Hoi,
Enkele dagen geleden heeft een wagen de fietsenstalling aangereden en mijn fiets mee overreden.
De dader heeft de politie gebeld en deze heeft een PV opgesteld en achtergelaten aan mijn fiets.
Ben zonet naar het politiekantoor geweest en daar vertelden ze dat ik een schadebestek moet laten opmaken bij de fietsenmaker.
Nu, enkele vragen van mijn kant:
- Stel dat x-aantal EUR nodig is om deze fiets te herstellen, en ik dit schadebestek indien bij de politie. Wil dit dan ook zeggen dat ik dit geld terug zal krijgen? Of loop ik nog het risico de herstelling nu volledig zelf te betalen zonder dat hier iets van terug krijg?
- Stel dat de fiets niet meer te herstellen is, krijg ik dan een bepaald bedrag ter compensatie? Of zal ik deelsvoor een bepaald bedrag gecompenseerd worden bij aankoop van een nieuwe fiets?
De reden van mijn vraag is dat ik gewoon een fiets nodig heb en deze evengoed 2de hands mag zijn. Dus als ik sowieso vooraf weet dat mijn overreden fiets niet vergoed zal worden, kan ik evengoed een goedkope fiets zoeken. Dit om te voorkomen veel te betalen voor de herstelling.
(Qua schade is het voorwiel platgereden en de vork scheefgetrokken met mogelijks schade aan het kader :/)
Alvast bedankt,
Groeten