misschien een (listige) tip die je kan helpen:
Wat ik gedaan heb (en het werkte wonderwel...

- ik zeg mijn engerigecontract op met de medeling dat ik het niet kan verderzetten omdat ik verhuis naar een woning waar mijn partner al een contract met een ander nutsbedrijf heeft lopen.
Dat was werkelijk de situatie, maar als dat niet zo geweest zou zijn, dan kan een nutsbedrijf niet eens nagaan of dat zo is. Dat zijn privégegevens van een andere mens waar ze geen uitstaans (lees contract) mee hebben.
Ik weet niet goed of het juridische helemaal juist geformuleerd is hoe ik het uitleg: maar de reden van contract houdt op te bestaan: jij hebt géén locatie meer waar je de energie kan opnemen en het bedrijf heeft geen locatie méér waar ze de contractueel beloofde energie kunnen leveren. Dit is buiten je wil om: vermits je nieuwe woonst een contract heeft met een andere titularis

)
Dit is een soort van patstelling: jij stelt hen voor dat ze je gerust hun energie mogen leveren: maar dat ze dan een oplossing moeten zoeken voor het feit dat het niet leverbaar is aan jou. Het contract mag wat jou betreft gerust verderlopen: als ze het maar kunnen leveren. maar dat ze vermits ze de contractuele levering niet kunnen nakomen je dan maar elke maand ( wegens hun nalatigheid het goed niet te kunnen te leveren) terugbetalen

)
tzal rap geregeld zijn.