opzeggen abonnement internet = boete betalen

ssvdh
Topic Starter

opzeggen abonnement internet = boete betalen

#1 , 21 mar 2012 11:00

Besten,

Deze morgen wou ik mijn internetcontract opzeggen bij A.
Wij hebben drie jaar geleden een contract getekend bij B, maar blijkbaar is dit nu overgenomen door A sinds begin februari.
Om mijn internetcontract op te zeggen moet ik nu een boete betalen omdat ik in het eerste jaar mijn contract onderbreek. Deze boete is de rest van het jaar (dus tot eind februari 2013) de helft van het abonnement betalen. Kunnen zij dit zomaar doen? En kan ik mij hiertegen verweren?
Blijkbaar zouden ze een brief hebben verstuurd (die we nooit gekregen hebben) waar we ons abonnement kosteloos konden opzeggen als we voor 29 februari reageerden.
Uiteraard ben ik niet van plan deze boete te betalen maar zou graag eens van jullie horen wat ik hier net tegen kan doen.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door ssvdh op 21 mar 2012 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 mar 2012 11:08

welk contract had je afgesloten (duur, ...)?

Meer info: https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... p-opzeggen
Of direct opzeggen: https://www.jureca.be/juridische-produc ... p-opzeggen

ssvdh
Topic Starter

#3 , 21 mar 2012 12:10

.
Laatst gewijzigd door ssvdh op 11 jun 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Turaki

#4 , 21 mar 2012 12:18

Een overname betekend volgens mij niet dat u een nieuw contract heeft, dus dient de overnemer uw bestaande contract te respecteren.

(Ook wil u misschien de bedrijfsnamen verwijderen en vervangen door bv A en B, zoals de gebruiksregels voorschrijven)

ssvdh
Topic Starter

#5 , 21 mar 2012 12:21

ok bedankt! Dan zal ik nog eens bellen.
Ik heb trouwens de bedrijfsnamen gewijzigd, ik had er niet meer aan gedacht, mijn excuses.

Terug naar “Consumenten Koop”