Ernstige fout garage waardoor auto kapot

joris_schu
Topic Starter

Ernstige fout garage waardoor auto kapot

#1 , 22 feb 2012 11:57

Beste,

Ik heb gisteren mijn auto binnengebracht bij mijn garagist (kleine zelfstandige - geen merkgarage) omdat er een probleem was. Deze voormiddag kreeg ik telefoon van hem dat hij tijdens het nazicht per ongeluk de gloeibougie had gebroken, wat heel waarschijnlijk wil zeggen dat mijn auto niet meer te herstellen valt. Ik ga deze avond bij hem langs voor het te bespreken, maar wou graag nu al even weten wat mijn rechten zijn?

Zijn garagisten hiervoor verzekerd?

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2012 12:23

Waarom niet te herstellen? Bougies zijn vervangingsonderdelen zoals een olie- en luchtfilter dat ook zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

loeki

#3 , 22 feb 2012 16:20

perfect te herstellen en waarschijnlijk eigen risico
dit kan altijd gebeuren bij eender welke garage en heeft niets te maken met de kennis of wat dan ook van de garagist en zal waarschijnlijk op uw kosten hersteld dienen te worden

Reclame

Drone

#4 , 22 feb 2012 21:52

loeki, als de garagist een fout maakt; dan dient deze er voor te betalen, waarschijnlijk niet rechtstreeks maar via de verzekering

in dit geval is het duidelijk dat de garagist, weliswaar onbedoeld, schade heeft toegebracht.

in elk geval zou ik de verzekering inlichten en zeker als mocht blijken als de garagist moeilijk doet over het vergoeden van de "schade"

Terug naar “Andere”