#18 , 16 feb 2012 21:32
Ondertussen verzoekschrift ingediend in november en 2x verschenen voor de vrederechter (na die verzoening), telkenmale dagen de huurders niet op, de eerste maal begin december heeft de vrederechter hen nog respijt gegeven tot begin februari omdat er geen huurachterstal was, alleen het probleem van een ontbrekende huurwaarborg bleef staan.
Nu op 2 februari terug verschenen, weer geen huurders te bekennen, geen huur betaald voor februari en de vrederechter heeft het huurcontract lastens de huurders ontbonden per 29 februari 2012, 1 maand verbrekingsvergoeding, voorbehoud voor huurschade, kosten gerecht voor hen... bon
In het vonnis staat ook dat ik, de verhuurder, vanaf de 31ste dag na betekening van het vonnis met een deurwaarder een gedwongen uitdrijving mag doen.
Wat is nu die datum van betekening? wil dit zeggen dat ik het vonnis nog per deurwaarder moet laten bezorgen? wie betaald dit?
Ik heb met de huurder gesproken, hij doet er alles aan om iets anders te vinden en tegen eind februari weg te zijn, maar zo was dat ook ivm de huurwaarborg, dus ik vermoed dat die gewoon zo lang mogelijk gaat blijven plakken zonder te betalen... om dan opeens verdwenen te zijn
Wat doe ik nu best?
mvg, Jo