Herziening Co-oudershap

Prinsesje
Topic Starter

Herziening Co-ouderschap

#46 , 01 jun 2007 09:13

Ja, onze eerste sessie zit er op.
Eerst waren mijn ex en zijn vriendin geweest. En enkele dagen daarna mijn man en ik. Het was de bedoeling dat het een uurtje ging duren, maar het is uitgelopen tot 2,5 uur. Alhoewel ik er als een berg tegenop zat heb ik er toch een positief gevoel aan over gehouden. En hetgeen mijn man en ik altijd ervaren heeft ook de bemiddelaar ondervonden: Mijn ex zat achterover in zijn stoel en liet zijn vriendin praten. De bemiddelaar kon er geen speld tussen krijgen en heeft haar meermaals moeten intomen en erop wijzen dat hij voornamelijk met mijn ex wou praten.Toch hielp dat niet echt en heeft zijn vriendin het woord grotendeels gedaan! Typisch!
Hij heeft een goed beeld van beide gezinnen,zei hij (daarom dt hij de beide partners mee had gevraagd) en heeft me ook gevraagd waar ik Cruela wil, want wegcijferen gaat natuurlijk niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Prinsesje
Topic Starter

#47 , 01 jun 2007 09:31

Ik heb hem gezegd dat ik haar ACHTER mijn ex wou staan hebben ipv van er VOOR! Maar hij zei ook dat ze deze rol al zo lang speelt dat we dat niet meer kunnen veranderen. Zijn optie was dat de communicatie ook kon gebeuren door onze twee partners. Maar dat betekent dan weer dat ik een stap opzij moet zetten en daar ben ik ook niet voor te vinden!

Over de kinderen is er eigenlijk niets gezegd dat we zelf nog niet wisten. We weten allebei dat ze ons uitspelen tegen elkaar om toch maar in een goed blaadje te staan bij beide ouders. Dat dat normaal is dat de kinderen zo reageren ook. En dat beide partijen zich daar weleens aan laten vangen dat wisten we ook.

Dan hebben we het over de wrijvingen gehad tussen ons en heb ik aan de hand van een paar voorbeelden onze verschillen wat uitgelegd en heeft hij zijn mening erop gegeven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de indruk had dat ik veel verkeerd zat met mijn manier van denken en handelen.Dat gevoel gaf hij me toch niet en hij beaamde toch dingen die ik zei die voor mij belangrijk waren, waarvan ik zijn mening vroeg.

Volgende keer gaan de kinderen, elk een 3 kwartier , en daarna mijn ex en ik.
Ik hoop dat het gaat helpen en geen weggegooid geld is.

roderidder
Contacteer: Website

#48 , 01 jun 2007 13:18

Maar dat betekent dan weer dat ik een stap opzij moet zetten en daar ben ik ook niet voor te vinden!
Een bemiddelaar is natuurlijk geen tovenaar en schrijft geen medicatie voor. De bemiddelaar gaat in aanwezigheid van beide ouders op zoek naar de vlakke kanten van de cirkel en tracht beide ouders te ondersteunen in de zoektocht naar aanvaardbare oplossingen.

In dit geval zal er wel iets moeten veranderen wil de situatie verbeteren.
Uiteraard dien je er zelf achter te staan, anders is de kans wel erg groot dat je het niet zal volhouden.

Merk je het verschil met de rechtbank (waar je advocaten elk een dikke 10 minuten pleit, je de ouders ook elk 2 a 3 minuten aan het woord zal laten komen en de rechter zal beslissen over de te nemen maatregelen)?

RR

Reclame

Prinsesje
Topic Starter

#49 , 01 jun 2007 13:55

'k Heb buiten de echtscheiding nog nooit bij de rechtbank geweest dus daar kan ik niet op antwoorden. Dat de bemiddelaar geen wonderen kan verrichten weet ik ook en dat je allebei er achter moet staan ook.
Maar om onze partners dat voor ons te moeten klaren, daar ben ik wel op tegen. Of ben ik daar te fanatiek in?

roderidder
Contacteer: Website

#50 , 01 jun 2007 14:38

best is gewoon jezelf blijven.

Als dit niet de weg is die je wil inslaan dan zullen er nog wel wegen zijn om tot oplossing te komen zekers, niet? Gewoon volhouden voor je kinderen en jezelf en je zal volgens mij merken als je het volhoud dat het een tikkeltje harmonieuzer er aan toe zal gaan.

Je levenspartner heb je wel zelf gekozen/aanvaard. Niets wijst erop dat hij slechte bedoelingen heeft en ik neem aan dat je ondanks alles toch een crutiale invloed zal hebben zodat je je helemaal niet buitengesloten hoeft te voelen.

RR

Prinsesje
Topic Starter

#51 , 01 jun 2007 16:45

... En met deze wijze woorden sluit ik dit onderwerp...

Bedankt RR en tot de volgende,...

Terug naar “Echtscheiding”