Ongedierte in pand

Fore

Re: Ongedierte in pand

#76 , 11 mar 2012 14:28

nu ik heb zelf ook nog ergens in een pispotje met alcohol een 50tal teken zitte van een paar jaar oud

maar het zal beroepsmisvorming zijn wss, zulke stalen worden altijd bewaard in alcohol :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#77 , 11 mar 2012 15:02

worden altijd bewaard in alcohol :)
Drink dat dan maar niet per ongeluk uit. :lol:

Franciscus

#78 , 11 mar 2012 16:50

Buiten de laarzen ook zo'n wit CSI pakje dragen ....
(nu ja toch zeker als je op jacht bent)
Wij hebben indertijd het probleem kunnen beperken tot de living....
:wink:

Reclame

Paurths
Topic Starter

#79 , 12 mar 2012 19:05

Vandaag heb ik de 'Bericht van ontvangst' in mijn bus gevonden, van beide aangetekende zendingen van dinsdag 6 maart, waarin dus het Vlooienplaag-probleem aan bod is gekomen.
Beide AS zijn afgehaald zaterdag 10 maart.

Maar nog steeds geen telefoon gehad, geen email en niemand aan de deur gezien of gehoord.

Ben ik abnormaal dat ik dit onbegrijpelijk vind?
Dit gaat er bij mij niet meer in...
Die lacht mij toch wel vierkant uit, denk ik zo... of zie ik dat verkeerd???

Mariette

#80 , 12 mar 2012 21:38

Gezien ik de panieksituatie ken van bij mijn dochter (en trouwens ook een jong burenkoppel) denk ik dat u groot gelijk heeft.

Noteer dat na de behandeling je een paar dagen "op hotel" zal moeten gaan, vermits die producten nu niet bepaald goed zijn voor het menselijk gestel; ook uw kinderen kunnen best een paar bezoeken overslaan, echt waar. Mijn dochter kwam een dag of 8 na de behandeling terug binnen en heeft tot een jaar later uitslag gehad in haar gezicht.

Paurths
Topic Starter

#81 , 12 mar 2012 22:31

Gezien ik de panieksituatie ken van bij mijn dochter (en trouwens ook een jong burenkoppel) denk ik dat u groot gelijk heeft.

Noteer dat na de behandeling je een paar dagen "op hotel" zal moeten gaan, vermits die producten nu niet bepaald goed zijn voor het menselijk gestel; ook uw kinderen kunnen best een paar bezoeken overslaan, echt waar. Mijn dochter kwam een dag of 8 na de behandeling terug binnen en heeft tot een jaar later uitslag gehad in haar gezicht.
De behandeling is vorige woensdag gebeurd, op 7 maart. Mijn kinderen mochten niet komen vorig weekend (en eigenlijk maar goed ook voor hen), dus die heb ik niet gezien.
Vrijdag ben ik terug gekomen naar hier en het viel mee.
Intussen ben ik opnieuw vlooienmaaltijd geworden.
Ik begrijp er geen snars meer van.

Het wordt moeilijk om mijn emoties onder controle te houden. Dit is gewoon geen leven meer, ben dit zo beu als kouwe pap.
Ik doe de hele dag niks anders meer dan kuisen, wassen, drogen, strijken, stofzuigen, en onderwijl flink gebeten worden.
Gisteren zat ik bij mijn vriendin in de tuin, binnen kom ik niet meer en we blijven een paar meter van elkaar (echt ongelooflijk interessant!!! ppfff) en ik voel het kriebelen aan mijn broeksband. Ja hoor, een pekzwarte vlo komt daar tevoorschijn. Die probeert weg te springen maar raakt niet ver, 't leek wel of die heel moe was. Vermoedelijk van die producten... Een paar seconden later nog eentje, en ook die geraakte niet ver.
's Nachts word ik om de haverklap wakker, ik loop er intussen bij als een zombie, helder denken wordt moeilijk, concentreren is er al helemaal niet meer bij, en soms denk ik echt dat ik mijn verstand aan het verliezen ben, dat ik het onderwerp ben van een of andere reality show.
Op mijn werk ben ik niet meer welkom, maar ze willen dat niet op papier zetten, dus morgen ga ik terug naar brussel, zal wel zien wat ze zeggen. Bovenop alle miserie is dit ook financieel een ramp.

Mariette

#82 , 13 mar 2012 18:43

W8 even: heeft U uw kleren en beddegoed en handdoeken e.d. toch open opgehangen zodat het product ook daar zijn werk kon doen? Mijn dochter moest wasdraden spannen en daar alles aan ophangen zodat eventuele beestjes en eitjes die daarin zaten ook konden behandeld worden.

