Het probleem

Voor een schadeaangifte bij mijn verzekering (vochtschade aan antiek meubel) heb ik een persoon gecontacteerd.
Deze heeft voorgesteld om eens bij hem langs te gaan om de schade te bekijken en zo een vrijblijvende offerte te maken.
Dit was ok voor mij. De dag nadien belt hij mij dat hij in de buurt moest zijn en wel even wou langskomen om te kijken.
Thuis aangekomen heeft hij plots geen tijd en stelt voor om het meubeltje mee te nemen, ik zou het dan terughalen bij hem.
Na enkele dagen ontvang ik een mail waarin hij een offerte maakt:
Ophalen en terugbrengen: 70kmx0.40 Eurocent
3uren werk aan 40euro
Reinigen met producten 80euro
bedragen exclusief btw
Ik ben zelf na enkele dagen het meubel gaan terughalen aangezien er een expert ging komen van de verzekering en ik dus geen offerte nodig had.
De persoon in kwestie zei me dat h het in plastic ingepakt voor transport.
Nu ontvang ik bijna 1 jaar later (11 maanden om precies te zijn) een mail waarin hij zegt dat hij in april dit meubel heeft opgehaald, gereinigd en teruggebracht. Hij wil hiervoor vergoed worden.
De km's zijn ineens 5km meer (ik ben het zelf gaan terughalen, hij telt heen en weer) en het werk is ook ineens 1 uur meer !
Maar ik heb dit nooit gevraagd, nooit niets ondertekend en er is niets aan gedaan.
Wat moet ik nu doen?
Reageren op zijn mail? Een aangetekend schrijven?
Graag uw advies
Heel fel bedankt !