Probleem met KWH meter

famgillen
Topic Starter

Re: Probleem met KWH meter

#16 , 05 mar 2012 20:53

Maar is het nu een officiele meter van de maatschappij, of is het een tussenmeter die verhuurder liet plaatsen?
Gaat om de meter die me verhuurder heeft laten plaatsen. Dus geen van de stroom maatschappij

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 mar 2012 23:59

Bij u alles maar dan ook alles afzetten en dan zien of metertje nog draait.
Als uw meter naast de hoofdmeter staat dan kan mappij toch een andere tweede officiële meter plaatsen?

famgillen
Topic Starter

#18 , 06 mar 2012 00:46

Bij u alles maar dan ook alles afzetten en dan zien of metertje nog draait.
Als uw meter naast de hoofdmeter staat dan kan mappij toch een andere tweede officiële meter plaatsen?
Zoals ik in me post van gisteren aangaf dat heb ik dus getest alles uit plus alle stoppen naar beneden en me meter draait veder dan wel langzamer maar toch. Ik zelf ben een voorstander van een meter van de energie leverancier. Ik heb dat me verhuurder aan geboden zeker omdat het ook een voordeel voor hem is. Ik heb hem aangeboden dat ik de onkosten dan betaal dus voor de meter. Maar me verhuurder wilt dat niet hij beweerd dat er voor hem meer nadelen aan zitten dan voordelen. Ik heb hem gevraagd wat hij daar mee bedoelt. Schijnbaar zou ik dat niet begrijpen werd er gezegd.
Maar waarom hij nooit een gewone meter heeft laten plaatsen geen idee. Het kan natuurlijk voorbedachte rade geweest zijn Althans die indruk krijg ik wel.

Reclame

mava105

#19 , 06 mar 2012 12:37

Maar me verhuurder wilt dat niet hij beweerd dat er voor hem meer nadelen aan zitten dan voordelen. Ik heb hem gevraagd wat hij daar mee bedoelt.
Dat zou al een teken aan de wand moeten zijn dat er iets niet OK is. Natuurlijk zouden er voor hem nadelen zijn als hij meer stroomverbruik zelf moet betalen.
Informeer gewoon eens bij uw stroomleverancier (ZONDER DE VERHUURDER HIERVAN IN KENNIS TE STELLEN) naar de mogelijkheden en kostprijs van een eigen meter. En als je toch zelf de kosten wil dragen, ook effectief laten uitvoeren.
Vraag anders aan een keuringsorganisatie een keuring van uw binneninstallatie, met verwijzing naar het vermoedelijke extra verbruik. Kost u natuurlijk iets, maar wie weet spaar je het binnen de korste keren weer uit.

bosprocureur

#20 , 06 mar 2012 12:54

Vraag anders aan een keuringsorganisatie een keuring van uw binneninstallatie, met verwijzing naar het vermoedelijke extra verbruik. Kost u natuurlijk iets, maar wie weet spaar je het binnen de korste keren weer uit.
Ik denk dat hier juist het probleem ligt.

Voor een nieuwe aansluiting is m.i. een keuring vereist, keuring kan negatief uitvallen, zodat binneninrichting moet aangepast worden, datalles op kosten van de eigenaar. Bijkomend, als er bijkomend verbruik is voor een andere verbruiker................

famgillen
Topic Starter

#21 , 06 mar 2012 14:11

Maar me verhuurder wilt dat niet hij beweerd dat er voor hem meer nadelen aan zitten dan voordelen. Ik heb hem gevraagd wat hij daar mee bedoelt.
Dat zou al een teken aan de wand moeten zijn dat er iets niet OK is. Natuurlijk zouden er voor hem nadelen zijn als hij meer stroomverbruik zelf moet betalen.
Informeer gewoon eens bij uw stroomleverancier (ZONDER DE VERHUURDER HIERVAN IN KENNIS TE STELLEN) naar de mogelijkheden en kostprijs van een eigen meter. En als je toch zelf de kosten wil dragen, ook effectief laten uitvoeren.
Ik heb vandaag de net beheerder opgebeld ik kan geen eigen meter aanvragen omdat het huis niet op mijn naam staat. Tweedens omdat er al een hoofd meter op mijn adres geïnstalleerd staat die meter van me verhuurder. De medewerker vraagt zich af aangezien de stroom op mijn adres loopt waarom ik achter een tussen meter zit en niet andersom. En nu die medewerker dat zei ga ik het ook steeds raarder vinden. Normaal gezien moet mijn verhuurder stroom bij mij afnemen en met mij afrekenen. Maar de medewerker kon niet zeggen of dit illegaal was.

mava105

#22 , 06 mar 2012 15:40

Als de officiele meter op uw naam staat, wie betaald dan die faktuur? Jij of uw verhuurder?

famgillen
Topic Starter

#23 , 06 mar 2012 16:43

Als de officiele meter op uw naam staat, wie betaald dan die faktuur? Jij of uw verhuurder?
Nee de meter staat op de naam van me verhuurder maar wel op mijn adres. Hij betaald de factuur natuurlijk. Ik betaal per maand aan me verhuurder.

