Info over rechtszaken?

jf3
Topic Starter

Info over rechtszaken?

#1 , 10 mar 2012 14:38

Ik heb een nieuwbouw met zeer veel gebreken, waarvoor een aantal aannemers verantwoordelijk zijn. Er werd een gerechtsexpert aangesteld die er jaren over heeft gedaan zijn conclusies neer te leggen. Hierbij is hij opvallend mild voor één van de partijen - duidelijke gebreken worden omschreven als "zonder onderwerp" of werden gewoon niet onderzocht, duidelijke leugens van die partij werden door hem genegeerd.
Hierdoor en om andere redenen heb ik het gevoel dat die gerechtsexpert en de advokaat van die betreffende partij elkaar voorheen al kenden (om nog maar te zwijgen over andere mogelijkheden).
Zoiets valt natuurlijk moeilijk hard te maken.
Bestaat er een mogelijkheid om ergens een overzicht te krijgen van rechtszaken waarbij die gerechtsexpert en advokaat betrokken waren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2012 15:56

Ben bijna 30 jaar lang verantwoordeljke geweest voor het beheer van ongeveer 1500 horecagebouwen.
Bijna maandelijks was er ergens wel een procedure bezig ivm met pandproblemen, huurschade, enz... en steeds kom je in dezelfde streek dezelfde advokaten, gerechtsdeskundigen en ook vrederechters tegen. Ze zitten soms ook samen in dezelfde Rotaryclub, of zijn lid van dezelfde golfclub. Na enige tijd kennen die elkaar zeer goed, en zijn soms wel vrienden in hun privaat leven. Een goed deskundige of rechter laat zich hier echter niet door leiden, en doet zijn werk zoals het hoort.
Of he hieraan iets kan doen? weet ik niet.

jf3
Topic Starter

#3 , 10 mar 2012 16:52

Ik denk dat die rechter gewoon de deskundige zal volgen omdat de rechter zelf geen technische kennis heeft?
Mijn advocaat had me een andere deskundige aangeraden, die me de hele tijd technisch advies heeft gegeven en vele fouten geconstateerd, waarmee de gerechtsdeskundige helemaal niet gediend was.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2012 17:11

Termijnen bij deskundigenonderzoeken .... nog zoiets waar eens dringend een regeling moet voor gevonden worden.
Uw eigen (deskundigen)verslag kan ook meegenomen worden.

waldek2

#5 , 26 aug 2012 07:02

@mava105 10 maart 2012 "steeds kom je in dezelfde streek dezelfde advokaten, gerechtsdeskundigen en ook vrederechters tegen. Ze zitten soms ook samen in dezelfde Rotaryclub, of zijn lid van dezelfde golfclub. Na enige tijd kennen die elkaar zeer goed, en zijn soms wel vrienden in hun privaat leven."
Ik zit met een concreet geval waarbij de onafhankelijke deskundige landmeterexpert het vertikt het bestaan te kennen van de twee notariele akten van 2007 en 2008 van de twee samengevoegde percelen waarop iets werd gebouwd zonder vergunning door de aanlegger van een rechtsgeding. Hij is tevreden met slechts 1 bepaalde notariële akte van de vorige eigenaar en het landmetersplan van de vorige - vorige - vorige - vorige eigenaar : nl van 1943.
Dat deskundig verslag heeft twee jaar op zich laten wachten.
Bijkomend heeft de deskundige de "waarheid" aanvaardt op basis van een e-mailtje van de bouwovertreder zelf dat het NGI geen luchtfoto's heeft gemaakt tussen 1950 en 1969.
En de verweerders, wij, hebben een luchtfoto van 1963 van het NGI ( de mannen van de stafkaarten) , mooi gedateerd en met stempel, hierdoor in de prullenmand zien verdwijnen.
En we hebben nochtans een mooi word-document van het NGI zelf afgeleverd die meer dan 10 luchtfoto's aanbiedt in die periode. Maar het heeft niet mogen zijn.
Binnenkort moet de plaatsvervangende vrederechter, een advocaat, zich uitspreken over de zaak.
Ondertussen heb ik mij wat verdiept in wat flagrante bouwovertreders zoal onwettigs denken te bereiken VIA lobbywerk in onze rechtsstaat. Ik heb daarom een geengageerd persoon, die reeds 99% van de inspanning had gedaan in het verleden tegen onwettige inbeslagname van natuurgebied door expansie van een golfclub, actueel kunnen helpen met 1% extra power.
Het resultaat is de verzegeling van die golfclub op 24 augustus 2012. Ik ben mij gaan moeien een maand geleden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”