Hoezo? Je bent toch net verzekerd om zelf deze kosten niet te moeten betalen (ook al kan je ze terugvorderen van de dader)? Dat de verzekering achteraf deze kosten terugvordert is niet meer dan normaal, zij hebben schade (kosten, dus financieel verlies) door acties van dader.Bovendien lijkt het mij maar vreemd dat de verzekering er dan nog tussenkomt. Me dunkt dat die gaan verwachten dat het slachtoffer rechtstreeks zijn onkosten op de dader verhaalt.
Ik heb in dec 2009 een jongen geslagen lang verhaal stomme actie en heb die tijd achter mij gelaten. Ik ben hier ook voor veroordeeld en heb een straf gehad van 100 taakstraf, 1700 euro geld boete (schadevergoeding slachtoffer) het oordel was mishandeling. Alles snel en naar behoren goed afgehandeld alleen nu 3 jaar later heeft mijn advocaat contact met mij opgenomen en mij vertelt dat Menzis de verzekeringsmaatschappij van het slachtoffer de ziekhuiskosten op mij wil verhalen het gaat om 5000 euro. Mijn advocaat raad mij aan te schikken, nu is mijn vraag is dit verstandig want hoe ben ik nu zeker dat er nooit in de toekomst kosten op mij verhaalt kan worden? Ik hoop dat iemand mij raad weet te geven. Bedankt.
Ah OK.Ik weet niet hoe uw verzekering werkt, maar indien ik wordt opgenomen betalen zij alles. Op dat moment hoef ik mij niet bezig te houden met "details" zoals betalingen.
Daarna gaat de verzekering alle kosten waar zij niet voor instaan terugvorderen, bv gebruik telefoon. Indien iemand anders betrokken die verantwoordelijk is, gaan ze hun eigen kosten daar verhalen, in dit geval bij TS. (is 1 van de zaken die ze vragen bij opname, nl of er iemand anders bij betrokken is)
Makkelijk voor mij: tijdens opname moet ik mij nergens zorgen over maken, en achteraf een minimum aan papierwerk.