Maar ik ben vandaag eens bekeken naar het verbruik vanaf de laste afrekening dat was 6 maanden geleden. Maar ik ben kapot geschrokken van het verbruik. Ik heb tot heden een totaal verbruik van dag stroom al meer dan 1100 KWH verbruikt en dat over 6 maanden .terwijl de voor de laste afrekening 1400 KWH had verbruik over 20 maanden. Als deze trent zo door gaat dan ga ik zeer veel bij moeten betalen terwijl we niks bizonders verbruiken.

mava105

#24 , 06 mar 2012 16:47

Een reden temeer om NU in te grijpen.

famgillen
Topic Starter

#25 , 06 mar 2012 19:39

Een reden temeer om NU in te grijpen.
Ik ga dan ook morgen een elektromonteur bellen om te vragen of hij de stoppen kast eens kan door lichten.

famgillen
Topic Starter

#26 , 11 mar 2012 00:38

Vandaag de elektromonteur op bezoek gehad. Maar me verhuurder kreeg lucht toen hij het busje van de elektromonteur zag vanuit zijn huis. Me verhuurder kwam op me af gestormd en vroeg aan mij wat hier van de bedoeling was. Ik heb hem gezegd als smoes dat ik een probleem heb met me stroom. Maar hij wilde van niks weten. Enige wat me verhuurder zei niemand komt in mij stal. En hij gaf geen toestemming om de elektromonteur naar mijn stroom kastje te laten kijken. Me verhuurder was zeer agressief en besloot ik de elektromonteur te laten vertrekken om de vrede toch te bewaren. De elektromonteur gaf me als tip om naar de politie te gaan. Maar voor welke reden dan??. Wat moet ik nu veder?? ja er speelt wat maar hier weet ik het ook veder niet meer me meter die draait wel lekker door zo.

mava105

#27 , 11 mar 2012 09:53

. Maar voor welke reden dan??.
Diefstal misschien?
Anders naar de vrederechter stappen, die dan een gerechtsexpert de opdracht zal geven het bord en de meter te onderzoeken. Daar zal uw verhuurder NIETS kunnen aan doen, want als hij dan weigert om het te laten ondrzoeken, zal de gerechtsexpert de politie laten aanrukken.

christofgh

#28 , 11 mar 2012 12:22

Moest je hier uit de buurt zijn wil ik wel eens je elektrische installatie uitmeten.

katwezel

#29 , 11 mar 2012 12:59

ik kan effe niet volgen , eerst schrijf je een verbruik van 30Kw op 24h en daarna een totaal dagverbruik van 1100Kw over 6 maanden dat kan toch niet , of heb je per ongeluk de laatste cijfers van de meter ( achter de coma meestal rood ) meegeteld ?

famgillen
Topic Starter

#30 , 11 mar 2012 14:01

ik kan effe niet volgen , eerst schrijf je een verbruik van 30Kw op 24h en daarna een totaal dagverbruik van 1100Kw over 6 maanden dat kan toch niet , of heb je per ongeluk de laatste cijfers van de meter ( achter de coma meestal rood ) meegeteld ?
Ruim 6 maanden geleden hebben we gezamenlijk de meter standen opgeschreven en me verhuurder heeft meteen de afrekening gemaakt. Nu ongeveer twee weken terug viel bij ons s,nacht de stroom uit dus heb ik hem weer aangezet maar ik zag bij toeval dat me meter wel erg snel draaide en dat de meter niet op het nacht tarief stond dus heb ik meteen voor de zekerheid de standen opgeschreven en ben eens gaan rekenen en daar kwam echt uit dat ik al meer dan 1100 KWH dag stroom verbruikt had over 6 maanden. Sinds dien hou ik de meter standen dagelijks in de gate nu heb ik een verbruik van 30 KWH per 24 uur maar misschien is het voor dat ik het in de gate hielt meer geweest.

*EDIT
Ik had een foute stand gepakt. Ik heb net de standen in gegeven in online meterkaart ik heb geen 1100 KWH verbruik over de laste 6 maanden maar 2018 KWH dagstroom en 1890 KWH nachtstroom

Terug naar “Huren”