#1 , 21 mar 2012 17:33
Mijn naam is Mathias, 18 jaar oud en zit in het vijfde middelbaar.
Een week geleden werd ik uit de klas gehaald door Mnr Directeur. We gingen samen naar zijn kantoor en toen begon hij zijn uitleg.
Meneer Theunckens, bent u bekend met het medium Facebook? En waar gebruik jij het voor?
- Ik viel weer uit de lucht... Al stammelend kwam eruit dat ik het gebruik voor Foto's te plaatsen en statusupdates te bekijken etc....
Toen haalde Mnr Directeur een enveloppe boven, geadresseerd aan de school.
Inhoud was een foto van een tekening die ik in het begin van het schooljaar op facebook geplaatst had... ( korte uitleg, een vriend had bij mijn thuis op een tekenbord een nogal 'vuile' tekening gemaakt, met het nodige naakt en ik was zo dom geweest om deze op facebook te plaatsen).
Kortom, de directeur confronteerde me met de foto en ik viel weer uit de lucht, want ik was zelfs vergeten dat die erop stond, door mijn privacy-instellingen op facebook. Na het laten zien van die foto verplichte hij me om in te loggen op mijn facebookaccount. Ik was van, Huh? wat zegt u? En mijnheer de directeur met zijn gebruikelijke denigrerende toon ging van: Spreek ik Chinees? Versta je geen Nederlands?
Ik logde dan uiteindelijk in op facebook, ging naar mijn foto's en rara de foto stond er inderdaad tussen. Maat wat blijkt nu, die foto kon alleen gezien worden door vrienden (privacy-instellingen).
-- De persoon die van deze foto een printscreen genomen heeft en doorgestuurd naar school is GEEN vriend van me, en is dus onrechtmatig aan deze foto gekomen.--
Wel nu, voor deze foto heb ik 3 dagen schorsing gekregen EN de directeur heeft gedreigd om ermee naar de politie te stappen, maar daar heeft hij van afgezien na een onderhoud met mijn vader.
Nu is mijn vraag of ik iets kan doen aan deze dame die deze foto doorgestuurd heeft? Want ik ben hier helemaal NIET van gediend. Ik ben me ervan bewust dat ik zoiets nooit op facebook had mogen zetten en neem dus ook genoegen met deze schorsing.