Graag had ik wat meer informatie omtrent volgende situatie:
Na 6 maand zwangerschap heeft mijn partner mij verlaten voor een ander. We waren niet gehuwd. We woonden wel samen maar zijn verblijfsadres was nog bij zijn ouders.
De laatste maanden van mijn zwangerschap heb ik alleen doorgemaakt. Mijn dochter is nu 2 jaar en 7 maanden en tot op heden heeft de biologische vader niet naar haar ongekeken. Hij heeft haar nooit willen zien. Toen mijn dochter een jaar en half was, heb ik een nieuwe vriend gevonden. Volgende maand treden we in het huwelijk. Voor mijn dochter is hij haar papa. Hij heeft haar erkend en ze draagt inmiddels zijn achternaam.
Onze grote vraag is nu of de biologische vader momenteel nog rechten heeft tov het kind waar hij nooit naar omgekeken heeft. Wij vormen een stabiel gezin, is het mogelijk dat mijn dochter nog in situaties als co-ouderschap/bezoekrecht zou kunnen vallen wat die stabiliteit toch zou laten wegvallen. Ze zou dan op bezoek moeten bij mensen die ze van haar noch pluim kent en die ze nooit in haar leven gezien heeft. kan dit? Mag dit?
We zijn hieromtrent wel ongerust.