hallo,
ik had graag wat info geweten want ben beetje ten einde raad.
Het is ondertussen al geruime tijd dat mijn dochter op zondag niet meer terug naar de mama wil gaan als ze hier is op weekend.
Ze komen ze telkens halen hier ( steeds mijn ex haar nieuwe partner nooit de mama zelf) om 18u en telkens zit ze te huilen in de auto en zegt ze:"papa ik wil bij u blijven ik wil niet teruggaan".
Dochtertje word volgende week 7 jaar en aangezien de leeftijd mag ze zelf geen keuze maken.
Mijn ex heeft 5 kinderen van 4 verschillende vaders ondertussen en in het verleden ben ik juridisch al verder gegaan vanwege huiselijk geweld door haar vorige partner toen heeft de eerste rechter mijn dochter aan mij toegewezen ( na 18 maanden wachten op een vonnis) maar er stond niet in " bij voorraad uitvoerbaar" en in hoger beroep is ze aan de mama toegewezen omdat de agresieve partner weg is en ze naar psygoloog gaan met de kinderen ook al heeft mijn ex vriendin 2 maal proberen zelfmoord te plegen ( 1 keer overdosis XTC en 2de keer overdosis slaappillen) als ook heeft ze in totaal op 5 jaar tijd mijn dochtertje heel vaak nie meegevenen het omgangsrecht wel geweigerd waarvoor ik telkens wel klacht heb neergelegt.
Het is ook zo dat ik om alles moet aandringen bij mijn ex en ofwel ik het zelf doen zoals oogarts tandarts en ga zo maar verder.
Ik zie ons dochtertje 1 weekend om de 2 van vrijdag 18u tot zondag 18u en 1 woensdagnamidag om de 2.
Er is wel geoordeeld door de rechtbank dat ik als vader evenwaardige opvoedcapaciteiten heb om voor onze dochter te zorgen.
Ook wil ik er even bij vermelden dat mijn ex in collectieve schuldbemiddeling zit en wettelijk alleenstaand is ( nieuwe vriend staat niet officieel op haar adres ingeschreven) ze is invalide ook (eetstoornis).
Mss als iemand weet of raad kan geven of ik juridisch iets kan ondernemen en zoja wat dan?
Kwil in belang van ons dochtertje dat ze een goeie corecte en gezonde opvoeding krijgt en niet dat ze mentaal hiervan gaat afzien of dat haar studies in school er onder lijden.
Alvast bedankt