Overname electriciteit & water, huurwoning

Paurths
Topic Starter

Re: Overname electriciteit & water, huurwoning

#31 , 31 jan 2012 01:40

Controleer bij dienst registratie of contract al geregistreerd is. (AKRED). ... gezien de verhuurder het u opdraagt... zal het dus niet gebeurt zijn maar controleer het indien je wil opzeggen op één maand.
http://fiscus.fgov.be/interfakrednl/Taken/overzicht.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Controleer of het pand voldoet aan de Vlaamse wooncode ( via de gemeente)
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;
Controleer via de gemeente of er bouwovertredingen zijn op dat pand.
Welk type verwarming zijn de attesten voor controle verwarmingstoestel / schouw aanwezig en getoond en of een copie bezorgd ?
Op de attesten van het kuisen van de schouwen, er zijn er twee, wacht ik nog steeds. Ik heb intussen een brandverzekering afgesloten, maar die is waardeloos zonder bewijzen indien zicht hiermede iets voordoet.
Op het EPC wacht ik nog steeds. (ik ben zo goed als zeker dat dit gewoon niet bestaat voor die woning. Aan het gezicht van de verhuurder, en 't is verhuurster maar soit, te zien toen ik dat vernoemde leek het of ik iets in het swalhili had gezegd ofzo)
Op het attest van nazicht/onderhoud van de "waterverwarmers" wacht ik ook nog steeds.
Volgens het contract moet de sceptische put geledigd worden op het einde van de huurovereenkomst, volgens het huurcontract, en toen ik vroeg waar die sceptische put zich bevond was het antwoord "euh...?", en de moeder van de verhuurster "er is geen sceptische put". Ja, wat is het nu? 't Staat wel in het huurcontract!

Ik probeer nu al dagen te bellen naar de verhuurder, maar die neemt gewoon niet op. Heb twee telefoonnummers en een email adres, op niks wordt gereageerd. Ze mijden gewoon elk contact nog. (datgene wat die buurvrouw me ook vertelde, je kan daarnaar bellen tot je blauw ziet, die reageert gewoon niet. De buurvrouw is de zuster van de vorige huurder, die dus in proces ligt met de verhuurster/verhuurder)

Die garage bestaat dus gewoon niet, waarover sprake in het huurcontract.
Kan ik inroepen dat de rest van het huurcontract ook maar wat verzinsels zijn? (dat over die garage staat op de enige pagina die gehandtekend is, de overige pagina's zijn niet gaparafeerd noch genummerd)

Daarbovenop mag ik dus niet behangen of overschilderen.
Ik heb niks tegen rokers, heb vroeger zelf nog gerookt, maar dat stinkt daar dus hé. Een laag verf of nieuw behang doet wonderen. Ze maakten zelfs problemen van 'gade gij ne moeilijken huurder zijn' toen ik zei dat ik de 94 kadertjes en 7 kruisbeelden, 't kunnen er 82 zijn ook, waarop bijbelse afbeeldingen staan mooi ging inpakken, in plastieken dozen ging steken en opbergen.
In het huurcontract staat ook dat ik de gordijnen moeten laten kuisen op het einde van de overeenkomst, en daarvoor een bewijs dien voor te leggen. Die gordijnen zien gewoon bruin! Dat behangpapier is bruin. Dat is de kleur van nicotine!
Ben vandaag naar modecoupon geweest om stof te gaan kiezen om dan maar op die muren te hangen, over dat schreeuwlelijk behangpapier, kost me redelijk wat geld.
'k Word er werkelijk moedeloos van.
Maar kijk, de moeder van mijn kinderen heeft me gepluimd tot op het bot en ver daarbeneden, ik kom van diep, en ik heb 'even' (even werd 3 jaar zodat ik de put kon vullen die me werd 'geschonken' bij de breuk) terug bij mijn vader ingewoond, mijnen oudste, die nu 10 is, heb ik gezegd over een maand terug dat hij 'binnenkort' zijn eigen kamer heeft, en dat manneke leefde helemaal op. Ik kan niet meer terug.

Vandaag was ik echt al aan 't denken van naar de gemeente te gaan en te gaan vragen om de bouwvergunning en dat dan aan te geven aan de bevoegde instanties.

Het huurcontract is nog niet geregistreerd intussen.

Vandaag ging er iemand langskomen om de resterende rommel op te halen. Een boom, treurwilg, die ze hebben uitgedaan, zakken met ik weet niet wat erin die in een stalling staan, en dan gingen ze de derde sleutel in de bus achterlaten.
Niks van dat. Alles staat er nog. Geen sleutel in de brievenbus. (ik heb 87 euro betaald aan verhuurder (eind december heb ik al een 'voorschot' betaald voor de maand februari, volledige huur) om al vanaf 27 januari te kunnen beginnen met verhuizen, zodat ik mijn belofte aan mijn kinderen kan nakomen dat ze nu vrijdag, wanneer ze naar mij komen, elk hun eigen kamer hebben)
Ramen zijn dichtgeschilderd. Ik vermoed dat dat de toch tegenhoudt.
In de kelder lagen rattenkeutels, of muizenkeutels. Die lagen er niet toen ik mijn 'rondleiding' kreeg.

