Beste,
Ik heb geen idee of dit in het juiste forumdeel zit maar het gaat over ontslag in 2009.
In juli 2006 ben ik begonnen als informaticus bij een familielid. Wettelijk hebben we dat in orde gebracht in september 2006. Ik heb toen pas een arbeidsovereenkomst getekend. Een standaard formulier van 1 bladzijde, ik heb er geen kopie van gekregen maar familie vertrouw je dan maar... . Ik heb er software ontwikkeld (3 website's en 2 programma's).
In aug 2009 hebben ze mij ontslagen met een geantidateerde basisontslagdoc. Na onderhoud met de vakbond is dit dan in orde gebracht en ben ik ontslagen in Juli 2009. Ik heb mijn opzegtermijn volledig moeten doen.
De broncode heb ik geplaatst op een server en dat wist men ook. Ik had dat laten weten via mail maar die heb ik natuurlijk niet meer. Na mij is er een persoon gekomen die dat heeft overgenomen maar wat ik heb gehoord nadien weinig ermee gedaan alhoewel er een aantal zaken wel zijn veranderd van hetgeen ik weet.
Vraagt dat famielid die sourcecode van alle programma's want ze hebben dat nooit gekregen?! Ik heb die broncode echter ook niet meer, zo'n verouderde dingen hou ik niet bij.
Familielid verteld in de mail dat ik me niet hou aan de overeenkomst.
Ben ik toch behoorlijk aan de grond genageld. Heeft het familielid juridisch iets om op te staan? We zijn nu in Feb 2012, bijna 2,5 jaar verder, is dat niet verlopen?
Moet ik reageren op de email?
Mvg,
Kris