30 , 03 apr 2012 15:34

je kan meten de weerstand tussen de aardpinnen van de verschillende stopcontacten
die weerstand moet erg klein zijn minder dan 3 a 4 ohm ,indien groter zijn de aardpinnen van de
stopcontacten niet aangesloten.

Dan kan je meten tussen aardpin van stopcontacten en het metaal van de waterleiding (als het geen kunststof waterleiding is) die
weerstand moet ongeveer minder dan zijn dan 30 ohm ,klopt dit niet is er geen of functionerende aarde aardpin

Dit sluit nog niet uit dat waterleiding als aarde gebruikt wordt wat verboden is

Terug naar “Huren”