En intussen ben ik zover op mijn paard dat ik niet van plan ben om de kosten te dragen om een nieuw slot te plaatsen nu woensdag (1-2-2012). Intussen hoop ik gewoon dat die de woning gaan betreden zonder afspraak, zonder mijn toelating. En het zal opgenomen worden. Ik wil deze situatie niet, ik word daar ziek van, maar ik wil ook mijn belofte aan mijn kinderen niet verbreken, die gasten kijken daar zo naar uit. Ik ben woedend, op mezelf vooral, het lijkt wel of ik een patent heb op situaties die je tot de grens drijven.
Het enige dat ik wil is een normale situatie. Ik doe mijn plichten, en de andere partij doet zijn plichten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Paurths
Topic Starter

#32 , 31 jan 2012 02:04

De huurovereenkomsten van de verhuurder dateren dudelijk van de jaren stillekens. Takszegels bestaan al een eeuwigheid niet meer. Ook lijken me meer artikels niet van toepassing te zijn. Zo staat die garage waarschijnlijk in het originele dokument dat betrekking had op een ander pand, en werd dit gewoon gekopieerd.
Er was me niet gezegd dat er een garage was hoor. Het is een rijhuis, maar op een aan de tuin grenzend domein staan 12 garages. Dus je leest dat contract, je vraagt dat, en je krijgt bevestigend antwoord, "daar gaan we 'sebiet' wel naar kijken". Komt niks van in huis natuurlijk.
En nu moet ik volgens een contract dat ik getekend heb, een garage gaan onderhouden waarvan ik niet eens weet waar die zich bevindt, of die wel bestaat!!!
Niet dat dat me deert, want dat is volgens mij een punt dat aan mijn kant staat als het ooit zover komt dat we voor een vrederechter staan, maar in hemelsnaam, waar zijn we hier mee bezig??

Vandebos

#33 , 31 jan 2012 11:25

Vallen plaatsen in de kelder en eens gaan luisteren bij de gemeente..

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#34 , 11 feb 2012 18:57

Hoe is de situatie nu??

Paurths
Topic Starter

#35 , 12 feb 2012 11:51

Hoe is de situatie nu??
Vermits mijn telefoons nog steeds niet beantwoord worden, ik heb tweemaal een bericht ingesproken maar dat geef ik op nu, heb ik gisteren een eerste aangetekend schrijven verstuurd met plaatsbeschrijf. Vaststellingen die voornamelijk pas gebeuren eenmaal je in een woning begint 'te leven'.
Iemand van dit forum heeft een kopie van mijn huurcontract ontvangen en heeft me gemeld dat er al enkele fouten instaan tegen de dwingende wetgeving.
Ik heb al een tweede brief klaar, maar wacht om die aan te vullen met de specifieke bevindingen van de persoon op dit forum, en verwacht die morgen of ten laatste dinsdag te versturen.
In deze brief vermeld ik het ontbreken van het EPC, de bewijzen (facturen ofzo) van controle van gasstoven, reinigen schouwen, e.d. (ik heb dit ook opgevraagd bij de vorige huurder, die heel meewerkend was, en bevestigde me dat de gasstoven 'hersteld' zijn, maar de factuur had hij daar niet van, die is in het bezit van de eigenaar...)
De verwarming op de tot dakkapel omgebouwde zolder werkt niet meer. (ben bij de gemeente langsgeweest, er is voor zulk een verbouwing een architect plus bouwvergunning vereist, maar op dit adres zijn er geen bouwvergunningen uitgereikt de voorbije jaren)
Tevens meld ik dat ik de rommel en afval, en kapotte zetels die zich nog in de woning bevonden, als teken van goodwill, zelf naar het containerpark breng, maar dat dit niet volgens de afspraken was.

In feite is er dus nog niks veranderd, want de verhuurder is simpelweg niet bereikbaar...

Paurths
Topic Starter

#36 , 23 feb 2012 23:25

In een andere thread op dit forum las ik iets over stopcontacten die minimum 25 cm boven de grond moeten hangen, in vochtige ruimtes.
In mijn badkamer hangt het exact 1,8 cm boven de grond. Tevens is dat stopcontact afgebroken en hangt het enkel nog vast met de kabels. (dit is gemeld aan de verhuurder, maar die heeft het AS van vorige week nog niet gaan afhalen --> ik kan daar foto's van tonen die ik heb genomen bij de start van het huurcontract)

Verder heb ik deze week een nieuw "gegeven" opgemerkt, nu de vorst weg is en regen haar plaats heeft ingenomen. Ik kwam 's avonds van mijn werk, opende de voordeur en de stank sloeg me om de oren in de inkomhal. Eerst dacht ik dat er een hond ofzo tegen de deur had geplast of iets van die aard, maar de vloer was droog (de spleet onder de voordeur is groot genoeg om je vinger onderdoor te steken)
De muren in de inkomhal zijn afgewerkt met hout, en dat komt nu los. Niet meteen een stuk waar je even je hoofd kan insteken, maar groot genoeg om te zien dat daar vocht achter zit. Dat belooft weeral...

Via de vorige huurder weet ik nu ook dat in de living de muren zijn geïnjecteerd tegen opstijgend vocht. Hoewel ik daar met twee vochtplekken zit waar je u tegen kan zeggen, vlak naast een schouw, tot op zo'n 60 cm hoogte. (daar stond een kast voor toen ik de woning bezichtigde.)

Dan nog iets, raar, toen het stenen uit de grond vroor is de electriciteitsmeter tweemaal blijven stilstaan, ik heb 5 dagen niks verbruikt terwijl ik met electrische vuurtjes de eerste verdieping tegen de vorst verwarmde. Op de site van intergem & electrabel las ik dat als ik hen op de hoogte breng, en ze ter plaatse komen en de meter op dat moment werkt de kosten dan voor mij zijn. Dus heb ik de eerste keer 3 dagen afgewacht en toen registreerde die terug, de tweede keer duurde het 2 volle dagen dat die niks registreerde. (dat is zo'n oude meter, uit de tijd toen de dinosaurussen nog rondhuppelden)

Terug naar “Huren”