Ik huur een huisje dat totaal niet in orde blijkt te zijn! kan ik onder mijn huurcontact onderuit?
Het huurcontract is 1 jaar geldig.
- Er is en gat in het dak we (maar we huren niet het bovenste gedeelde van het huis)
- In de gang verwerken al enkele maanden de schakelaars niet.
- onze oven is al maanden stuk.
Al deze problemen zijn al gemeld aan de huisbaas maanden geleden - maar er word niets aan gedaan.
In de Living/badkamer/keuken/WC en veranda is er geen centrale verwarming. Alleen 2 kleine elektrisch verwarmingen.
Nu met het extreme koude weer waren onze pijpleidingen bevroren.
Ook dit hebben we ommiddelijk gemeld - onze huisbaas is naar ons thuis gekomen (we waren niet thuis) en heeft in de badkamer ons elektrisch vuur op hoogste stand gezet (mag dit wel onbewaakt?)
Ik heb hem gezegd dat ik een onacceptable oplossing is (niet betaalbaar!)
Nu staan alle onze verwarmingen aan in de ruimtes waar we wonen (bovenste verdieping met gat in het dak dus niet.)
De 2 kleine elektische vuren staan op anti vries (hoger durf ik ze niet onbewaakt te zetten en kan ik ook niet betalen - het geraakt er toch niet warm mee).
De deuren zijn altijd allemaal toe en de rolluiken toe.
Maar de Living/badkamer/keuken/WC is nog steeds maar 5 graden en ik vrees dat de leiding terug gaan bevriezen + het is gewoon onleefbaar koud!
-> Mijn huisbaas heeft gezegt dat is de leidingen toch bevriezen en stuk gaan dit voor mijn kosten is.
Mijn logica zegt mij zolang ik de temperatuur in huis boven 0 hou de leidingen niet zouden moeten kunnen bevriezen.
-> kan mijn huisbaar mij verplichten die elektrische vuren hoger te zetten als antivries?
of zijn dit gegronde redenen om mijn huurcontract te verbreken?