Publicatie dossier

savermeulen
Topic Starter

Publicatie dossier

#1 , 26 mar 2012 21:58

Mijn vrouw en ik ervaren inmiddels bijna 2 jaar overlast van de uitbaters en bezoekers van een cafe.
Het rijtje is lang: parkeerhinder, geluidsoverlast, nachtlawaai, vernieling van eigendom, poging tot inbraak, bedreiging,..
Wij zijn in deze eigenlijk stiekem teleurgesteld in gemeente en (met name) de politie.
In onze optiek bagatelliseert de politie de situatie en laat deze escaleren.
Ondanks vaststelling door de politie, zijn de uitbater en de bezoekers nog nooit (!!) gesanctioneerd, waardoor zij natuurlijk ook nooit zullen stoppen.

Komende week heb ik voor een derde keer een gesprek hierover met de Burgemeester.
Ik heb mijn advocaat ook gevraagd zo snel mogelijk het hele dossier bij de vrederechter te krijgen.

Vraag:

Ik wil het dossier eigenlijk ook in volledigheid op een Blog plaatsen en breder de problematiek aan te kaarten, de media hierover op te zoeken.
Tot nu toe hebben wij altijd binnen de lijntjes gekleurd en dat wil ik ook blijven doen.

Waar moet ik aan denken in een dergelijke blog?
Wat dien ik te anonimiseren?
Welke foto's (bijvoorbeeld van verkeersituaties, genomen vanuit de "losse pols") mag ik wel/niet plaatsen?
En: hoeveel gaat dit mijn kansen bij een vrederechter minderen?

Graag hoop ik op een advies van jullie!

Stefan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 26 mar 2012 22:14

Het feit dat U dat idee hier nog komt voorstellen doet mij vermoeden dat uw advocaat nog niet op de hoogte is van uw plannen?

Justiceseeker

#3 , 27 mar 2012 10:56

Mijn vrouw en ik ervaren inmiddels bijna 2 jaar overlast van de uitbaters en bezoekers van een cafe.
Het rijtje is lang: parkeerhinder, geluidsoverlast, nachtlawaai, vernieling van eigendom, poging tot inbraak, bedreiging,..
Wij zijn in deze eigenlijk stiekem teleurgesteld in gemeente en (met name) de politie.
In onze optiek bagatelliseert de politie de situatie en laat deze escaleren.
Ondanks vaststelling door de politie, zijn de uitbater en de bezoekers nog nooit (!!) gesanctioneerd, waardoor zij natuurlijk ook nooit zullen stoppen.

Komende week heb ik voor een derde keer een gesprek hierover met de Burgemeester.
Ik heb mijn advocaat ook gevraagd zo snel mogelijk het hele dossier bij de vrederechter te krijgen.

Vraag:

Ik wil het dossier eigenlijk ook in volledigheid op een Blog plaatsen en breder de problematiek aan te kaarten, de media hierover op te zoeken.
Tot nu toe hebben wij altijd binnen de lijntjes gekleurd en dat wil ik ook blijven doen.

Waar moet ik aan denken in een dergelijke blog?
Wat dien ik te anonimiseren?
Welke foto's (bijvoorbeeld van verkeersituaties, genomen vanuit de "losse pols") mag ik wel/niet plaatsen?
En: hoeveel gaat dit mijn kansen bij een vrederechter minderen?

Graag hoop ik op een advies van jullie!

Stefan
Als U zich klaarmaakt voor een strijd voor de rechtbank zou ik nooit publiekelijk in mijn kaarten laten zien via een blog. Vergeet niet dat tegenpartij dat ook kan lezen en handig de argumenten kan "mis"-(ge)bruiken.

U heeft vermoedelijk deze optie met uw raadsman besproken?

Wat U wel kan doen is een petitie laten circuleren. Met naam, adres en handtekening kan de rechter wel inschatten hoe groot het probleem is en als er veel "bijval" is, dan kan dat wel tellen in zijn feitelijke appreciatie en beslissingen.

Justiceseeker

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2012 12:22

Zijn jullie 2 jaar geleden naast dit cafe komen wonen, is het cafe 2 jaar geleden opengegaan op een plaats waar er voordien geen cafe was, of is het genre van uitbating veranderd in die tijd?

savermeulen
Topic Starter

#5 , 27 mar 2012 20:08

Beste,

Dank voor het antwoord.. en inderdaad, van die kaarten.. eens.
Een petitie gaat helaas niet werken.

In de situatie zoals die is was er voordat wij hier woonden een cafe dat na 4 jaar overlast gedwongen is gesloten.
Toen wij er kwamen wonen was er geen cafe en stond het cafe te koop door de brouwer, met de mededeling dat er waarschijnlijk een broodjeszaak in zou komen.
Uiteindelijk toch weer een cafe, 4 maanden nadat wij het hadden gekocht, met nieuwe uitbaters.

Stefan

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 mar 2012 22:56

Toch eens met de wijkteam-commissaris gaan spreken.
Politie is geen knechtje van de gemeente hoor.
De meeste politiezone's zijn intergemeentelijk.
Buiten een burgemeester heeft men ook de oppositie .
Café overlast is iets waar in principe politie kort op de bal (moet) spelen want anders loopt zo'n zaak totaal uit de hand ( ook voor de uitbater)
Zoek hier op deze site oa naar nachtlawaai,overlast en elektronische muziek.
Daar staan een aantal van mijn antwoorden wat er kan gebeuren.

savermeulen
Topic Starter

#7 , 29 mar 2012 08:45

Beste Franciscus,

Dat is dus juist het probleem.. het loopt al uit de hand, en ik ben van mening dat de politie, in alle eerlijkheid, niets 'durft'.

Het is al van parkeer- en geluidsoverlast gegaan naar nachtlawaai, vernieling en bedreiging. Er heeft ooit al eens een cafe gestaan dat na 4 jaar tijd gesloten is op laste van de politie. Maar: de politie stelt dat de huidige overlast "niets" in vergelijking is met de overlast daarvoor. De buren zijn in andere delen van het huis gaan slapen (om te KUNNEN slapen), hebben een camper gekocht (om de weekenden weg te zijn..) en smeken ons het stil te houden omdat ze bang zijn voor verdere vandalisme.

Maar ik laat mij niet het huis uitjagen en kan het niet aanzien dat mijn vriendin 's nachts met oordopjes in moet slapen (en nee: ik snurk niet! ;-)).

Ik ga eens wat van je antwoorden hier zoeken! Merci!!

Stefan

Terug naar “Archief”