wat als iemand een contract in jouw naam tekent?

belletje
Topic Starter

wat als iemand een contract in jouw naam tekent?

#1 , 21 feb 2012 11:46

Ik kreeg onlangs van een familielid een gsm cadeau maar tegelijkertijd heeft hij een contract aangegaan (mijn naam, zijn handtekening) van 24 maanden waarbij ik elke maand 10 euro moet betalen om mijn gsm te gebruiken. Ik zie dit niet zitten aangezien ik nu slechts zo'n 15 euro per 6 maanden nodig heb via herlaadkaart.
Mijn vraag is dus kan ik dit contract nietig laten verklaren zodat ik dit niet moet betalen en verder met herlaadkaarten kan werken? Het lijkt me toch straf dat iemand ander een contract in mijn naam kan afsluiten? Zo kan je iemand toch echt een loer draaien?

Iemand die raad weet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 21 feb 2012 11:57

geef je familielid zijn kado terug met de vriendelijke melding dat je het wel fijn vind een GSM kado te krijgen, maar dat je helaas de bijhorende contractuele verplichtingen niet kan vervullen. Laat hem ook even weten dat je géén contract getekend hebt, maar hij/zij. En dat hij zijn contract maar annuleert.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2012 13:46

Ik sluit me aan bij eylis: het is je familielid dat zwaar in de fout gegaan is, niet het bedrijf. In extremis zou het bedrijf uw familielid voor de rechter kunnen dagen wegens schriftvervalsing (indien hij inderdaad het contract ingevuld heeft als zijnde "jij").

Dus geen idee hoe goed uw relatie met dat familielid is, maar als jij zomaar aan het bedrijf meldt dat jij niets getekend hebt, en dat de handtekening niet van jou is, is het goed mogelijk dat zij achter uw familielid aangaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105

#4 , 21 feb 2012 15:35

Hoe kunnen ze achter dat familielid aangaan? Ze hebben enkel de poster zijn naam. Ik zou kontakt opnemen met de winkel waar het toestel gekocht werd, en daar proberen het kontrakt te laten vernietigen, wegens vals handtekening en niet zelf het kontrakt aangegaan. Je zegt daar dat je de naam van de persoon (uw familielid) die het kontrakt heeft aangegaan niet kent. Kan iemand geweest zijn die u een loer wou draaien. :evil:

eylis

#5 , 21 feb 2012 15:43

nee, in eerste instantie niet de winkel contacteren; je hebt daar niets gekocht, dus is dat jouw eerste aanspreekpunt niet in deze case;
In de eerste plaats je familielid aanspreken: dat is de jouw bekende link (je hebt het kado van helm/haar ontvangen, niet van het bedrijf of de winkel :-)
op het feit dat ze iets getekend hebben en daar dus ook verantwoording voor moeten afleggen tov de verkoper.
Dat zal genoeg stress veroorzaken bij de schenker om de boel op te lossen, want hij heeft nog eens valsheid in geschrifte gepleegd; Jij niet :-)

Gebruiker21

#6 , 21 feb 2012 16:38

Hoe kunnen ze achter dat familielid aangaan? Ze hebben enkel de poster zijn naam. Ik zou kontakt opnemen met de winkel waar het toestel gekocht werd, en daar proberen het kontrakt te laten vernietigen, wegens vals handtekening en niet zelf het kontrakt aangegaan. Je zegt daar dat je de naam van de persoon (uw familielid) die het kontrakt heeft aangegaan niet kent. Kan iemand geweest zijn die u een loer wou draaien. :evil:
Als de politie de TS hierover zou ondervragen (als het communicatiebedrijf er een zaak van maakt) wordt de TS geacht mee te werken aan het onderzoek en niet te liegen tegen de politie.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”