Auto verzekering opzeggen

Ismail
Topic Starter

Auto verzekering opzeggen

#1 , 08 mar 2012 01:38

Beste,

Ik zou graag onze tweede wagen verkopen omwille dat mijn vrouw momenteel zonder werk zit.
Normaal gezien krijgen we rond april een factuur, wanneer moet ik dan deze verzekering opzeggen? Hij staat momenteel te koop en zou graag zonder keuring verkopen.

Hoe gaat dit in zijn werking?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ismail

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2012 10:46

Wat staat er in de Algemene Voorwaarden ivm opzegging? Kan verschillen van maatschappij tot maatschapij.
Toen mijn moeder, wegens ouderdom (89 j), haar wagen verkocht, heb ik gewoon telefonische de opzeg gedaan, en de restende maanden gewoon terugbetaald gekregen.

bosprocureur

#3 , 08 mar 2012 13:08

Beste,

Ik zou graag onze tweede wagen verkopen omwille dat mijn vrouw momenteel zonder werk zit.
Normaal gezien krijgen we rond april een factuur, wanneer moet ik dan deze verzekering opzeggen? Hij staat momenteel te koop en zou graag zonder keuring verkopen.

Ismail
Als ik het goed begrijp verkoopt u die tweede wagen, en bent niet van plan hem te vervangen.

Vanaf het ogenblik dat u de plaat terugstuurt krijgt u een ontvangstbewijs; hiermee bewijst u dat het risico niet meer bestaat, en is de verzekering zonder voorwerp. U zegt dan zonder meer op, met onmiddellijke ingang.

Reclame

Ismail
Topic Starter

#4 , 08 mar 2012 23:43

Verzekering heeft eens zeer snel geantwoord. Zoals je zegt is dit dus.

Alvast bedankt.
Beste,

Ismail
Als ik het goed begrijp verkoopt u die tweede wagen, en bent niet van plan hem te vervangen.

Vanaf het ogenblik dat u de plaat terugstuurt krijgt u een ontvangstbewijs; hiermee bewijst u dat het risico niet meer bestaat, en is de verzekering zonder voorwerp. U zegt dan zonder meer op, met onmiddellijke ingang.

j.demoor

#5 , 09 mar 2012 10:17

“Art.30.§ 1. De duur van de verzekeringsovereenkomst mag niet langer zijn dan één jaar. Behalve wanneer een van de partijen ten minste drie maanden vóór de vervaldag van de overeenkomst zich ertegen verzet, volgens de in artikel 29 voorgeschreven wijzen, wordt ze stilzwijgend verlengd voor opeenvolgende periodes van één jaar. De overeenkomst mag geen andere opzeggingstermijnen opleggen.”(25 JUNI 1992. - Wet op de landverzekeringsovereenkomst).

U kan bij verkoop van de wagen bedingen dat de koper ervan de verzekering overneemt in OVERLEG met de verzekeraar.

Onderzoek de eventuele bijkomende mogelijkheden die uw polis u biedt in geval van verkoop.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Algemeen”