Overlast huurder gerelateerd aan drugs

Marrit
Topic Starter

Re: Overlast huurder gerelateerd aan drugs

#16 , 12 feb 2012 12:57

Franciscus, ik heb uw PB gelezen en zal morgen actie ondernemen. Bedankt!
Tot op dit moment geen enkele reactie ontvangen op verzoek via aangetekend schrijven+normale post alsmede kopie naar OCMW.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marrit
Topic Starter

#17 , 13 feb 2012 11:40

Zojuist telefonisch contact gehad met leiding wijkwerking City. ( Nogmaals dank Franciscus voor info via PB). Werd wegens afwezigheid CP te woord gestaan door vervanger. Men ging een dossier aanmaken en zou ook de betreffende huuurder een bezoekje gaan brengen om poolshoogte te nemen. Ik heb dringend verzocht om aan huurder door te geven dat we persoonlijk contact wensen. Gisterenmiddag weer aan de deur geklopt (er was duidelijk iemand aanwezig) maar uiteraard zonder resultaat.
Mijnheer waarschuwde ons wel dat dit soort acties meestal geen resultaat zou hebben en dat de meeste verhuurders via de vrederechter de huurder buiten kregen.
Tja.....

Van het OCMW verder (nog?) niets gehoord op de brief die we gestuurd hebben.
Ik houd u op de hoogte maar toch alvast heel veel dank voor het meedenken!

Marrit
Topic Starter

#18 , 29 feb 2012 16:21

Even een korte check up: gisteren is er een inval geweest. Bewoner werd aangetroffen met een aantal companen. Allen in het bezit van drugs.... Voor eigen gebruik. Het appartement wordt naar onze mening ook gebruikt als verdeelcentrum maar dat is moeilijk te bewijzen.
Nu rest ons niets anders dan te gaan uitzoeken hoe de procedure via de vrederechter werkt. (Ben hier niet mee bekend).

Heb genoeg schriftelijk bewijsmateriaal en PV's. We gaan zien hoe lang dit gaat duren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 feb 2012 17:55

Weet je al wie bij OCMW zijn contactpersoon is?
Wat procedure vrederechter betreft zal Vandebos het beter kunnen uitleggen. 8_)
zoek oa op uitdrijving vrederechter uitzetting procedure
oa zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... ederechter" onclick="window.open(this.href);return false;

Marrit
Topic Starter

#20 , 01 mar 2012 14:58

Nee, ik weet niet wie zijn contactpersoon is. Heb gisteren aan desbetreffende inspecteur gevraagd of het nog zin had om contact op te nemen met het OCMW. Die meende dat dit adres slechts gebruikt werd als postadres op het moment dat hij nergens een plek had gevonden en op straat moest overnachten. Men kon op het bureau zijn adreswijzigingen volgen. Men vroeg mij letterlijk: "Wat denkt u hiermee nog te kunnen bereiken?" Ik wist even niet wat ik hierop moest antwoorden.

Op de twee brieven die ik aan het OCMW gestuurd heb ( waarvan een aangetekend) is geen enkele reactie hunnerzijds gevolgd. Ik ben bang dat huurder onder de categorie "hopeloos" valt.
Ik zal via je linkaanduiding gaan zoeken en ik zal ook morgen of maandag even langs het gerechtsgebouw fietsen om te zien of ik daar wat brochures of informatiemateriaal kan vinden.

Franciscus

#21 , 01 mar 2012 15:05

Bij de vrederechter kan het ook ( vb in Borgerhout) of het justitiehuis Kipdorp ( beide iets dichterbij) met voorkeur van justitiehuis.
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... tiehuizen/" onclick="window.open(this.href);return false;
(zou moeten werken)

Vandebos

#22 , 01 mar 2012 16:11

U zal de huurder voor de vrederechter dienen te dagen middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W.

