Verwarmingsketel

Qbek
Topic Starter

Verwarmingsketel

#1 , 06 feb 2012 16:39

Ik heb een opzeg van december tot 31maart.Dit huis is verhuurd door een agence 3-6-9 jaar.Het huurhuis is voorzien van een 35jarige oude brander op mazout.Deze brander staat letterlijk op z'n laatste pootjes.
Deze valt meestal in alarm,of valt gewoon uit.Omdat op dit ogenblik het huis leegstaat,wil de eigenaar een sleutel van de garage waar de brander staat om alles te checken als er iets is.Nu zet hij de verwarming in huis op 14 graden (leeg huis) of anders herstart de brander niet meer.Hij regelt alles met het immo wat betreft boiler en brander zodat er nooit een officiele hersteller moet langskomen.

Nu is mijn vraag:kan/mag ik de brander niet gewoon afzetten tot eind huurcontract?gezien het brandgevaar en dergelijke...Moet ik gaan stoken in een leeg huis,is dit wettelijk bepaald?
Zijn schoonbroer is chauffagist en doet dit na z'n uren maar ik heb er geen betrouwen in omdat er niets op papier staat...Moet ik een mail sturen naar immo hiervoor?
Moet ik zelf stappen ondernemen?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 feb 2012 17:54

U dient het pand tot het einde van het contract als een goede huisvader te beheren. met dit weer minimaal verwarmen hoort daar bij, ongeacht of u er woont of niet.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2012 17:59

Kan het pand NU al niet overgedragen worden?
Als u een sleutel moet geven .... wie zal dan aansprakelijk zijn?

Reclame

artemis

#4 , 06 feb 2012 19:38

Tja waarom zou de eigenaar op eigen kosten gaan stoken als TS nog bijna twee maanden huurt? Weet alleen niet of afgedwongen kan worden dat dat 14 graden moet zijn.

Met een mogelijke Elfstedentocht in aantocht na 15 jaar gonst het momenteel van de verwarmingsproblemen alom...

Terug naar “Huren”