inmengen prive verhuurder

pukje
Topic Starter

inmengen prive verhuurder

#1 , 25 mar 2012 18:43

Persoonlijk denk ik niet dat het mag maar je weet maar nooit ?

Mag een verhuurder opmerkingen maken over waar wat en welke meubels staan ?
Mag verhuurder opmerkingen maken dat in keuken een doos met leeg glas staat ?
Dat in keuken een PMD zak staat in kastje ?
En als een jaarlijkse bezichtiging was op eens een opmerking krijg dat ik verhuurder verboden
heb die ruimte te bezichtigen.

Ik versta de omgang regels niet meer
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 25 mar 2012 19:02

Mag een verhuurder opmerkingen maken over waar wat en welke meubels staan ?
Natuurlijk niet.
Mag verhuurder opmerkingen maken dat in keuken een doos met leeg glas staat ?
Natuurlijk niet.
Dat in keuken een PMD zak staat in kastje ?
Natuurlijk niet.
En als een jaarlijkse bezichtiging was op eens een opmerking krijg dat ik verhuurder verboden
heb die ruimte te bezichtigen.
Moeilijk te begrijpen zin. Ik denk dat je bedoelt dat je de verhuurder verboden hebt om, tijdens de jaarlijkse bezichtiging, een ruimte te betreden. De verhuurder heeft dat recht uiteraard. De jaarlijkse bezichtiging moet wel van tevoren aangekondigd zijn.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

pukje
Topic Starter

#3 , 25 mar 2012 19:08

Moeilijk te begrijpen zin. Ik denk dat je bedoelt dat je de verhuurder verboden hebt om, tijdens de jaarlijkse bezichtiging, een ruimte te betreden. De verhuurder heeft dat recht uiteraard. De jaarlijkse bezichtiging moet wel van tevoren aangekondigd zijn.
Heb verhuurder altijd aan alle wensen voldaan niets verboden

opeens na 1.5 jaar komt opmerking "heb verhuurder verboden was keuken en garage te bezichtigen"

Reclame

Lightning

#4 , 25 mar 2012 19:12

Mag een verhuurder tijdens de jaarlijkse rondgang opmerkingen maken over zaken die hij ziet? Uiteraard, daarvoor komt hij toch.
Moet je daar rekening mee houden? Als die zaken op termijn voor schade aan het pand kunnen zorgen, zoals bvb. die vuilniszak in de keukenkast, valt dat te overwegen.

pukje
Topic Starter

#5 , 25 mar 2012 19:15

Mag een verhuurder tijdens de jaarlijkse rondgang opmerkingen maken over zaken die hij ziet? Uiteraard, daarvoor komt hij toch.
Tijdens rondgang geen opmerkingen gemaakt pas 1.5 jaar later

Turaki

#6 , 25 mar 2012 19:51

Dat is een beetje laat natuurlijk. Aan hem om te bewijzen dat deze opmerkingen waar zijn, en van belang voor huurschade natuurlijk.
(Ik vraag me wel af hoe hij een doos met leeg glas in een keuken die hij niet heeft mogen betreden heeft gezien.)

pukje
Topic Starter

#7 , 25 mar 2012 19:57

Voor de duidelijkheid (ongelooflijk) verhuurder heeft alles gezien aan iedere wens
voldaan zelfs per normale post (achter af jammer) een verslag uitgebracht dat alles
in orde is en nu (er is een oorlog aan het starten) komt na 1.5 jaar klachten

Turaki

#8 , 25 mar 2012 20:25

U heeft dus een brief van hem, na dit bezoek, waarin staat dat alles in orde was, om dit 1.5 jaar later te weerleggen? Dit kan best wel eens grappig worden mocht dit voor de vrederechter komen. Mocht ik dat kunnen zien...

pukje
Topic Starter

#9 , 25 mar 2012 20:40

U heeft dus een brief van hem, na dit bezoek
Ik heb een brief gestuurd met verslag jammer genoeg niet aangetekend

Turaki

#10 , 25 mar 2012 23:27

Jammer, maar nog steeds, 1.5 jaar na datum? Nog altijd te laat om te reageren (zeker daar hij ondertussen een nieuw bezoek had kunnen afleggen).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 mar 2012 23:43

Staat in uw contract dat de verhuurder elk jaar toezicht mag komend doen?

pukje
Topic Starter

#12 , 26 mar 2012 07:55

Staat in uw contract dat de verhuurder elk jaar toezicht mag komend doen?
Dit staat niet in het huurcontract

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#13 , 27 mar 2012 23:08

Dan hoef je hem niet binnen te laten en als hij over een sleutel zou beschikken verander dan het deurslot (cylinder) maar.
Kan verhuurder naar de vrederechter om bezoekrecht te vragen....
Natuurlijk als het wel goed gaat, verander enkel de buitensloten dan ben je zeker.

pukje
Topic Starter

#14 , 01 apr 2012 18:51

Ik heb me iets dieper in deze materie gedoken
verhuurder mag/moet controleren om te kijken of er geen herstellingen nodig zijn
die niet kunnen wachten tot einde huur ,het niet doen van die controle kan gevolg hebben
dat verhuurder nalatig is.
mag verder controleren of verhuurde gebruikt wordt zoals verhuurd (woning,bedrijf,werkplaats)
verder mag verhuurder niets controleren en opmerkingen maken inbreuk prive.

Turaki

#15 , 01 apr 2012 23:19

Dus, bij jaarlijks bezoek advocaat en gerechtsdeurwaarder aanwezig, zodat zodra huurder een foute opmerking maakt, er een zaak kan aangespannen worden...

Terug naar “Huren”