Voorschot Gastronomisch weekend

Fons Meelberghs
Topic Starter

Voorschot Gastronomisch weekend

#1 , 19 mar 2012 09:14

Wij hebben geresseveerd voor een gastronomisch weekend in hotel Au Couvent des Collines te Ellezelles. Vorige week krijgen wij plots een mail dat de zaak is overgenomen en voor een bepaalde periode zal gesloten zijn. Onze reservatie word geannuleerd. Van terug betalen van het voorschot word niet gesproken. Via mail en telefonisch(3 telefoonnummers) is er niemand te bereiken. Aangetekend schrijven word niet afgehaald. Wat kan ik verder nog ondernemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 mar 2012 09:22

Gesloten AS bijhouden, en naar vrederechter gaan (u mag uw voorschot trouwens dubbel terugeisen).

bartvdv

#3 , 19 mar 2012 09:57

Website is blijkbaar ook offline gehaald en bij Bongo kan niet meer gereserveerd worden. Dat ziet er dus niet zo goed uit. In principe moeten de overnemers de oude afspraken nakomen (maar niet bij een faillissement). Van wie komt de e-mail?

Reclame

Fons Meelberghs
Topic Starter

#4 , 19 mar 2012 10:08

@ bart vdv
Mail komt van hotel Au Couvent des Collines zelf. Ik heb ook zo een beetje het vermoeden dat dit naar een faillesement gaat. Kan men dit ergens opvragen dat een bepaalde zaak in faling is ?

Groeten,

bartvdv

#5 , 19 mar 2012 10:14

Je zou al moeten weten welke vennootschap achter het hotel/restaurant zit vooraleer je dat kan te weten komen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mar 2012 10:21

Zoals Bart schreef, en ook zie eens naar je voorschotbewijs als er geen ondernemingsnummer opstaat!

De vorige eigenaar is in faling van 14 april 2008 staatsblad 28.04.2008
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fons Meelberghs
Topic Starter

#7 , 19 mar 2012 10:27

De huidige eigenaar is 'T Loodje bvba, Industriepark-West 73, te Sint-Niklaas. Het is naar daar dat in een aangetende brief gestuurd heb(die niet afgehaald is). Ook telefonisch is daar niemand bereikbaar. Ik heb 1 telefoon nummer en een faxnummer in Ellezelle(buiten gebruik). Ik heb in Sint-Niklaas 1 telefoonnummer(ook buiten gebruik) en ik heb 1 GSM nummer(steeds voicemail).

Groeten,

denlowie

#8 , 19 mar 2012 10:43

Het is raar daar deze Bvba (0470.515.821 )nog maar onlangs wijzigingen heeft gedaan bij de RSZ (14maart2012).

En is op dit ogenblik zeker niet in faling.

artemis

#9 , 19 mar 2012 10:51

Ze staan ook op Booking.com met de volgende vermelding Sorry, het is op het moment niet mogelijk een reservering te maken voor dit hotel.
http://www.booking.com/hotel/be/couvent ... es.nl.html

denlowie

#10 , 19 mar 2012 10:52

Ik heb de naam van de zaakvoerder en haar adres op je berichten geplaatst !

Fons Meelberghs
Topic Starter

#11 , 19 mar 2012 11:02

@ den lowie
Bedankt voor je PB. Dat is inderdaad de zaakvoerster. En het is ook in opdracht van haar dat wij die mail gekregen hebben met de annulatie. Een telefoon van haar kan ik evenwel nergens opvissen. Het rare van de zaak is ook dat wij 2 dagen voor de mail van de annulatie, nog een mailtje ontvangen hebben met de melding dat zij de info-folders welke wij gevraagd hadden, klaar hadden liggen om op te sturen.
Blijkbaar is er plotseling iets tussen gekomen.

Groeten,

denlowie

#12 , 19 mar 2012 11:58

Ik heb haar persoonlijk email adres op je berichten gezet

Fons Meelberghs
Topic Starter

#13 , 19 mar 2012 12:08

@ denlowie
Bedankt,
Dan gaan we daar ook eens poging wagen.

Groeten,

Franciscus

#14 , 19 mar 2012 13:26

Er is nog geen curator aangesteld.
U kan steeds info opvragen op http://www.kruispuntbank" onclick="window.open(this.href);return false; der ondernemingen.be
Public Search ..... steeds op deze woorden klikken.

Uiteindelijk kan je inloggen met 0470.515.821of naam of zelfs adres.

Onderaan eerste blad staat een verwijzing naar staatsblad, Nationale Bank België( je moet wel de cookie accepteren,, en werkgevers gegevens.
Afgesloten telefoonnr is idd geen goed voorteken.

Eens naar de gemeente bellen met vraag of zijn weten wat er met het hotel aan de hand is.

Fons Meelberghs
Topic Starter

#15 , 20 mar 2012 09:30

@denlowie
Ik heb een mailtje gedaan naar het door u opgegeven mailadres. Nog niets terug ontvangen(ik had ook niet anders verwacht).
@franciscus
Ik ga eens een telefoontje doen naar de gemeente Ellezelles.

groeten,

Terug naar “Consumenten Koop”