Verdediging tegen mensen die niet betalen

Vandebos

Re: Verdediging tegen mensen die niet betalen

#16 , 15 feb 2012 09:21

Er zijn voldoende logs in eender welke OS aanwezig waar je middels een klein injectie programma sporen in kan achter laten. idem zijn er voldoende methodes deze logs ten eerste ontoegankelijk te maken (waarop je OS automatisch een nieuw bestand aanmaakt...) of nog beter, dit in de huidige generatie van pc's en laptops, dusdanig te plaatsen dat het probleemloos iedere herinstallatie en formatering overleeft.

Printout kan behoren tot de standaard reparatie procedure zelf.

In de stukkenbundel zelf dien je je stuk te plaatsen, niet de lokatie op het toestel waar dit zich bevindt. De wet verplicht je niet het huiswerk van de tegenpartij te maken...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#17 , 15 feb 2012 13:10

Er zijn voldoende logs in eender welke OS aanwezig waar je middels een klein injectie programma sporen in kan achter laten. idem zijn er voldoende methodes deze logs ten eerste ontoegankelijk te maken (waarop je OS automatisch een nieuw bestand aanmaakt...) of nog beter, dit in de huidige generatie van pc's en laptops, dusdanig te plaatsen dat het probleemloos iedere herinstallatie en formatering overleeft.

Printout kan behoren tot de standaard reparatie procedure zelf.

In de stukkenbundel zelf dien je je stuk te plaatsen, niet de lokatie op het toestel waar dit zich bevindt. De wet verplicht je niet het huiswerk van de tegenpartij te maken...
en met welk recht mag je sporen achterlaten in andersmans eigendom ?

de eiser moet het bewijsstuk inbrengen , hoe ga je het doen zonder dat je in het bezit bent bovendien moet het bewijs op een rechtsgeldige manier verkregen zijn . geef eens rechtspraak waarin dergerlijke werkwijze wordt aanvaard

Vandebos

#18 , 15 feb 2012 13:22

Elke ingreep op een pc laat sporen, zelfs het typen van deze boodschap laat sporen op het toestel waarop ik dit verricht, de proxy server en virusscan server dewelke deze passeert na het verzenden,

Een goed technicus documenteert altijd zijn interventies. Wanneer er dan terug een interventie nodig is heb je tenminste een overzicht van de eerdere en toevalligerwijs hebben deze zaken altijd een timestamp.

Wat is het volgende? Dat je begint te klagen dat het OS zelf onderhouds en failure logs bijhoudt en deze semi automatisch bij iedere update aan de ontwikkelaar doorzendt zonder dat dit voor jou zichtbaar is? Good luck with Bill.

Het bewijs is de print genomen van dit interventielog bij het beëindigen van de interventie. Deze bevind zich in de stukkenbundel. Indien de cliënt zin heeft de authenticiteit van dit log aan te vechten is het tijd om aan te halen dat het originele log zich nog steeds op het toestel van de gebruiker bevindt en onafhankelijk kan geraadpleegd worden...

Nogmaals het bestaan van de stukkenbundel wil niet zeggen dat je het huiswerk van de tegenpartij dient te maken en je strategie erin dient uit de doeken te doen. De stukkenbundel is de verzameling van bewijzen die je wenst te gebruiken en waarvan je vermoedt dat de tegenpartij deze niet in haar bezit heeft. That's it niet meer, niet minder.

Reclame

xena

#19 , 15 feb 2012 13:43

mijne inziens zijn , is het geen rechtsgeldige manier van bewijsvoering , als er geen bevestigde rechtspraak volgt raad ik vraagsteller deze werkwijze dan ook af

begrijp niet wat er mankeert aan de bewijskracht van een ondertekekende document door de klant met de geleverde prestatie . en laat voor aanvang van de werken hun nummer paspoort invullen . geen nummer geen reparatie

eventueel : hang in uw winkel deze voorwaarde zichtbaar op .

en zelfs dit geeft u geen 100% garantie dat je uw centen ziet , in theorie moet je mogelijke tegenslagen systematisch mee verekenen in uw prijs

en nu ga ik snel even naar de vrederechter om 14u30 voor mijn reclame geschil van slechts 15€

Veebee

#20 , 15 feb 2012 14:03

Die voorwaarde in de winkel? Wat met mensen die een mailtje sturen of telefoneren?
Als de mensen die een dienst geleverd krijgen al is zouden betalen, dan was al deze heisa niet nodig lijkt mij.
En ocharme 50 euro, als er tien klanten dat doen, dan is het al 500 euro ...

ganapathi tantra

#21 , 15 feb 2012 14:58

goh simpel gezegd moogt ge van mijn part zoveel sporen nalaten op mijne pc als ge zelf wilt maar daarmee hedde uw centen nog nie

dus lijkt mij het systeem boter bij de vis nog het handigste. Je kan daar pro-actief mee zijn. Uit ervaring zal je waarschijnlijk al weten wat een gemiddelde
reparatie ter plaatse kost. Awel dan zeg je dat ook bij het maken van de afspraak dat er ongeveer zoveel te betalen is.