Toen ze een week later al die stoffen in grote vuilniszakken stopte om ze te gaan wassen, sprongen de beestjes nog lustig tegen de zakwand omhoog.
Om eerlijk te zijn, ik vond toen dat ze overdreef, maar als ik U nu bezighoor dan krijg ik een déjà vu.

Paurths
Topic Starter

#83 , 13 mar 2012 20:27

W8 even: heeft U uw kleren en beddegoed en handdoeken e.d. toch open opgehangen zodat het product ook daar zijn werk kon doen? Mijn dochter moest wasdraden spannen en daar alles aan ophangen zodat eventuele beestjes en eitjes die daarin zaten ook konden behandeld worden.

Toen ze een week later al die stoffen in grote vuilniszakken stopte om ze te gaan wassen, sprongen de beestjes nog lustig tegen de zakwand omhoog.
Om eerlijk te zijn, ik vond toen dat ze overdreef, maar als ik U nu bezighoor dan krijg ik een déjà vu.
Dag Mariette,

neen, ik moest alles laten liggen zoals het lag. Hij heeft alles besproeid behalve etenswaren, pannen, potten, borden, bestek en de bedden.
De bedden wou hij niet doen omdat je anders in dat vergif slaapt zij hij.
De zetels enzo heeft hij wel mee gedaan.
Stofzuigen mocht ik na 3 dagen, met nat mocht ik pas na 6 dagen. Trouwens, die rotlarven houden van vocht, als dat tussen de plinten loopt is het voor hen een feestje en worden ze snel rotcocon, om snel een bloedzuigende rotvlo te worden.
Ik heb nog geluk dat de beten die ik krijg klein zijn, en in vele gevallen zie je ze niet eens, als ze er wel zijn dan verdwijnen ze na een paar dagen. Mijn vriendin die had daar echt van die joekels van beten van.
Heb vandaag van de dokter pilletjes gekregen om de jeuk tegen te gaan, alsof dat mijn grootste probleem is.
"Zoveel beten heb je toch niet!?"
Toen ze mijn benen bekeek onder haar loep slikte ze wel even.

Het product doodt de larven en de volwassen vlooien meteen.
De eitjes worden aangetast, voor zover het product er aankan. Eieren die diept verstopt zitten in plinten, net als larven trouwens, zullen maar sterven eenmaal ze een tijdje zijn blootgesteld aan het product. De omgevingswerking zou maanden moeten duren.
De cocons daar gebeurt niks mee, die moeten gewoon uitkomen.

Ben vandaag bij de huurdersbond geweest.
Die keek wel verrast op van wat er zich in 1 maand heeft afgespeeld, maar niettemin sta ik nergens zegt ze.
Een vlooienplaag is subjectief was haar antwoord toen ik zei dat de situatie totaal onleefbaar was. Voor de ene is 100 vlooien zien een vlooienplaag, voor de andere volstaat 5 vlooien om in paniek te raken.
Ik neem die beesten mee waarheen ik ga, vanmorgen op't werk 7 beten gehad in mijn bovenbillen, en ik was er nog geen uur. Die zitten dus gewoon in je broek en liften mee.
Dat komt niet omdat je 5 vlooien in huis hebt en die op zoek gaan naar net die broek die je net hebt staan strijken, gloeiend heet zodat als er iets inzit, dat dan dood is.
Verder wist ze me te vertellen dat als het huis effectief onbewoonbaar wordt verklaard, de verhuurder nog 6 maanden de tijd krijgt om werken uit te voeren. En dat die op die manier enkel werken kan doen waardoor de score terug net onder de 19 zakt en hij/zij terug safe is.
Ik dacht dat 15 de limiet was, maar volgens haar klopte dat niet.

Waar het hele gesprek eigenlijk op neerkwam was dat ik geen poot had om op te staan op dit moment...
Het wordt me echt allemaal teveel. Wat kan ik dan nog doen? 3 maanden boete betalen, mijn meubels, zetels, matrassen bij het huisvuil zetten en dan alles terug aankopen en ergens anders gaan wonen?????

Deze middag, na de dokter, ben ik zoek geweest naar andere beesten, ratten, muizen, katten, noem maar op. Heb een kleine verrassing gehad.
Waar mijn wasmachine staat daar is nog een boven aan, en die loopt iets verder dan ik dacht. Er hing een plaat voor de opening dus had ik dat niet gezien, het is niet meteen een plaats waar je veel tijd gaat doorbrengen.
Hoe dan ook, boven mijn keuken is er een stort. Een boiler die nogal wat roest vertoont toch, rotte stoelen, zagemeel dat het geen naam heeft, rubber, houten planken, vuiligheid, noem maar op, het ligt er allemaal. Het lijkt het containerpark weL

Paurths
Topic Starter

#84 , 14 mar 2012 08:13

Vermits ik daar weg wil, en wel zo spoedig mogelijk voor de volgende grote uitbarsting komt van dat ongedierte, en de volgende, en de volgende.... Nu was het gisterenavond redelijk rustig, weinig vlooien zien rondhuppelen, slechts een beet of 10.
Ik had gezocht op internet op 'huurontbinding insectenplaag' en kwam op deze site terecht : http://www.elfri.be/advocaat-huur" onclick="window.open(this.href);return false;
En daar staat effectief een link naar een artikel 'huurontbinding insectenplaag', maar de link is broken. Heb hen al mails gestuurd met de vraag naar dat artikel, maar tot hiertoe nog niksontvangen.

