Herstelling warm water ketel (3 jaar oud)

TinaM
Topic Starter

Herstelling warm water ketel (3 jaar oud)

#1 , 07 feb 2012 18:12

Ik heb net mij bulex (gas) moeten herstellen. Het toestel is nog geen 3 jaar oud.
In het contract staat: de huurder neemt de huurherstellingen en het klein onderhoud op zich. Al de installaties, leidingen en toestellen dienen door de Huurder in goede staat van werking te worden gehandhaafd en beschermd tegen vorst en andere risico's.
Er moest een stuk vervangen worden en heeft niets met de vrieskou te maken. Ook (volgens de technieker) is er niet genoeg verluchting en was het niet aangesloten volgens de normen. Waardoor de technieker hier een uur heeft gezeten in plaats van 15 minuten. Kan ik iets eisen van de huisbaas? Dit toestel is gekocht in de gamma en geplaatst door een werkman. Ik heb geen enkel attest dat dit door een erkende is geplaatst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 feb 2012 18:16

U vraagt de reparateur dat in zijn rapport te plaatsen en u hiervan een afschrift te bezorgen. U verzoekt de huisbaas om terugbetaling aangezien het defect te wijten is aan een onzorgvuldige plaatsing en dit niet valt onder onderhoud.

TinaM
Topic Starter

#3 , 07 feb 2012 18:31

ok dank u wel. De technieker heeft dit alles op zijn rapport geplaatst. De factuur zou ik pas later krijgen.
Ik denk dat het defect te wijten is aan slijtage (het is natuurlijk een goedkoop toestel). Het zijn vooral de werkuren omdat hij er langer heeft aan moeten werken om het stuk er tussenuit te halen, omdat het toestel niet was aangesloten met het gebruikerlijke aansluitset. Normaal was dit een job van een kwartier. En in verband met de verluchting? Kan ik dit eisen van de huisbaas om dit in orde te brengen. Dit heeft te maken met CO. Er is te weinig verluchting volgens de technieker. Dit is ook vermeld op het rapport

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 feb 2012 18:37

Is het een toestel dat normaal op een schouw moet aangesloten zijn en het niet is?

TinaM
Topic Starter

#5 , 07 feb 2012 18:40

er loopt een buis naar buiten (schouw) maar het is een open toestel dus moet er voldoende verluchting zijn tegen CO vergifting. Volgens de technieker.

mava105

#6 , 07 feb 2012 20:15

Gevaar voor CO vergiftiging. Onmiddellijk een aanpassing eisen van de verhuurder.

TinaM
Topic Starter

#7 , 07 feb 2012 20:23

ok dank u
Ik ga zeker eerst juridisch advies vragen in het justitiehuis in Antwerpen met mijn huurcontract. Weten wat mijn rechten zijn en dan eerst de huisbaar verwittigen. Onderneemt hij niet ga ik naar het vredegerecht of ik neem een advocaat onder de arm.
Dank u voor uw advies. Heeft zeker geholpen ;)

Franciscus

#8 , 08 feb 2012 19:31

In Antwerpen heeft men ook de juridische infopunten lijst te bekomen in het justitiehuis en bij elk vredegerecht

Terug naar “Huren”