PV: nummerplaat juist - kleur voertuig verkeerd

mikado.007
Topic Starter

PV: nummerplaat juist - kleur voertuig verkeerd

#1 , 21 feb 2012 09:34

Beste

Ik krijg een boete in de bus voor een overtreding die ik al dan niet heb begaan.

Zij vermelden dat ze de bestuurder van de BMW, kleur: wit met nummerplaat 000AAA een overtreding hebben zien begaan.

Ik rijd echter met een zwarte wagen en geen witte zoals in hun pro justita vermelden (minnelijke schikking).

De rest van de gegevens zijn correct.

Wat denken jullie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 21 feb 2012 09:37

Was u daar op het tijdstip van de overtreding?

mikado.007
Topic Starter

#3 , 21 feb 2012 10:33

Dat herinner ik me niet ... maar daar gaat het toch niet om?

Reclame

Veebee

#4 , 21 feb 2012 10:39

Toch wel, als u zeker bent dat u die overtreding niet begaan hebt, dan kan u foto opvragen van de overtreding en bewijzen zoeken dat u niet op die plek was toen de overtreding gebeurde.
In het andere geval ga je procedurefouten zoeken of zo? Terwijl jij die overtreding effectief begaan hebt.

mikado.007
Topic Starter

#5 , 21 feb 2012 10:55

Alsof die agenten allemaal met ne kodak rondlopen ... dat zou idd een ideale wereld zijn ....

Veebee

#6 , 21 feb 2012 11:06

Hangt af van de soort overtreding, waarover gaat het? Verkeerd parkeren? Overdreven snelheid?

mikado.007
Topic Starter

#7 , 21 feb 2012 12:24

doorlopende lijn en geen richtingaanwijzer

Veebee

#8 , 21 feb 2012 12:51

En is die overtreding snachts gebeurd? Als alle andere gegevens kloppen en het feit dat je niet meer weet of je daar op die plek was, dan weet ik niet of het het risico waard is om dit aan te vechten.
Die vaststelling is gedaan door beëdigde agenten dus als jij niet kan bewijzen dat jij ergens anders was...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 feb 2012 13:51

Beste

Ik krijg een boete in de bus voor een overtreding die ik al dan niet heb begaan.

Zij vermelden dat ze de bestuurder van de BMW, kleur: wit met nummerplaat 000AAA een overtreding hebben zien begaan.

Ik rijd echter met een zwarte wagen en geen witte zoals in hun pro justita vermelden (minnelijke schikking).

De rest van de gegevens zijn correct.

Wat denken jullie?
U geeft de fictieve nummerplaat 000AAA op (verstandig), maar ik vraag me af of de kleuren die u opgeeft ook fictief zijn? Ik bedoel daarmee: zegt u wit en zwart om uw punt duidelijk te maken, maar stond er in werkelijkheid: "donkergrijs", terwijl het "zwart" moest zijn? Dit is al helemaal iets anders dan het verschil tussen "wit" en "zwart".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mikado.007
Topic Starter

#10 , 21 feb 2012 15:40

De kleuren zijn niet fictief. Mijn wagen is zwart. Op de pv staat er wit.

Voor de rest is merk, type en nummerplaat correct.

Het is zogezegd vastgesteld om 19.30u (dus terwijl het donker was).

Vraag me eigenlijk af of deze agenten jaarlijks onderworpen worden aan een oogtest. Er is toch een serieus verschil tussen zwart en wit, toch?

Veebee

#11 , 21 feb 2012 15:56

Goh ja, je moet wel toegeven met de nieuwe kleuren die ze tegenwoordig gebruiken. Ik ken wagens die mokka kleur als beschrijving hebben en als je die dan in normaal daglicht ziet staan, zou je ze als zwart typeren.

Maar waar het hier om gaat, nr-plaat klopt, type en merk ook, enkel de kleur niet. Als jij niet kan aantonen dat je daar niet was, dan vrees ik dat je niet veel anders zal resten dan te betalen.

Franciscus

#12 , 21 feb 2012 16:25

Heb je de wagen ooit overspoten?

Gebruiker21

#13 , 21 feb 2012 16:41

Heb je de wagen ooit overspoten?
Héhé, da's ook een mogelijkheid, natuurlijk. Indien niet, zal de TS toch moeten kunnen bewijzen niet op de plaats geweest te zijn (of toch zijn voertuig niet) op dat tijdstip.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bartvdv

#14 , 21 feb 2012 16:44

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de negatieven werden bekeken. Als ik mij niet vergis, dan is dat in eerste instantie zo. Zwart is dan wit en omgekeerd. Een cijfer blijft natuurlijk een cijfer. Of het zit verkeerd bij de DIV.

mikado.007
Topic Starter

#15 , 21 feb 2012 23:09

Voor zover ik weet worden er geen foto's genomen van elke verkeersovertreding. Dat zouden ze inderdaad beter doen. Het gaat hier gewoon om een vormfout. Zij schrijven dat ze een witte wagen hebben gezien met mijn nummerplaat. Je kan je makkelijker vergissen in een cijfer of letter van een nummerplaat, maar er is toch een wereld van verschil tussen zwart en wit, toch? Auto is nooit overspoten. Is nog maar 1 jaar oud.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”