toestemming ex nodig

catofthedark
Topic Starter

toestemming ex nodig

#1 , 02 feb 2012 13:51

half september ben ik gaan samenwonen. De rekeningen van telenet en octaplus stonden op zijn naam en werden naar zijn e-mail doorgestuurd.
Ineens ging hij een dagje naar zijn ouders, en is hij niet meer teruggekomen, helemaal niets laten weten, ik wist alleen dankzij zen ouders dat hij weg was.
Uiteindelijk heeft hij toch de rekeningen doorgestuurd enzo, maar nu is het ineens weer gedaan.
Om de rekeningen naar mijn e-mailadres te sturen heb ik zijn toestemming nodig, om het abonnement over te nemen of op te zeggen heb ik ook zijn toestemming nodig.
Ik wil ook helemaal zijn naam niet meer op die rekeningen.

wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 02 feb 2012 13:58

Zolang de rekeningen op zijn naam staan, zou ik mij niet al te veel zorgen maken. ;)

Wat je kan doen: De leveranciers zelf een keer contacteren, de sittuatie uitleggen, duidelijk maken dat je het op jouw naam wil. 't zal niet de eerste keer zijn dat ze zoiets meemaken ...
Of: Je kan altijd gewoon een nieuwe abonnement nemen. Dan hoef je niet op te zeggen of over te nemen, moet hij gewoon blijven betalen voor zijn abonnement waar hij niets mee is, maar heb jij ook gewoon het jouwe?
Of hem aangetekend schrijven dat je wenst dat alles op jouw naam komt en dat hij de overnamepapieren moet komen tekenen. Dat als hij dat niet wil, je genoodzaakt zal zijn om een abonnement op jouw naam te nemen, maar dat je dus sowieso zijn rekeningen op zijn naam niet meer zal betalen vanaf volgende maand. Zal ook rap gedaan zijn dan.

Geef hij trouwens een reden waarom hij niet wil dat jij dat overneemt? Is hij dan ook zijn spullen niet komen halen? Stond hij daar gedomcilieerd?

Let wel op dat hij niet ineens alles opzegt, want dan kan het wel zijn dat jij ineens zonder voorzieningen zit. En alles terug zelf laten aansluiten, kost tijd. Zeker bij telenet.

mamy

#3 , 02 feb 2012 16:19

Idd als de rekeningen op zijn naam staan, moet je je geen zorgen maken. In geval van telenet toch. Heb zelf voor de klantendienst gewerkt en de rekeningen zijn de verantwoordelijkheid van diegene op wiens naam ze staan. Hij heeft jou verlaten en is vergeten die dingen op te zeggen of te laten overzetten op jouw naam. Zijn probleem dus.

Hoe het met andere firma's zit, weet ik niet precies, maar van Telenet ben ik wel zeker.

Reclame

duma

#4 , 03 feb 2012 09:13

Ik denk dat het punt vooral is dat ze niet meer WIL dat het op zijn naam staat, wat ik kan begrijpen.

Als jj bij de klantendienst gewerkt hebt, weet jij misschien ook hoe het zit als zij dit wil overnemen zonder dat haar ex dit wil? Is dat dan mogelijk, of kan ze enkel een nieuw abo nemen?

catofthedark
Topic Starter

#5 , 04 feb 2012 00:36

het gaat er niet alleen om dat de rekeningen op zijn naam staan, maar zolang hij ze via mail krijgt en ik niet, kunnen ze niet betaald worden, en het is niet hij dat dan zonder internet, tv of elektriciteit valt, ik zit dan zonder alles!
Ik wou ook een nieuw abonnement nemen en hem met de miserie laten zitten van hetgene dat hij betaalt, maar ik heb met telenet gebeld en ik kan geen nieuw abonnement afsluiten zolang dit hier loopt.
En ik weet niet waarom hij het niet wil overnemen, hij heeft gewoon ineens alle contact verbroken.

duma

#6 , 06 feb 2012 08:34

Dat lijkt mij zéér straf dat je geen nieuw abo kan nemen zonder dat het vorige gestopt is.

Denk maar eens aan alle huurhuizen die toch regelmatig van eigenaar veranderen. Denk je echt dat alle vertrekkende mensen op de datum juist hun abo hebben opgezegd? Nee, daar geloof ik niet veel van en al zeker niet omdat het voor Telenet net wel interessanter is om 2x iets te ontvangen ipv 1x. Trouwens zelf al twee keer meegemaakt dat vorige huurders waren vergeten op te zeggen, of hun opzeg toch te laat gedaan hadden ... Ik zou hen eens terugbellen en niets van de situatie zeggen en hen gewoon vragen om alles te komen aansluiten, zonder boe of ba. Zonder overname of iets dergelijks. Doe gewoon alsof je een nieuwe huurder bent?

Voor Pidpa is het simpel, dan komt er gewoon iemand naar je thuis om de waterstanden op te nemen. Kost wel wat: http://www.pidpa.be/nl/klant/verhuis/verhuizen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
==> ■Neem contact op via onze klantenservicelijn op het nummer 0800-90 300, op werkdagen van 8u tot 17u en maak een afspraak om de gegevens door te geven en een afspraak te maken om de watertoevoer te openen. Er komt dan iemand van de watermaatschappij ter plaatse.

■De hieraan verbonden kosten bedragen € € 81,41 (incl. btw)

Voor Octaplus kan je gewoon via internet alles regelen: http://www.octaplus.be/nl/elektriciteit ... tgegevens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”