Moeten vakbonden onze sociale zekerheid niet verdedigen?

xena

Re: Moeten vakbonden onze sociale zekerheid niet verdedigen?

#16 , 17 feb 2012 12:20

[quote="katwezel"]

katwezel da was vroeger mijn favoriete programma heb vroeger die nick op een ander forum nog gebruikt als een tricky tricky account , voordoen als beginling om anderen in de top 10 punten te laten verliezen om zo netjes aan de leiding te blijven met hoofdaccount . serieus vals van mij hé

mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 feb 2012 12:34

en als we de vakbonden niet hadden ? vrouwen geen stemrecht , kinderarbeid terug invoeren , geen ziekte verzekering , geen pensioen , het wordt tijd dat sommige de film Daems eens moeten zien , het wordt hoog tijd dat de vakbonden stevige voet krijgen in de zogenaamde goedkope landen want daar leven ze nog zoals wij een eeuw geleden wat te dikwijls vergeten wordt
Leef aub in het heden en de toekoimst, NIET IN HET VERLEDEN.
Zoals vakbonden nu bezig zijn, zitten we binnen enige tijd terug in het verleden: geen pensioen meer, en geen ziektverzekering wegens geen of te weinig geld in kas.

xena

#18 , 17 feb 2012 17:47

en als we de vakbonden niet hadden ? vrouwen geen stemrecht , kinderarbeid terug invoeren , geen ziekte verzekering , geen pensioen , het wordt tijd dat sommige de film Daems eens moeten zien , het wordt hoog tijd dat de vakbonden stevige voet krijgen in de zogenaamde goedkope landen want daar leven ze nog zoals wij een eeuw geleden wat te dikwijls vergeten wordt
Zoals vakbonden nu bezig zijn, zitten we binnen enige tijd terug in het verleden: geen pensioen meer, en geen ziektverzekering wegens geen of te weinig geld in kas.
ga vanavond eens zien op kade 730 de home terminal van msc het zal vol liggen mee schepen die gelost moeten worden , konden vandaag niet genoeg volk krijgen in het aanwervingslokaal voor al het werk

eerlijk gezegd maar best ook

Reclame

ganapathi tantra

#19 , 17 feb 2012 19:35

wat heeft het één met het ander te zien Xena ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena

#20 , 20 feb 2012 01:20

wat heeft het één met het ander te zien Xena ?
niks , maar wel met het vorige

heb je geen goed rekenraadsel voor mij ?
ze hebben voor mij een braintrainer gekocht en nu ben ik aan het leren rekenen

ganapathi tantra

#21 , 20 feb 2012 09:55

ik zal u doorsturen naar mijn scoonmoeder. Die is 83 en reeds op goede weg met dat ding uit "den aldi" :mrgreen: :mrgreen:

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#22 , 20 feb 2012 10:32

Volledig akkoord! De tijd van Daens ligt ver achter ons. Move one! De tijd van de kruistochten is ook al lang voorbij. Het verleden blijven misbruiken om het bestaansrecht van vakbonden vandaag de dag te verantwoorden, is zielig. Dit is het beste bewijs dat je het moeilijk hebt om hedendaagse argumenten aan te voeren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra

#23 , 20 feb 2012 13:15

dat de tijd van Daens hier niet meer is is een feit maar deze consumptiemaatschappij met al haar uitgroei kon er alleen komen omdat Deans niet in tijd maar wel van plaats is verandert. Maar dat is een ver van ons bed show gezien het probleem in het verre Oosten, Azie niet ons probleem is. Tenminste dat willen we ons zelf dooen geloven maakt het net zo makkelijk.
Afrika blijft spijtig genoeg ter plaatse trappelen en kon de laaste decennia niet mee profiteren van de globale industrialisering.
Een echt gebrek of een grote toegeving inzake koopkracht zie ik echt niet. Ik denk als we allemaal eens dieper willen kijken dan de oppervlakte dat we met datgene wat we hebben eigenlijk feitelijk ruimschoots voldoende hebben. Want wat geven wij allemaal uit aan feestjes, kleding,electroconsumptie, vakantie etc etc etc etc. Ik heb daar nooit echt nood aan gehad. toch niet in de matewaarin velen denken mij te moeten doen geloven dat het echt nodig is voor een tel op de kamer van de kinderen, elk een gsm, 2/3 keer vakantie op een jaar. Teveel om op te noemen van zaken die je echt niet nodig hebt. En neen ik ben geen saaie sul of geitenwollesokkenfetist.
Door de werkomgeving heb ik een directe link met een paar containerparken. Voor sommige zaken wacht ik gewoon mijn beurt af. Afgelopen jaar had ik nodig laspostje = gevonden compressor = gevonden kleine mixer = gevonden tv=verdikke net gemist. En zo kan ik maar doorgaan. voor nul komma nul euro. Boeken haal ik bij De Sleghte. Mijn voornemen dit jaar is wat minderen in het eten ipv te klagen over de prijzen. Je verandert er toch niks aan we're all f*** door het grootkapitaal. Alleen oorlog zou daar misschien nog iets aan wijzigen

Crisis met achteruitgang koopkracht ? Geloof ik nie zo direct in als men nu eens wat meer werk zo maken van een eerder duurzame economie en wat minder tierlantijntjes. Afgelopen weekend was ik op de Keizerlei. Dus 2 weken na de solden. En ook daar was het weer koppen lopen.

xena

#24 , 20 feb 2012 13:21

ik zal u doorsturen naar mijn scoonmoeder. Die is 83 en reeds op goede weg met dat ding uit "den aldi" :mrgreen: :mrgreen:
wow een leuke tegenstander das tof . hoeveel haalt ze met die rekentest en met die druppels ?
als je in rekentest die 8 bewerkingen telkens binnen de 1 a 2 seconden uitrekend kan je zelfs boven het maximum aantal punten komen , je moet dan wel valsspelen anders lukt het niet . hetzelfde voor die druppels als je een score boven de 200 wilt kan je door vals te spelen de 10 door elkaar bewegende getallen gemakkelijk optellen binnen de 2 seconden

xena

#25 , 20 feb 2012 13:26

Mijn voornemen dit jaar is wat minderen in het eten
op de Keizerlei.
een kilometertje naar het noorden en je kan bij ons aan het kot een uitgebreide lekkere menu eten voor slechts 6€

xena

#26 , 20 feb 2012 13:33

om het bestaansrecht van vakbonden vandaag de dag te verantwoorden, is zielig.
hoe kan een juridisch luchtkasteel een bestaansrecht hebben ?

ganapathi tantra

#27 , 20 feb 2012 14:28

Mijn voornemen dit jaar is wat minderen in het eten
op de Keizerlei.
een kilometertje naar het noorden en je kan bij ons aan het kot een uitgebreide lekkere menu eten voor slechts 6€

Het zou best kunnen zijn dat ik de haven evengoed ken als jijzelf Xena want tot voor kort zat één van onze grootste opdrachtgevers op de Noorderlaan
Ook voor anderen zijn we aan de slag. De haven is mij dus niet zo onbekend

Vandebos

#28 , 21 feb 2012 00:18

Vanwege de scheldpartijen die zelfs het praatcafé niet waardig zijn... jullie weten wel wat hé?

Klachten kunnen bij andere moderator of de webmaster himself...

Terug naar “Praat café”