schade

11011965
Topic Starter

Re: schade

#16 , 18 feb 2012 13:34

en wat als de huurder nog niet in orde is met zijn verzekering?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#17 , 18 feb 2012 14:19

en wat als de huurder nog niet in orde is met zijn verzekering?
Dan draait hij natuurlijk zelf op voor de kosten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 feb 2012 15:44

Zou me niets aantrekken van de huurder. Wettelijk moet hij verzekerd zijn vanaf de dag dat de huurovereenkomst inging, voor zover het natuurlijk verplicht werd in de huurovereenkomst.
Als je zelf de hersetllingen in de hand kan houden weet je tenminste hoe of wat er hersteld werd en of het goed gedaan werd. De huurder zal zo wie zo de kosten tot een maximum willen beperken, met alle gevolgen van die voor de kwaliteit van de herstellingen.

Reclame

Vandebos

#19 , 18 feb 2012 16:22

Inderdaad, ikzelf ga tegenwoordig zo ver om de gebruikte verven met merk en kleurcode in de plaatsbeschrijving op te nemen, juist om indien herschilderen door de huurder genoodzaakt is dezelfde kwaliteit te kunnen verplichten.

vtec

#20 , 18 feb 2012 22:24

Inderdaad, ikzelf ga tegenwoordig zo ver om de gebruikte verven met merk en kleurcode in de plaatsbeschrijving op te nemen, juist om indien herschilderen door de huurder genoodzaakt is dezelfde kwaliteit te kunnen verplichten.
Mja, papier is verduldig denk ik dan als verhuurder - als de huurder in wanbetaling / schuldbemiddeling gaat heb je m.i. niks aan dergelijke clausules.

Waarom kunnen verhuurders die met alles in orde zijn qua pand, certificaten etc. geen toegang krijgen tot een kruispuntbank (of iets dgl.) om te zien of iemand solvabel is of niet? Voor bedrijven is dit de normaalste zaak ter wereld (NBB/Graydon), voor huurders kan dit niet. Ik wil niet veralgemenen, maar me dunkt dat het gebrek daaraan de huurmarkt niet ten goede komt.

11011965
Topic Starter

#21 , 18 feb 2012 23:55

en als de huurder u de schade van de vorst niet laat weten en hersteld alles, dan kan u ook de verzekering niet inschakelen ,
als je het nu toch aangeeft aan de verzekering omdat je het nu wel weet , zit het er wel dik in, dat je tegen de huurder zijn schenen stampt (omdat hij u zegt alles te herstellen) met de mogelijkheid dat hij je het lastig zal maken.
Tenslotte als hij vertrekt heb je toch je plaatsbeschrijving waarop je kan terug vallen bij schade

roharro
Juridisch actief: Ja

#22 , 19 feb 2012 00:14

en als de huurder u de schade van de vorst niet laat weten en hersteld alles, dan kan u ook de verzekering niet inschakelen ,
als je het nu toch aangeeft aan de verzekering omdat je het nu wel weet , zit het er wel dik in, dat je tegen de huurder zijn schenen stampt (omdat hij u zegt alles te herstellen) met de mogelijkheid dat hij je het lastig zal maken.
Tenslotte als hij vertrekt heb je toch je plaatsbeschrijving waarop je kan terug vallen bij schade
Angst is een slechte raadgever. Vooral voor verhuurders.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

11011965
Topic Starter

#23 , 19 feb 2012 00:29

kan je beter je huurder niet als vriend houden, anders loopt het van het begin al stroef.

Dan heb je nog de plaatsbeschrijving bij uittrede .

Vandebos

#24 , 19 feb 2012 00:35

Als de huurders al in het begin dergelijke schade in het pand veroorzaakt zal de verhouding reeds vanaf dan stroef verlopen door zijn toedoen.
Ik neem me liever zeker

11011965
Topic Starter

#25 , 24 feb 2012 21:22

........
Laatst gewijzigd door 11011965 op 24 feb 2012 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#26 , 24 feb 2012 21:38

Uw verzekering asap in kennis stellen.
Redenen zijn gegeven u hebt kennis en termijn begint te lopen.
Er is zichtbare en onzichtbare schade.
(In een case wat water gelekt x tijd geleden - huidige eigenaar had chape vloer gelegd in badkamer ( doe het zelvers) en op een gegeven moment is alles naar beneden gekomen.
BW en politie ter plaatse die hun officier bestuurlijke lieten komen en deze heeft de veiligheidsingenieur laten komen.
Resultaat onmiddellijke ontruiming pand, voorstel onbewoonbaarheid naar burgemeester wegens onstabiele bouwconstructie)
Bleek dat heel de vloerstructuur door de waterschade verrot was.
Gelukkig geen (zware) lichamelijke schade bij de bewoners)
U kan als eigenaar hiervoor aansprakelijk gesteld worden en de oorzaak was enkele jaren daarvoor ....
Dus een aangetekende ingebrekestelling waarin u binnen de x tijd toegang eist tot het gebouw en ook dat het gebouw mag geïnspecteerd worden door uw verzekering.
Hij tevens aan u de gegevens van zijn verzekering dient op te geven..
Voor de goede orde deze meldingen ook via gewone brief doen en in de beide respectievelijk naar elkaar verwijzen.
Dat indien geen reactie u hem voor de vrederechter zal dagvaarden.
Zie hiervoor reacties van Vandebos ( die beschrijft dat beter)

11011965
Topic Starter

#27 , 24 feb 2012 21:52

huurder geen brandverzekering
Kan ik de huurder een document laten tekenen, dat hij binnen een bepaalde periode de herstellingen moet uitvoeren en ik dit ook kan vaststellen ter plaatse ,waarna ik dan ook een electriciteitskeuring wil laten doorgaan, hoe stel ik dit best op

Terug naar “Huren”