Oude Belg:
We zijn een tijd terug naar een fertiloog gegaan, die heeft haar een aantal pillen voorgeschreven die ze dient te nemen vlak nadat ze haar regels gehad heeft. Als die uitgenomen zijn moeten we normaal gedurende een week dagelijks omgang hebben.
Zoals in elke relatie heeft de "omgangsfrequentie" ook bij ons ups en downs, maar dagelijks omgang hebben gedurende 1 of 2 weken is niet zo ongewoon bij ons op dit moment.

Ik trof 1 van die voorschriften een paar dagen terug in haar tas aan. Gezien ze nogal gesteld is op haar privacy heb ik haar daarover nog niet durven aanspreken. Ik heb voor het overige geen controle over de situatie, als ze - bijvoorbeeld - besluit om die pillen in te pakken, en me dan gedurende een week elke dag mijn pleziertjes gunnen...
Sterilisatie lijkt een goed idee, maar is niet altijd omkeerbaar dacht ik... Ik zou bovendien ook niet weten dat geregeld te krijgen.
Mariette:
Ik ben het niet volledig eens met je redenering, maar ik volg ze wel... Bij mijn echtgenote is het vooral omgevingsgebonden. Op korte tijd zijn zowel haar broer als mijn zus ouders geworden, en een kleine 2 maand terug vertelde haar beste vriend binnen afzienbare tijd vader te worden...
De kinderwens is er altijd al geweest, maar we hadden stilzwijgend afgesproken nog te wachten tot de financiële problemen voorbij waren. Die afspraak lijkt nu verleden tijd.