Prijzen op online shops bindend ?

Katy
Topic Starter

Prijzen op online shops bindend ?

#1 , 16 jan 2006 09:42

Onlangs bestelde ik een computeronderdeel via een online shop. Even later ontving ik een e-mail ter bevestiging, maar met de opmerking dat de prijs 10 euro meer was dan de prijs zoals vermeld op de website (verschil van ongeveer 30%).

Op de website staat wel vermeld dat de prijzen slechts indicatief zijn, maar is dit inderdaad zo ? Kan een winkel gelijk welke prijs vermelden op zijn website en bij bestelling dan simpelweg een mail sturen met de boodschap dat het product 30% duurder is dan de klant dacht ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 17 jan 2006 16:06

het is een zeer groot gapend gat in de wet, maar ja dit kan; daar de wet een website nog steeds niet gelijk aan het uitstalraam van een winkel heeft gelijk gesteld.
deze praktijken worden al toegepast van af het begin van het internet en er word nog steeds niets aan gedaan.
je hebt wel 7 dagen de tijd om je bestelling te anuleren en als je niet okkaard bent met de prijs zou ik dat ook doen.
er zijn ook winkels die bij de aankoopprijs transportkosten tellen hou daar in de toekomst ook rekening mee.

Gebruiker34

#3 , 05 jan 2009 14:58

Onlangs bestelde ik een computeronderdeel via een online shop. Even later ontving ik een e-mail ter bevestiging, maar met de opmerking dat de prijs 10 euro meer was dan de prijs zoals vermeld op de website (verschil van ongeveer 30%).
Op de website staat wel vermeld dat de prijzen slechts indicatief zijn, maar is dit inderdaad zo ? Kan een winkel gelijk welke prijs vermelden op zijn website en bij bestelling dan simpelweg een mail sturen met de boodschap dat het product 30% duurder is dan de klant dacht ??
Dit is bedrog. Klacht neerleggen bij de Economische Inspectie wegens inbreuk op de prijsaanduiding.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2009 19:07

in welk land is die on-line shop geregistreerd - indien niet in België is de Belgische wetgeving niet van toepassing en moet je klacht indienen in het land van registratie

Terug naar “Consumenten Koop”