Van belang bij een dossier als dit is de continue overlast naar derden en bewoners te kunnen bewijzen, het niet respecteren van de regels door de huurder, de politie-interventies enzovoort.

Een advocaat in de arm nemen om al de stukken en neuzen in de juiste richting te laten wijzen lijkt me aangewezen. Het is niet zo complex om het initiële verzoekschrift en de stukkenbundel op te maken, het verweer en de validering van de punten naar de vrederechter laat men in dit geval echter wel beter aan een advocaat over.

Marrit
Topic Starter

#23 , 04 mar 2012 11:07

Heren beiden erg bedankt.
Ik was toch eigenlijk niet van plan om een advocaat in de arm te nemen ivm de kosten. Inmiddels zitten we nu toch ook met achterstallige huur te kijken en wie weet in welke staat we straks eea gaan aantreffen. Van een kale kip kan men nooit en te nimmer plukken.

Het justitiehuis in Kipdorp. Nooit geweten dat zoiets op loopafstand bestond; vanaf morgen zit men op de Quinten Matsijslei.
Perfecte info waar ik mee vooruit kan!

Marrit
Topic Starter

#24 , 05 mar 2012 16:45

Ben vandaag bij het justitiehuis geweest. De ontvangen info. was gelijkwaardig aan wat ik hier op het forum geleerd heb. Daarna toch nog even naar de griffie van de vrederechter. Heb "De Huurwet" meegekregen alsmede een voorbeeld "Verzoekschrift art. 1344".

Morgen even naar de Gemeente om een bewijs van woonst te verkrijgen en dan kan ik mijn verzoekschrift gaan indienen. Volgens de advocaat in het justitiehuis zou de zitting binnen nu en 14 dagen moeten plaatsvinden. Uitspraak zou dan toch nog eventjes op zich laten wachten. De ervaring gaat het leren..........

Franciscus

#25 , 05 mar 2012 17:36

euh , meeste gegevens stonden hier ook.
http://www.juridischforum.be/forum/viewforum.php?f=87" onclick="window.open(this.href);return false;

huurwetgeving hier ook
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.just.fgov.be/nl_htm/informat ... urwet.html" onclick="window.open(this.href);return false; ( men komt op de algemene site en huurwet staat er blijkbaar niet meer bij)

dennis2000

#26 , 05 mar 2012 21:56

deleted
Laatst gewijzigd door dennis2000 op 15 apr 2012 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Marrit
Topic Starter

#27 , 06 mar 2012 09:40

Dennis, inderdaad, begin februari werd nog optimistisch gesproken over het betalen van de huur. In februari is de jaarafrekening ontvangen van gas en water. ( Gezamenlijke meters). Huurder moet dus over 2011 nog een stukje bijbetalen. Huur februari is niet ontvangen en huur maart verwacht ik eveneens niet. Juist in februari is er van alle kanten veel druk op de ketel gezet.

Ik weet niet of het OCMW voor de huur instaat. Ik weet alleen dat de huur via hen werd overgemaakt.

Ben nu bezig het verzoekschrift voor te bereiden.
Ondanks of misschien wel omdat ik met diverse personen zowel mondeling als digitaal heb gecommuniceerd :
* Inspecteur politie raadt verzoek ontbinding huurcontract aan wegens overlast
* Advocaat Justitiehuis meent dat overlast niet bewijsbaar is (kan men wel vinden maar er is geen veroordeling) en zegt dat ontbinding
gevraagd moet worden inzake huurachterstand.

Ik denk dat ik voor het laatste argument zal gaan en tevens het "overlast argument" zal meenemen.

Vandebos

#28 , 06 mar 2012 10:09

Beide argumenten gebruiken. Je kan ze immers niet los van elkaar beschouwen in dit geval.

Marrit
Topic Starter

#29 , 06 mar 2012 11:25

U hebt gelijk, ga ik doen.

Franciscus

#30 , 06 mar 2012 14:46

Huurder wel in gebreke stellen.

Terug naar “Huren”