Verloop van deze zaak:
- 01/12/11: email met een voorstel tot vernieuwen van mijn pakket. (Hier in vind ik nu een knop "annuleer" welke mij de eerste keer dat ik deze mail vluchtig bekeek niet opgevallen was)
12/12/11: email om te laten weten dat er een nieuw factuur gegenereerd was
02/01/12: email herinnering openstaand factuur
(deze mails kwamen toe op mijn privé e-mailadres welk ik nog maar sporadisch raadpleeg en bijgevolg niet echt bewust deze mails gezien heb)
16/01/12: brief, herinnering openstaand factuur (hier had ik nog steeds zoiets van "als ik niet betaal zullen ze wel beseffen dat het niet meer wil")
20/02/12: brief, ingebrekestelling ( dit heb ik aangetekend ontvangen en, omdat ik op dat momenten geen tijd had, aan de kan gelegd om dringend te bekijken maar helaas uit het oog verloren)
23/03/12: geeft een deurwaarder een dagvaarding af aan mijn zoon, gelukkig heeft deze die dan onmiddellijk aan mij overhandigd.
- 25€ boete die ze zelf bij de ingebrekestelling
165€ kosten van dagvaarding en de rechtsplegingsvergoeding
96,74€ kosten voor de deurwaarder ( denk ik want geraakt daar maar eens aan uit als gewone mens)
In deze zaak heb ik de volgende vragen:
- Er wordt gesproken over een "pakket". Is dit hetzelfde als een contract? Ik heb trouwens nooit ergens een handtekening onder gezet.
Kan dit eventuele contract dan zomaar verlengd worden?
Het eigenlijke bedrag was 15€/jaar en dit hebben zij verhoogd tot 20€/jaar voor dezelfde dienst. Kan dit zomaar?