Het opgeven van excusé moi le mot uw eigen bedeesdheid en assertief in te spelen zal uw beste wapen zijn. Een winkelier is toch ook kordaat achter zijn kassa
een garagist is dat ook evenals de groente en fruit boer die langs komt. Om maar te zwijgen over de honderden dienst-na verkoop- en herstellingsmonteurs die dagelijks op de baan zijn voor de gekende en minder gekende merken wit en bruin goed. Da's gewoon cash afrekenen en da's soms dikwijls dik ver over de honderd euro en meer

Maar wat vind ik nu het ergste van allemaal ? Vadertje staat zorgt weer alleen voor zichzelf !!!!!! Onbetaalde boetes en retributies zullen worden afgehouden van tegoeden die u krijgt van de staat. Anders wordt het te duur om alles via gerechterlijke weg te innen.

De normale handelaar laat men op dat vlak dus gewoon stikken. Dit zou evengoied via deurwaarder kunnen worden geregeld. Bvb een regeling dat bij voorlegging van alle stukken en na éénvoudige goedkkeuring op de griffie de gerechtsdeurwaarder kan nagaan waar betrokkene een bankrekening heeft en dat daar gaan halen of gewoon beslag laten leggen op de rekening. Belastingscontroleurs kunnen dat verdikke doen dus waarom zou een gerechtsdeurwaarder dat niet kunnen of mogen doen. Simple comme dire bonjour.
Maar zoeken naar gezond verstand in de wetstraat is net zoals bergbeklimmen op de Atlantische oceaan
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena

#22 , 15 feb 2012 16:19

is net zoals bergbeklimmen op de Atlantische oceaan
je weet toch dat de hoogste berg ter wereld in een oceaan ligt als ik mij ni vergis is deze 9200meter hoog dus hoger dan de mount everst (hoogste top boven de zeespiegel)

xena

#23 , 15 feb 2012 16:37

en nu ga ik snel even naar de vrederechter om 14u30 voor mijn reclame geschil van slechts 15€
tegenpartij wou met waardebonnen betalen heb ik geweigerd en uiteindelijk hebben ze onmiddelijk 15€ cash betaald op de zitting

deze eenvoudige kosteloze procedure tot minnelijke schikking kan onze handelaar hier ook makkelijk toepassen eenvoudig verzoekschriftje afgeven (kopie bewijsstuk aanhechten) en afgeven op de griffie van het vredegerecht . het kost 0€ je kan geen procedurefout maken en je hebt geen advocaat nodig en er is een behoorlijke kans op slagen . er zijn schooldirecteuren die op deze manier ineens een aantal dossiers op 1 zittingsdag laten behandelen

of zoals ganapathi zegt boter bij de vis en voorschot vragen

compu-repair
Topic Starter

#24 , 15 feb 2012 16:46

Ik ben blij dat mijn berichtje hier al een hele heisa kan veroorzaken :)

Nu, ik weet niet of sporen achterlaten op een computer nu wel een goed idee zou zijn. Bij een bewijsvoering heb je geen toegang tot die computer en dusdanig geen toegang tot je bewijs.

Ik denk dat ik ga verdergaan op de ouderwetse "papier" manier, daar deze zo te zien het stabielste bewijs zorgen.
Ik heb nu al een programma die voor mij uitrekent hoeveel de mensen moeten betalen, en ik had graag verder digitaal gewerkt vanaf dat punt (digitaal tekenen, ofwel met identiteitskaart, ofwel via pen en touchscreen, en dan automatisch naar het facturatiesysteem) maar ik ben bang dat dit er niet inzit, daar er nog te veel onzekerheden zijn. Jammer maar helaas zou ik dan maar zeggen...

Ik vind het persoonlijk ook jammer dat mensen die facturen niet betalen er zo gemakkelijk vanaf kunnen komen, en dat we als kleine zelfstandige ons in bochten moeten wringen om ons geld op tijd te krijgen zodat we zelf onze facturen kunnen betalen. Gemiddeld gezien moet ik voor 50% van mijn facturen (die niet onmiddelijk betaald worden) minstens 1 aanmaning sturen...

Nuja, dat zal dan wel een van die nadelen zijn van zelfstandig te zijn zeker :)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#25 , 16 feb 2012 13:13

Als ze zeggen dat je niets hebt gedaan... is zo'n log wel een bewijs.
Als het particulieren betreft ... waarom niet dadelijk laten betalen.
Mobiel 'pinnen' kan ook.

Terug naar “Andere”