Dakprijs

Squantosmurf
Topic Starter

Dakprijs

#1 , 21 mar 2012 05:01

Goedemorgen,

Vraagje , ze zijn ons dak aan het maken en hebben een factuur van een Bep bedrag , nu komt de man kijken en zegt ineens ja isolatie moet 18 mm zijn ipv 12 mm is veranderd enzo en ik ben de balken vergeten te tellen sorry je zou 2000€ meer moeten betalen ? Ja ik zal u de helft aanrekenen . Kan dit zomaar ?
Want ben niet zinnens dat te betalen .
Factuur is door beide partijen getekend !

Mvg Squanto

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 mar 2012 08:50

Zijn de werken reeds uitgevoerd? Hoe gedetailleerd is de factuur?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2012 12:39

Is het een nieuwbouw met architektenplan? Dan staan het aantal te plaatsen balken toch op het plan, en had de aannemer het kunnen zien.
Is het een bestaand dak dat vernieuwd wordt? dan kon hij de oude balken toch tellen.
Is het bestek voor het maken van uw dak van een bepaalde datum. 12 cm werd vroeger aangenomen, maar al geruime tijd is wettelijk 18 cm voorgeschreven om de norm te halen. Voor zijn prijsofferte had hij dus rekening moeten houden met de dan geldende norm. Een eventuele verhoging van dikte in de periode tussen offerte en uitvoering zou hij u wel kunnen aanrekenen. De door hem vergeten balken vermoedelijk niet.

Reclame

Squantosmurf
Topic Starter

#4 , 21 mar 2012 14:55

Hallo,

Het is een reeds bestaande huis welke gerenoveerd wordt !
Met de isolatie is het al rond :-) maar met de balken voorlopig nog niet maar de prijs is al aanzienlijk gezakt ! Factuur is heel gedetailleerd en de werkman zei zelfs dat wij er in principe niet voor moeten opdraaien ! Dat hij dat vergeten is kunnen jullie niets aandoen zei hij Marja gesproken woord is niet bindend dacht ik. Toen hij factuur maakte heeft hij zelfs niet op de zolder gekeken voor balken en dergelijke.
Werken zijn bezig en vlotten goed met dank aan het weer :-)

Mvg Squanto

Terug naar “Aanneming”