Wij zijn ex-huurders bij X in Genk. Gedurende 2j hebben we gehuurd (Europalaan, Genk).
4 maanden geleden hebben we een plaatsbeschrijving opgesteld bij uittrede en tijdens de overhandiging vd sleutels. We hebben alle mailwissels bewaard waaruit blijkt dat het totale aantal gebreken beperkt is tot slechts drie. Enkel en alleen drie, niet meer niet minder, lichte gebreken nog wel.
3 maanden na de overhandiging vd sleutels wil de eigenaar extra kosten aanrekenen, maw andere gebreken aansmeren dan die uit de plaatsbeschrijving.
Van de drie gebreken hebben we nog steeds geen inschatting gehad. En natuurlijk hebben we nog geen euro teruggezien van de waarborg (1.300€), want eerst moet de inschatting vd gebreken gebeuren die vervolgens vd waarborg worden afgetrokken.
De kosten vd plaatsbeschrijving bij uittrede kregen we vlak na uittrede maar kwamen overeen om die van de waarborg te laten aftrekken. U kan al inbeelden, nu ik de druk verhoog om zaken vooruit te laten gaan en weiger bijkomende kosten te aanvaarden die niet in de plaatsbeschrijving zitten, krijg ik hun advocaat achter me aan.
Ik ben volledig transparant, alle mailwissels zijn beschikbaar. Gezien ik van in het begin voelde dat het allemaal niet goed zat, heb ik in november 2009 (bij intrede) foto's getrokken.
Die vindt u hier http://bit.ly/zIetsD" onclick="window.open(this.href);return false;
De evolutie vd laatste maanden heb ik er als tekst bij geplaatst. Dus het hele verhaal is duidelijk, transparant ... u ziet dat X op alle vlakken zwaar in de fout gaat !
Als jong gezin met 2 kinderen betekent 1.300€ veel voor ons. Daarnaast sta ik op het nakomen van afspraken en op een professionele manier met elkaar omgaan (ook zaken doen).
Mijn vraag :
- Moet ik dit zomaar allemaal ondergaan, waarop kan ik terugvallen ter verdediging (zonder advocaatkosten graag) ?
- Bij mijn weten is het enige rechtsgeldige document de plaatsbeschrijving bij uittrede, het kan toch niet dat er na opmaak van plaatsbeschrijving én overhandiging sleutels, extra gebreken worden aangerekend ?
- Kan een immokantoor zomaar maanden wachten met waarborg terug te storten ?