Ik ben leidinggevende en één van mijn werknemers heeft een klacht tegen mijn ingediend wegens pesten.
Zijn klacht is dat ik hem viseer.
Het is geen klacht wegens ongewenst sexueel gedrag, geweld, beledigen enz. Hij vind dat ik hem teveel aanspreek op het niet correct uitvoeren van zijn taken.
De werknemer is een vakbondsafgevaardigde, wie al jaren zijn werk nooit correct heeft uitgevoerd. Ik heb dit al dikwijls opgenomen met de personeeldienst en ook samen met de personeeldienst gesprekken met hem gehad over het niet correct functioneren ervan.
Waarop hij steeds verteld dat hij zijn werk beter gaat uitvoeren.
Ik heb alle emails welke ik ook naar hem heb verstuurd bewaard , waarin ik steeds de feiten neerpen van wat niet correct is uitgevoerd en ook met de vraag waarom het niet correct is uitgevoerd en wat de reden is dat hij het gevraagde niet heeft uitgevoerd. Nooit heeft hij hierop geantwoord dat deze feiten onterecht waren of ik krijg helemaal geen antwoord.
Ik vind dat ik ten onrecht ben beschuldingd en als ik als leidinggevende werknemers niet meer mag wijzen op werken welke niet correct zijn uitgevoerd, waar sta je dan als leidinggevend.
Hoe kan ik mij wapenen tegen deze klacht, want hij heeft de vakbond achter zich staan en met de komende verkiezingen in aantocht zullen die zich wel willen profileren.