huur appartement vakantie

Dirkske
Topic Starter

huur appartement vakantie

#1 , 15 feb 2012 10:28

Hoi ,

Ik heb hier een contractje liggen dat ik ondertekent moet terug sturen voor het appartement aan de kust dat wij gehuurd hebben vor een week .

Nu las ik gisteren op internet ergens een verhaal dat er mensen waren opgelicht dat het appartement dat hun hadden vastgelegd ze hadden al een voorschot betaald .

Nu is mijn vraag hoe men kan te weten komen of dat appartement ook effectief van die mensen is die op het contract staan vermeld , en of de rekeningnummer wel klopt ?

Andere vraag is het volgende .

Op het contract staat dat de prijs exclusief water gas en elektriciteitsverbruik is en dat dit word aangerekent de m³.

Het bedrag van verbruik word achteraf van het voorschot afgehouden , de rest word teruggestort

Er staan wel geen bedragen bij vermeld hoeveel ze vragen de m³.

Is dit niet wat riskant , kan de eigenaar dan achteraf zelf zijn tarief bepalen zodat deze zo hoog mogelijk is ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 15 feb 2012 14:49

Hoe gebeurt de verhuring? Via immo of rechtstreeks bij de eigenaar?
De prijzen die aangerekend worden (of aangerekend zouden moeten) worden zijn de geldende energieprijzen van dat moment)

Indien je de mogelijkheid hebt dan schrijf je best de tellers af bij aankomst en opnieuw bij vertrek, mocht er later discussie ontstaan.
Wanneer je met immo huurt, dan gaan zij meestal zelf ook mee om de tellers af te schrijven.

Turaki

#3 , 15 feb 2012 15:08

Bij afrekening kan u om bewijs van kosten vragen, dus factuur of contract met eenheidsprijzen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 feb 2012 15:47

Aan het ritme dat de energieprijzen hedentendage stijgen, kan verhuurder moeilijk nu al eenheidsprijzen geven, tenzij hij natuurlijk zijn reserve neemt, maar dan zou je hier waarschijnlijk ook opmerkingen maken over de woekerprijzen die uw verhuurder aanrekent :oops: .
Laatst gewijzigd door mava105 op 15 feb 2012 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkske
Topic Starter

#5 , 17 feb 2012 10:46

De huur verloopt via een privé- eigenaar en dus niet met een immo als tussenkomst .

Maar graag had ik dus een antwoord op de vraag gehad hoe men kan controleren of de eigenaars ook werkelijk de eigenars zijn en geen oplichters die een advertentie zetten met een rekeningnummer bij en dus blijkt dat er geen appartement is om te huren ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 feb 2012 19:14

Hoe bent u in contact gekomen met de verhuurders?
Hebt u het appartement bezorgd?
Hoe bent u dan binnengeraakt?

Eddy009

#7 , 18 feb 2012 10:05

Bezoek de site http://www.kadaster.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”