Firma vraagt betaling voor niet uitgevoerd/gevraagd werk.

erika22
Topic Starter

Firma vraagt betaling voor niet uitgevoerd/gevraagd werk.

#1 , 07 mar 2012 16:01

Beste forumleden,

Het probleem :roll:

Voor een schadeaangifte bij mijn verzekering (vochtschade aan antiek meubel) heb ik een persoon gecontacteerd.

Deze heeft voorgesteld om eens bij hem langs te gaan om de schade te bekijken en zo een vrijblijvende offerte te maken.
Dit was ok voor mij. De dag nadien belt hij mij dat hij in de buurt moest zijn en wel even wou langskomen om te kijken.

Thuis aangekomen heeft hij plots geen tijd en stelt voor om het meubeltje mee te nemen, ik zou het dan terughalen bij hem.

Na enkele dagen ontvang ik een mail waarin hij een offerte maakt:

Ophalen en terugbrengen: 70kmx0.40 Eurocent
3uren werk aan 40euro
Reinigen met producten 80euro

bedragen exclusief btw

Ik ben zelf na enkele dagen het meubel gaan terughalen aangezien er een expert ging komen van de verzekering en ik dus geen offerte nodig had.
De persoon in kwestie zei me dat h het in plastic ingepakt voor transport.

Nu ontvang ik bijna 1 jaar later (11 maanden om precies te zijn) een mail waarin hij zegt dat hij in april dit meubel heeft opgehaald, gereinigd en teruggebracht. Hij wil hiervoor vergoed worden.

De km's zijn ineens 5km meer (ik ben het zelf gaan terughalen, hij telt heen en weer) en het werk is ook ineens 1 uur meer !

Maar ik heb dit nooit gevraagd, nooit niets ondertekend en er is niets aan gedaan.

Wat moet ik nu doen?
Reageren op zijn mail? Een aangetekend schrijven?

Graag uw advies

Heel fel bedankt !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 mar 2012 17:27

Middels aangetekend schrijven reageren op de mail waarbij u hem meedeelt dat u indertijd niet bent ingegaan op zijn vrijblijvende offerte en zelf op 11/22/3333 het meubel met eigen transport bent komen terughalen zodat x dagen later ter expertise van de schade kon worden aangeboden aan de door de verzekeringsmaatschappij aangestelde expert. Dat het meubel nadien nooit meer bij hem ter reparatie is aangeboden vanwege andere alternatieven en u bijgevolg niet snapt hoe hij ertoe komt dit stuk te hebben gerepareerd voor er zelfs maar een schade-expertise van de verzekering kon plaatsvinden. Dat u bijgevolg ook niet kan ingaan op zijn eis tot betaling.

Met vriendelijke groeten uiteraard.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”