Hyptheekrenteaftrek tijdens verhuren woning

Michael___
Topic Starter

Hyptheekrenteaftrek tijdens verhuren woning

#1 , 21 feb 2012 14:59

Beste,

Twee vraagjes. Vaak hoor je van mensen dat zij tijdens het verhuren van hun vorige woning, omdat zij die niet kunnen of willen verkopen, gewoon hyptheekrenteaftrek blijven ontvangen. Dit is eigenlijk gewoon belastingfraude, maar het scheelt een hoop geld. Mijn vraag luidt wat zijn de gevolgen als de belastingdienst hier achter komt? Hangen hier boetes o.i.d. aan vast?

Daarnaast vraag ik mij af, als je als verhuurder gewoon ingeschreven blijft staan op het adres van de vorige, verhuurde woning en je laat de post gewoon doorsturen naar het nieuwe adres, dan is de kans toch eigenlijk niet aanwezig dat de belastingdienst er ooit achter komt dat je de woning verhuurd, waardoor je dus eigenlijk gewoon onbeperkt de hypotheekrente kan blijven aftrekken?

Gr. Michael

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2012 15:32

Een huurder met een beetje verstand zou zoiets niet toelaten. Als de verhuurder in financiële moeilijkheden geraakt, zou een deurwaarder alles in beslag komen nemen op zijn domiciliëring, en dus de goederen van de huurder meenemen.

Nachtuil

#3 , 21 feb 2012 15:44

1. Ja, de fiscus zal uiteraard achter de onterechte belastingskorting gaan.

2. Die kans is idd klein, de fiscus moet trouwens bewijzen dat je er niet woont. De post laten doorsturen door Bpost kan als bewijs tegen je gebruikt worden.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2012 23:23

Bpost wel maar deurwaarder en gerechtelijke stukken via politie komen op uw adres en dan zal vlug blijken dat het niet in orde is.
En dan heb je de poppen aan het dansen.

Terug naar “Huren”