Heeft iemand ervaring met huurontbindingen? Ik kan aannemen dat vrederechters daar niet voor staan te springen, maar er moeten toch precedenten zijn, niet?
(want volgens de huurdersbond moet ik maar naar sunparcs gaan met mijn kinderen voor een weekend, dan een weekendje ergens anders heen, enzovoorts, omdat ik niks kan ondernemen???)

JohnD

#85 , 14 mar 2012 11:46

Waarom bent u nog niet nr. de vrederechter gestapt is mijn bijkomende vraag. Hij kan een expert aanstellen. De tijd dat wij dit onderwerp nu reeds behandelen was uw zaak reeds voorgekomen (zeker in minnelijke omdat dat gewoonlijk binnen de 14d. is)
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Paurths
Topic Starter

#86 , 14 mar 2012 16:36

Waarom bent u nog niet nr. de vrederechter gestapt is mijn bijkomende vraag. Hij kan een expert aanstellen. De tijd dat wij dit onderwerp nu reeds behandelen was uw zaak reeds voorgekomen (zeker in minnelijke omdat dat gewoonlijk binnen de 14d. is)
Omdat ik de 'weg niet ken' die ik kan bewandelen, noch 'hoe' ik die dien te behandelen.

Tevens ben ik intussen terug aan het werk, ik kan niet elke dag wat vroeger stoppen nu, 'k moet al een serieus pak uren inhalen. Daarnaast breng ik alle tijd zowat door met van hier naar overal te lopen, buiten de tijd die ik spendeer aan het stofzuigen, wassen, enzovoorts, 't is elke dag grote kuis, en daar kruipt enorm veel tijd in.

Franciscus

#87 , 14 mar 2012 16:39

kijk hier op forumoverzicht vastgoed recht en dan bij nuttige documenten.
Vraag tot ...

miloke

#88 , 11 apr 2012 13:59

@Paurths Wat een verhaal zeg! Hoe ver staat ge ondertussen al met "uw beestjes" en uw verhuurder ?

Paurths
Topic Starter

#89 , 11 apr 2012 17:57

@Paurths Wat een verhaal zeg! Hoe ver staat ge ondertussen al met "uw beestjes" en uw verhuurder ?
Hoi,

tot hiertoe is hier niemand meer gebeten sinds zondag. (cross my fingers...)
Er kwam hier een kat in de stalling, die heb ik gevangen en behandeld met een pipet stronghold. Dus als de vlooien daar opsprongen en beten, legden ze niet-levensvatbare eitjes en stierven.
Nu maar hopen dat er niet nog meer dieren "op bezoek' komen hier.

De verhuurder had einde maart een handgeschreven briefje in de brievenbus gestoken, met de vraag om via email een afspraak voor de volgende morgend, vrijdagmorgend, te bevestigen. Ik heb gestuurd dat ik moest gaan werken, en dat ze indien gewenst alles in der minne kon regelen, mijn volledige eis die ik ook voor het vredegerecht stel, sindsdien niks meer gehoord.

Tot vanmorgen.
Deze morgen kwam ik van boven, en ik kom de trap af, en ik hoor iets aan de brievenbus.
'Te vroeg voor de postbode', dacht ik.
Ik keek en er was iemand door de brievenbus aan 't gluren.
Het bleek de moeder van de verhuurster te zijn!! :shock:

Komende maandag, 16 april, verschijnt de vorige huurder voor het vredegerecht. (die vorige huurder heeft nooit een contract ontvangen, en nu vraagt die een kopie van het mijne... 'k weet niet goed of ik hem dat wel zou overhandigen...?)
De maandag daarop, 23 april, is het mijn beurt.

Vandebos

#90 , 11 apr 2012 20:41

Zou met hem samenwerken... Kan handig zijn voor bekomen kopie van zijn vonnis wat jij alsnog kan gebruiken in het jouwe... (de intentie en mening van de vrederechter naar de handelswijze van de verhuurster en de punten waar hij zich het ergst aan stoort kunnen er uit blijken. Dat is altijd meegenomen in je eigen betoog)

Terug naar “Huren”