geld terug

littlehelp
Topic Starter

geld terug

#1 , 24 mar 2012 12:33

Hallo allemaal,

ongeveer twee jaar geleden heb ik met mijn toenmalige vriend een huis gekocht.
Hij had toen geen woonst, doordat zijn moeder ook ging verhuizen. Dus het was eerder uit noodzaak dat dit huis werd aangekocht, maar goed..

Ik heb toen heel veel spaargeld in dat huis gestopt ( licht verplicht door hem), zodanig dat alles op was wat ik had gespaard (dom ja ik weet het).
Een jaar nadat het huis werd aangekocht werd duidelijk dat hij mij al een hele tijd bedroog. Ik heb de relatie toen stopgezet, hij heeft het huis overgenomen (lening). Het was dat ofhet huis verkopen in de verbouwtoestand van toen.
Doch wou ik graag een deel van mijn spaargeld terug, we kwamen overeen dat hij in totaal 10 000 euro zou terugbetalen.
Doordat hij de lening overnam, wou hij dat er bij de notaris in de papieren kwam te staan: afbetaling aan 25 euro de maand.
Hij zei dat is maar, zodat ik wat ruimte heb dat de verplichte afbetaling niet te hoog ligt. Hij beloofde mij wel meer te storten wanneer hij kon.
nu een 2 jaar later heb ik nog steeds niet meer gehad dan 25 euro de maand.
Hij werkt amper verder aan het huis en steekt zijn geld en tijd in uitgaan, op restaurant gaan, winkelen,... ik weet dus dat als hij zou willen wel af en toe wat meer zou kunnen betalen. Ik heb dit al vaak gevraagd, maar telkens krijg ik het antwoord dat het niet gaat.

Nu is mijn vraag is er een manier om toch meer te eisen? Iets wat ik kan doen? :cry:

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Geduldig Zieltje

#2 , 24 mar 2012 15:08

Aangezien je een schriftelijke ondertekende overeenkomst hebt al dan niet bij een notaris kan je hieraan niets meer doen. Je had spijtig genoeg op dat moment moeten beseffen dat deze persoon niet te vertrouwen is, aangezien de situatie waarom je er een einde aan gemaakt hebt.
Ik zou zeggen, wees blij dat hij zich houd aan de maandelijkse overeenkomst.

Enkel indien je het met hem op papier kunt regelen dat hij meer wilt betalen kun je verdere stappen ondernemen. Voor de rest heb jij niets meer met die woning nog met zijn persoonlijke leven te maken en het enigste waar jij recht op hebt is 25€/maand tot het afgesproken bedrag van 10000€ terugbetaald is.

Ik hoop dat je in de toekomst hierbij beter nadenkt en niet toestemt om nog al die jaren met iemand geconfronteerd te moeten blijven waar je beter van af bent.
Check de informatie van je bronnen na voor je iets toepast.

Reclame

Terug naar “Andere”